printlogo


کد خبر: 196042تاریخ: 1397/5/6 00:00
اخبار

آیت‌الله جنتی: عاملان فسادها محاکمه شوند
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: اقتصاد مساله روز است، امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و همه باید متحد باشیم. آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری روز (پنجشنبه) در جلسه مشترک هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های این مجلس با اشاره به مساله مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: باید همه دستگاه‌های دیگر در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی به قوه‌قضائیه کمک کنند و ضروری است سریعا عاملان گرانی‌ها و فسادها شناسایی و محاکمه شوند. وی افزود: مردم باید بدانند نظام نسبت به این قبیل مسائل بی‌تفاوت نیست و با متخلفان و مفسدان برخورد قاطع به عمل می‌آورد. امیدواریم آیت‌الله آملی‌لاریجانی در این امر با همان قاطعیتی که از ایشان سراغ داریم،
عمل کند.

هند خرید یک میلیون بشکه نفت از ایران را لغو کرد
پالایشگاه بزرگ نفت هند از خرید یک میلیون بشکه نفت خام ایران انصراف داده است. خبرگزاری رویترز به نقل از 3 منبع که «به دلیل حساسیت موضوع» خواسته‌اند نام‌شان فاش نشود، اعلام کرد که پالایشگاه بزرگ نفت «هندوستان پترولیوم کورپ» (HPCL) پس از آنکه شرکت بیمه آن از تحت پوشش قرار دادن محموله نفت ایران به‌دلیل تحریم‌های آمریکا امتناع کرد، از خرید نفت خام از ایران صرف‌نظر کرده است. به گزارش تسنیم،  «هندوستان پترولیوم کورپ» قصد داشته در اوایل ماه جاری میلادی یک میلیون بشکه نفت خام از ایران وارد کند و پس از آنکه شرکت‌های بیمه‌ پوشش بیمه‌ای کشتی را نپذیرفتند  قرارداد خود را لغو کرده است. به  نقل از دویچه‌وله،‌ واردات نفت این شرکت از ایران حدود 20 هزار بشکه در روز است و احتمالا شرکت‌های دیگر هندی هم با مشکلات بیمه‌ای مشابه مواجه خواهند شد. دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند پیش از این گفته بود کشورش تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را مورد توجه قرار داده است. وی افزود: «پالایشگاه‌های هندی نفت خام مورد نیاز خود را بسته به ملاحظات فنی و تجاری از منابع مختلف و از جمله ایران تامین می‌کنند». اما پرادهان پاسخ مستقیمی به این پرسش نداد که آیا آمریکا از برخی کشورها از جمله هند خواسته است تا 4 نوامبر خرید نفت از ایران را کاهش دهند یا نه؟

FATF شفافیت می‌آورد  اما برای دشمن خارجی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه پیوستن به FATF اثری در مقابله با فساد و رانت در داخل ندارد، گفت: البته FATF شفافیت می‌آورد اما برای دشمن و بیگانه، نه برای مردم ایران. حسینعلی حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه  یکی از سیاسی‌ترین کنوانسیون‌های بین‌المللی، کنوانسیون گروه ویژه اقدام مالی برای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم است، گفت: بر خلاف اسم زیبایی که دارد تنها کارکردی که ندارد مبارزه با تأمین مالی تروریسم است. وی در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: مثلا داعشی که از آگوست 2013 تا پایان خود در  19 نوامبر 2017 میلادی صدها هزار بی‌گناه را به خاک و خون کشید آیا گروه تروریستی بود یا خیر و اگر بود - کسی جرأت این را ندارد که بگوید نبود-  چگونه به حیات خود ادامه می‌داد و براحتی نفتش را می‌فروخت و تأمین مالی و تسلیحاتی می‌شد و در این زمان گروه ویژه اقدام مالی برای مبارزه با پولشویی کجا بود؟ نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  همین نکته در سیاسی بودن این نهاد کافی است، گفت: وقتی یک نهاد که قرار است به اصطلاح کمک کار اقتصاد کشور باشد سیاسی عمل کند و تحت تأثیر سیاست مؤسسانش که از قضا دشمنان همیشگی استقلال مردم ایران هستند، باشد چه الزامی وجود دارد در سایر موارد سیاسی بازی نکند بنابراین جای تعجب دارد چگونه برخی هنوز سنگ این نهاد را به سینه می‌زنند.


Page Generated in 0/0049 sec