printlogo


کد خبر: 196043تاریخ: 1397/5/6 00:00
اخبار

تهدیدات نظامی دشمن توخالی و واهی است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تهدیدات نظامی دشمن توخالی و واهی است، تاکید کرد: مشکلات کشور ریشه در تفکرات لیبرالی دارد. سردار سرلشکر محمدعلی جعفری طی سخنانی در جمع دانشجویان شرکت‌کننده در دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب اظهار داشت: امروز با وجود افزایش فشارها، تحریم‌ها و تهاجم‌های فرهنگی و رسانه‌ای، شاهد افزایش بصیرت و ولایتمداری مردم هستیم که همین بصیرت مردمی در مشارکت‌های انتخاباتی، راهپیمایی‌های انقلابی و صحنه‌های مختلف در سطح کشور نمایان است و تهدیدات دشمنان را خنثی می‌کند. وی افزود: اکنون که در 40 سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، تهدیدها و تحریم‌های دشمنان به اوج خود رسیده است و تنها تهدیدی که آن را عملی نمی‌کنند، تهدید نظامی است، چرا که اگر بخواهند به تجاوز نظامی دست بزنند، هزینه‌های بسیار سنگینی برای آنها به دنبال خواهد داشت و بازی جنگ نرم آنها را نیز بر هم خواهد زد.

ادامه انتقال نفت از تنگه هرمز منوط به تأمین امنیت از سوی ایران است
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: استمرار انتقال انرژی از محدوده خلیج‌فارس به خارج از منطقه منوط به ایجاد امنیت از سوی ایران است. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: تامین امنیت توسط نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن نه‌تنها برای کشتی‌های ایرانی بلکه برای شناورهای نفتی- تجاری تمام کشورها بوده؛ همچنان که هر کشتی خارجی از نیروی ارتش درخواست کمک داشته به یاری آن شتافتیم. معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه ارتش به جهت حفظ امنیت در مسیرهای دریایی در جهان تاکنون 25 درخواست رسمی برای کمک‌رسانی به کشتی‌های دیگر کشورها در آبراهه‌های جهان داشته است، تصریح کرد: کشتی ربوده شده چینی را سال 92 با اقتدار بازپس گرفته و به آنها تحویل دادیم که موجب تشکر و قدردانی مقامات رسمی چینی از نیروی دریایی ایران شد و این بدان معناست که اگر امنیت در دریاها برقرار باشد همگی از آن استفاده می‌کنند. وی در پایان با اشاره به اینکه بارها اعلام کرده‌ایم ایران امنیت را در خلیج‌فارس و تنگه هرمز برقرار می‌کند، خاطرنشان کرد: استمرار انتقال انرژی از محدوده خلیج‌فارس به خارج از منطقه منوط به ایجاد امنیت از سوی جمهوری اسلامی ایران است.

تاریخ رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا مشخص شد
 دیوان دادگستری بین‌المللی شامگاه پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد جلسات علنی رسیدگی به پرونده شکایت ایران از آمریکا به دلیل اعمال غیرقانونی تحریم‌های یکجانبه را از روز 27 تا 30 ماه آگوست (5 الی 8 شهریور ماه) برگزار خواهد کرد. به گزارش تسنیم، در این بیانیه خاطرنشان شده دیوان بین‌المللی دادگستری در مقام رکن قضایی اصلی سازمان ملل متحد از روز دوشنبه 27 آگوست تا پنجشنبه 30 آگوست در کاخ صلح شهر لاهه که مقر این دادگاه است، در جلسات علنی به پرونده شکایت ایران رسیدگی خواهد کرد.

قوه قضائیه اشد مجازات را برای غارتگران بیت‌المال اعمال کند
امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه بخش عظیمی از منابع ارزی کشور از دست رفت و موجب ایجاد فساد و رانت در اقتصاد کشور شد، اظهار داشت: از دولت انتظار می‌رود بازار ثانویه ارز را به شکل جدی پیگیری کند. دادن ارز به سفرهای غیرضرور خیانت به کشور است. به گزارش فارس، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه دیروز تهران با بیان اینکه اجازه ندهید در بین شما مسؤولان پاک، افرادی خائن پیدا شوند و میلیاردها از بیت‌المال بدزدند و فرار کنند، تصریح کرد: با نظارت کامل و دقیق، جلوی این خطر را بگیرید. البته قوه‌قضائیه هم باید اشد مجازات را برای غارتگران بیت‌المال اعمال کند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: گفته می‌شود برخی اعضای تیم اقتصادی کابینه سیاست‌های اقتصادی دولت را قبول ندارند. پذیرفتنی نیست از دولت چندصدایی در تصمیمات اقتصادی به گوش برسد؛ دولت باید صدای واحد اقتصادی داشته باشد. لازم است از نیروهای جوان، فعال، همراه و یک‌صدا در تیم اقتصادی استفاده شود.
 


Page Generated in 0/0057 sec