printlogo


کد خبر: 196038تاریخ: 1397/5/6 00:00
لیگ هجدهم با پیروزی مدعیان آغاز شد
به کام هواداران

سرانجام لیگ هجدهم پنجشنبه‌شب با 4 دیدار آغاز شد، دیدارهایی که با پیروزی تیم‌های مدعی همراه بود. در مهم‌ترین بازی پرسپولیس به‌رغم یک بازی سردرگم و ضعیف موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد میزبانش پدیده مشهد بگذرد. شروع بازی با حملات احساسی 2 تیم همراه بود که این سرعت گردش توپ را افزایش داده بود. با این حال نخستین ‌خطر جدی را تیم میزبان روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد که ضربه بازیکنان این تیم را رادوشوویچ، دروازه‌بان پرسپولیس با پا برگرداند. بعد از این حمله پرسپولیسی‌ها سعی کردند از زیر فشار دقایق ابتدایی میزبان خارج شوند. در دقیقه ۷ حرکت سیامک نعمتی درون محوطه جریمه با اعلام خطای پنالتی توسط داور مسابقه همراه شد. این ضربه را علی علیپور در دقیقه ۸ به نخستین گل پرسپولیس در فصل هجدهم لیگ برتر تبدیل کرد. در ادامه 2 تیم، فوتبال پایاپایی را به نمایش گذاشتند و هر چند موقعیت‌هایی را روی دروازه همدیگر ایجاد کردند اما نتوانستند دروازه‌ها را به طور جدی تهدید کنند. در دقایق پایانی نیمه اول پدیده فشارش روی دروازه تیم تهرانی را بیشتر کرد تا شاید گل خورده را جبران کند اما بازیکنان این تیم در زدن ضربات آخر دقت لازم را نداشتند. نیمه دوم با برتری و حملات پدیده آغاز شد و این تیم تلاش زیادی کرد تا هر چه زودتر به گل تساوی دست پیدا کند. این تیم در دقیقه ۶۰ فرصت به تساوی کشاندن بازی را داشت اما در زدن گل ناکام بود. در دقیقه ۶۷ یک بار دیگر پدیده تا آستانه باز کردن دروازه سرخپوشان پیش رفت اما باز هم مدافعان پرسپولیس اجازه این کار را ندادند. در دقیقه ۶۸ دفع ناقص رادوشوویچ باعث شد توپ به زیر تیر افقی دروازه برخورد کند اما باز هم وارد دروازه نشد. برانکو برای اینکه تیمش را از زیر فشار حملات پدیده خارج کند، گادوین منشا را جای عالیشاه وارد زمین کرد تا شاید با استفاده از سرعت این بازیکن بتواند خط دفاعی پدیده را عقب نگه دارد و فشار سنگین روی تیمش را کم کند. در دقیقه ۷۶ بشار رسن که نمایش خوبی در این دیدار داشت توپی را روی دروازه ارسال کرد که گادوین منشا با ضربه سر دروازه حریف را تهدید کرد اما ضربه غافلگیر‌کننده این بازیکن با فاصله کمی از کنار تیر عمودی به بیرون رفت. برانکو که سعی داشت همین برتری یک بر صفر را برای تیمش حفظ کند و به نخستین 3 امتیاز فصل هجدهم دست پیدا کند، در دقایق پایانی شایان مصلح را هم وارد زمین کرد تا قدرت تدافعی تیمش را بیشتر کند.
هت‌تریک پرسپولیسی‌ها با برد
پرسپولیس برای سومین سال پیاپی لیگ برتر را با پیروزی آغاز کرد. پرسپولیس در حالی توانست در هفته‌ اول لیگ هجدهم با تک گل علی علیپور از روی نقطه‌ پنالتی از سد میزبان خود پدیده بگذرد که شاگردان برانکو ایوانکوویچ در این تیم در بردهای پیاپی خود در آغاز لیگ برتر، هت‌تریک کردند. پرسپولیسی‌ها پیش از این در لیگ هفدهم مقابل فولاد و در لیگ شانزدهم مقابل سایپا در بازی اول به پیروزی رسیده‌ بودند. پدیده هم که با یک گل مقابل پرسپولیس تن به شکست داد، برای نخستین‌بار در تاریخ لیگ برتر بود که در هفته‌ اول رقابت‌ها شکست می‌خورد. این تیم مشهدی تا به حال موفق نشده از سد پرسپولیس در لیگ برتر بگذرد و در ۴ بازی آخر خود مقابل پرسپولیس هم در گلزنی ناکام بوده است. پرسپولیسی‌ها آخرین باری که در هفته‌ اول لیگ برتر شکست خورده‌اند به لیگ ششم بازمی‌گردد و ۱۲ دوره است که سرخپوشان پایتخت بدون باخت لیگ برتر را آغاز می‌کنند.
برانکو: طبیعی بود روی فرم نباشیم
سرمربی پرسپولیس گفت: هیچ تیمی زودتر از هفته پنجم نمی‌تواند روی فرم ایده‌آل قرار بگیرد. برانکو ایوانکوویچ پس از پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل پدیده مشهد در هفته نخست رقابت‌های هجدهمین دوره لیگ برتر در جمع خبرنگاران گفت: قبل از هر چیزی این پیروزی را به هواداران‌مان تبریک می‌گویم. باید عنوان کنم اگر نمی‌بردیم به خاطر حضور پرشور هواداران‌مان مایوس می‌شدم. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: پرسپولیس همیشه در مشهد بازی‌های سختی داشته است، این بازی هم همینطور بود اما معتقدم باید هجومی‌تر از اینها بازی کنیم. مهم 3 امتیاز بود که در هفته نخست گرفتیم. وی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارد بازیکنان ایرانی نسبت به بازیکنان خارجی دیرتر آماده می‌شوند؟ اظهار داشت: با شما موافق نیستم، همه جا اینطور است که بازیکنان و تیم‌ها از هفته پنجم آماده می‌شوند. بازیکنانی که در جام‌جهانی بودند، هنوز تمرینات خود را کامل شروع نکرده‌اند و خودشان هم می‌دانند دیر می‌رسند. برانکو افزود: ما نسبت به فصل گذشته با 5-4 بازیکن کمتر کارمان را آغاز کردیم. بیرانوند، احمدزاده، محرمی، امیری و مسلمان را نداشتیم. معلوم است روی فرم نیستیم. در واقع هیچ تیمی نمی‌تواند روی فرم باشد. همه در تمام لیگ‌ها انتظارشان آماده شدن در هفته چهارم و پنجم است. البته انتظارم این است در بازی‌‌های لیگ قهرمانان آسیا به فرم ایده‌آل برسیم که یک ماه دیگر است. برانکو درباره دیدار با الدحیل تصریح کرد: اینکه نمی‌توانیم بازیکن بگیریم، فقدان بزرگی است ولی به تیمم اعتقاد دارم. سرمربی پرسپولیس درباره داور دیدار نیز گفت: معمولاً درباره داوری صحبت نمی‌کنم و به آنها خسته‌نباشید می‌گویم.
نتایج روز اول هفته نخست
*نساجی مازندران صفر- ذوب‌آهن اصفهان یک
گل: گابریل هرناندز(۱۷)
* سایپا تهران ۳- سپیدرود رشت صفر
گل: آرش رضاوند(۴۵)، علی دشتی(۶۰) و آرمان رمضانی(۹۳)
* فولاد خوزستان ۲- پارس جنوبی یک
گل‌ها: حسن بیت سعید(۵) و مجتبی لطفی (۸۶- گل به خودی) برای فولاد- مجید علیاری برای پارس(۲۱)
* پرسپولیس یک- پدیده صفر
گل: علی علیپور (پنالتی-۸)
 


Page Generated in 0/0074 sec