printlogo


کد خبر: 196032تاریخ: 1397/5/6 00:00
سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» درباره اظهارات فرمانده نیروی قدس:
در مقابل تهدید زبان تهدید داریم

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با «وطن امروز» با اشاره به تهدید و توهین مقامات آمریکایی علیه جمهوری اسلامی و شخص رئیس‌جمهور گفت: مردم ایران همواره در طول تاریخ در مقابل بیگانه و خصومت خارجی یکصدا و یکپارچه از سرزمین خودشان و کیان کشور دفاع کرده‌اند و تاریخ، نشان‌دهنده این وضعیت در طول قرن‌هاست.
وی افزود: یکی از دلایل بقای ایران به‌رغم اینکه در موقعیت خاص جغرافیایی همواره مورد هجوم بیگانگان قرار داشته همین وحدت در مقابل دشمن بوده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به انسجام شکل گرفته در مقابل آمریکا خاطرنشان کرد: امروز با توجه به نوع برخورد غلط، کینه‌توزانه و نسنجیده هیات حاکمه آمریکا، مردم ایران، نخبگان و تمام آنهایی که در شرایط عادی به طور طبیعی دارای اختلاف سلیقه‌های مختلف در موضوعات هستند به صورت متحدتری در یک صف واحد منسجم شده‌اند تا با این انسجام به هیات حاکمه آمریکا نشان دهند ایران کشوری یکصداست.
قاسمی تصریح کرد: شاهدیم طی هفته‌های اخیر همه احزاب، جریان‌ها و کسانی که نگاه‌های مختلف سیاسی دارند در دفاع از کیان کشور یکصدا شده و در مقابل موضع‌گیری‌های نابخردانه حاکمان آمریکا ایستاده و مواضع خوبی نیز داشته‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تصویرسازی تروریست‌ها از ایران برای آمریکایی‌ها بیان کرد: جامعه ایران آن جامعه‌ای نیست که مشاوران ناپخته، ناآشنا یا مغرض رئیس‌جمهور آمریکا یا برخی گروه‌های تروریستی مرتبط با همکاران وی که از سوی آنها تغذیه می‌شوند و حقوق ماهانه نیز دریافت می‌کنند برای ترامپ معرفی کرده‌اند.  
وی افزود: به نظر می‌رسد اگر این وضعیت ادامه پیدا کند آقای ترامپ با سردرگمی و دشواری‌های بسیاری مواجه خواهد شد و بهتر است هرچه سریع‌تر در مشورت گرفتن از برخی اطرافیانش تجدیدنظر کند.
قاسمی درباره اظهارات فرمانده سپاه قدس در پاسخ به تهدیدات و توهین‌های ترامپ علیه رئیس‌جمهور گفت: سردار قاسم سلیمانی یکی از فرماندهان عالیرتبه نظامی است که در سطح جهان نسبت به منش و شخصیت او آگاهی وجود دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: هر آنچه سردار سلیمانی بیان کرده است موثر و قطعا برای همه کسانی که از سوی ایشان مورد خطاب قرار گرفته‌اند قابل توجه است.
قاسمی با تاکید دوباره بر وجود همدلی در کشور در مقابل سیاست‌های خصمانه آمریکا تصریح کرد: دیدگاه‌های سردار سلیمانی دیدگاه نظام است؛ در کشور  افراد مختلف در جایگاه‌های مختلف و با روش‌های مختلفی حرف می‌زنند اما تحت یک پرچم و یک سیاست این اتفاق صورت می‌گیرد؛ صحبت‌های حاج قاسم سلیمانی و آقای رئیس‌جمهور نیز بر همین قاعده استوار است و هر دو یک سیاست را دارند و در یک مسیر یعنی دفاع از کشور قرار دارند.
وی ادامه داد: این صحبت‌ها گویای اتحاد، یکپارچگی و ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکاست و امیدوارم آمریکایی‌ها هرچه زودتر به واقعیت ایران توجه کنند و از مسیر غلطی که در مقابل آنها ترسیم کرده‌اند عقب‌نشینی کرده و دوباره به سمت پیچیده‌تر شدن مسائل منطقه حرکت نکنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی در مواجهه با تهدیدهای دشمنان گفت: همواره در مقابل تهدید دشمن و زورگویی، همه آحاد مردم و نخبگان یکصدا و یکپارچه دفاع می‌کنند و همه در یک مسیر گام برمی‌دارند، ما همواره در طول تاریخ در مقابل تهدید، زبان تهدید داشته و داریم و زیر بار زور نرفته‌ایم.
وی افزود: جمهوری اسلامی در مقابل تکریم نیز بسیار منعطف است و هر گام مثبت را با گام مثبت پاسخ می‌دهد. قاسمی همچنین درباره برخی اظهارنظرها که سخنان فرمانده سپاه قدس و رئیس‌جمهور را جنگ‌طلبانه عنوان کرده‌اند، تاکید کرد: ما صلح‌جو و مقتدر هستیم و برای حفظ تمامیت ارضی‌مان، در برابر زیاده‌خواهی‌های دیگران ایستاده‌ایم؛ هیچ کسی نمی‌تواند به ایران و مسؤولان نظامی و سیاسی ما اتهام جنگ‌طلبی بزند.
وی ادامه داد: سیاست ما صلح‌طلبی برای همه است و اتهام جنگ‌طلبی نه به فرماندهان نظامی ما وارد است و نه به مقامات دولتی.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ما در مقابل تهدید همواره زبان تهدید داریم و در عین حال هیچگاه پیشقدم برای هیچ مداخله نظامی نبوده‌ایم و همیشه در حال مبارزه با تروریسم و کمک به امنیت منطقه بوده و هستیم.
قاسمی در پایان گفت: کسانی که از مبارزه ایران با تروریست‌ها آسیب‌هایی دیده‌اند و اهداف‌شان ناتمام مانده است شاید امروز از مبارزه ایران در مقابل تروریسم نگران هستند و آن را نمی‌پسندند.


Page Generated in 0/0068 sec