printlogo


کد خبر: 196052تاریخ: 1397/5/6 00:00
اخبار

رئیس کمیسیون عمران شورا خبر داد
افزایش ناوگان مترو با واگن‌های چینی
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: قرارداد تهیه و تولید قطعات و مونتاژ واگن‌های مترو بین شرکت واگن‌سازی تهران و یک شرکت چینی منعقد شده و واگن‌ها تا حدود ۱۵ تا۲۰ ماه آینده تحویل می‌شوند. به گزارش مهر، محمد علیخانی با تاکید بر ضرورت تکمیل و تجهیز متروی تهران گفت: در حال حاضر ۷ خط متروی تهران روزانه 5/2 میلیون سفر را پوشش می‌دهند که این ظرفیت باید به ۵ میلیون سفر در روز افزایش یابد و این امر نیازمند افزایش تعداد واگن‌های قطار با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان است؛ این در حالی است که اعتبار تخصیص یافته به متروی تهران  تنها ۱۱۰۰ میلیارد تومان است که با این اعتبار تنها امکان تکمیل خطوط فعلی بوده و امکان توسعه نداریم. عضو شورای شهر تهران ادامه داد: خوشبختانه در سال 1395و با تصویب شورای اقتصاد 2هزار واگن برای متروی کلانشهرها در نظر گرفته شد که از این تعداد یکهزار واگن به متروی تهران خواهد رسید. وی افزود: متاسفانه تا سال ۱۳۹۶ این مصوبه پیشبرد عملی نداشت اما با آغاز فعالیت شورای پنجم شهر تهران موانع پیشرفت این طرح بررسی و رفع شد تا قرارداد تهیه و تولید قطعات و مونتاژ واگن‌ها، بین شرکت واگن‌سازی تهران و یک شرکت چینی منعقد و واگن‌ها تا حدود ۱۵ تا ۲۰ ماه آینده تحویل داده شود.

تجهیز ۱۶ شهرستان تهران  به انرژی خورشیدی
استاندار تهران گفت: برنامه‌های مناسبی برای استفاده از انرژی خورشیدی در 16 شهرستان استان تهران در نظر گرفته شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین مقیمی، استاندار تهران در نشست با فرمانداران استان تهران اظهار کرد: حدود یکهزار مگاوات برق در سطح استان از محل تولید انرژی خورشیدی تامین شده است. وی افزود: در ١٦ شهرستان استان تهران برای تحقق استفاده از انرژی خورشیدی برنامه مناسبی در نظر گرفته شده است تا بر اساس آن زمینی از سوی منابع طبیعی و راه‌وشهرسازی در هر شهرستان اختصاص یابد. مقیمی گفت: در استان تهران ٥٨ هزار مگاوات برق تولید می‌شود و به همین میزان نیز مصرف وجود دارد که میزان مصرف و شبکه توزیع فرسوده برق نقش مهمی در افت میزان انرژی در استان دارد. وی افزود: قرار است یک نیروگاه هزار مگاواتی از سوی بخش خصوصی در استان فعال شود که با اختصاص زمین از سوی فرمانداری‌ها نیز یکهزار مگاوات برق خورشیدی تأمین خواهد شد.


تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور در انتظار رأی مجلس
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از ارسال گزارش سازمان سنجش درباره نحوه تاثیر سوابق تحصیلی کنکور به کمیته آموزش عالی کمیسیون و جمع‌آوری نظر کارشناسی نمایندگان خبر داد. سیدحمایت میرزاده با اشاره به دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به مهر گفت: این جلسه در باره  نحوه برگزاری کنکور سال ۹۷ و تاثیر ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ با حضور ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش برگزار شد و به پرسش‌‌های  نمایندگان درباره سنجش کنکور نیز پاسخ داده شد. وی افزود: البته این موضوع از اختیارات دولت و شورای سنجش و پذیرش دانشجو است. مصوبه تاثیر قطعی
۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ مربوط به شورای سنجش و پذیرش دانشجو است و آنها نیز در راستای قوانین موجود برنامه ششم تصمیم گرفته‌‌‌اند. میرزاده یادآور شد: شورای سنجش و پذیرش دانشجو جایگاه قانونی دارد و در راستای اجرای قوانین مجلس حرکت می‌کند و باید کار خود را انجام دهد. ما در این زمینه قانونی تصویب نمی‌کنیم. نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی درباره مخالفت یا موافقت نمایندگان درباره موضوع تاثیر قطعی ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ و نظر کمیسیون در این‌باره گفت: این مخالفت و موافقت طبیعی است و کمیسیون از نظر اطلاع‌رسانی از سازمان سنجش دعوت کرده بود که گزارشی داده شود مبنی بر اینکه تاثیر قطعی یا تاثیر مثبت چیست، در گذشته چگونه عمل شده است و در آینده نیز قرار است چه اتفاقی بیفتد.


Page Generated in 0/0054 sec