printlogo


کد خبر: 196065تاریخ: 1397/5/6 00:00
اخبار

مذاکره سنگالی‌ها با کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله(ص)»
مدیران جشنواره سینمایی «تصویر و زندگی» سنگال مشغول رایزنی برای نمایش فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» در این جشنواره هستند. به گزارش «وطن امروز»، سیدحسن عصمتی، رایزن فرهنگی ایران در سنگال با مصطفی نیان، مدیر جشنواره سینمایی «تصویر و زندگی» سنگال دیدار و درباره همکاری سینمایی مشترک بین 2 کشور و نیز نمایش فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» در این جشنواره گفت‌وگو کرد. مصطفی نیان در این دیدار با اشاره به جایگاه سینمای ایران در جهان، اظهار کرد: از حضور دستاوردهای سینمایی ایران بویژه سینمای دینی آن در هجدهمین دوره جشنواره «تصویر و زندگی» استقبال می‌کنیم. امضای تفاهمنامه همکاری، تشکیل انجمن سینمایی ایران و سنگال و برگزاری هفته سینمایی مشترک ایران و سنگال از دیگر محورهای مورد بحث از این دیدار بود. بر پایه این خبر، مدیران جشنواره سینمایی «تصویر و زندگی» سنگال مذاکرات خود را با مجید مجیدی، کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» درباره خرید و نمایش این فیلم در سنگال که برای نخستین بار در قاره آفریقا انجام می‌شود، آغاز کرده‌اند.


فراز و فرود زندگی پهلوی در «سرگذشت دیکتاتور»
کتاب «سرگذشت دیکتاتور» که توسط موسسه فرهنگی- هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است در قالب دانستنی‌های انقلاب اسلامی برای جوانان با بیانی ساده و روان به فراز و فرود زندگی پهلوی اول می‌پردازد. به گزارش فارس، این کتاب در قالب 4 فصل به بررسی تاریخی زمانه و اقدامات رضا پهلوی پرداخته است. فصل اول کتاب به بررسی زندگی شخصی رضاخان از دوره تولد تا کودتای1299 و شکل‌گیری رژیم پهلوی پرداخته است. در فصل دوم به عصر رضاخان پهلوی پرداخته شده که به ابعاد مختلف حکومت از جمله ارتش و نهادهای نظامی و سیاست‌های جاه‌طلبانه اقتصادی و جنایات ضددینی وی اشاره شده است. فصل سوم کتاب به بررسی دوران افول و سقوط سلطنت رضاخان پرداخته و عوامل داخلی و خارجی سقوط رضاخان را بررسی می‌کند. در فصل پایانی کتاب نیز به فرجام رژیم دیکتاتوری رضاخان و مرگ وی در جزیره موریس اشاره شده است.

رونمایی از 2 کتاب تازه در مرکز تبادل کتاب
آیین رونمایی 2کتاب نشر بعثت با عنوان‌های «تمنای بی‌خزان» و «مثل عابس» روز یکشنبه ۷ مرداد (فردا) برگزار می‌‌شود. به گزارش «وطن امروز»، در این مراسم از 2 کتاب «تمنای بی‌خزان» (روایت‌های زهرا سلیمانی‌زاده از رزمنده مدافع حرم، شهید مهدی حسینی) و «مثل عابس» (زندگینامه داستانی شهید حمید حاج ملاحسین، از فرماندهان گردان حبیب بن مظاهر لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص)) با حضور نویسندگان، خانواده‌های شهدا و جمعی از علاقه‌مندان ادبیات پایداری رونمایی می‌شود. بر اساس این گزارش، این مراسم در مرکز تبادل کتاب تهران واقع در خیابان انقلاب، ابتدای خیابان برادران مظفر شمالی از ساعت 16:30 برگزار می‌شود.

روایتی دیگر از «تنگه ابوقریب» به بازار نشر می‌آید
مصطفی جمشیدی درباره رمان «رسته غمگساران» گفت: این رمان برگرفته از تجربه شخصی‌ام و به واسطه حضور در منطقه عملیاتی ابوقریب نوشته شده است. به گزارش فارس، مصطفی جمشیدی درباره تازه‌ترین اثر خود با عنوان «رسته غمگساران» گفت: داستان از زبان رزمنده‌ای روایت می‌شود که به واسطه موج انفجار گذشته‌اش را از یاد برده است. رسته غمگساران زندگی 3 بسیجی را در ابوقریب که با ارتش عراق درگیر می‌شوند، روایت می‌کند. این رمان سرگذشت رزمنده‌ای است که از شمال کشور برای دفاع از وطن به مناطق جنوبی می‌آید و در نهایت به فیض شهادت هم نائل می‌شود. این مولف با بیان اینکه ژانر اثر دفاع‌مقدس بوده و به سیاق یکی از کتاب‌هایش به نام «رؤیای آق تاریم» نوشته شده است، گفت: داستان این اثر نیز در شمال کشور اتفاق می‌افتد و بدین واسطه مانند «رؤیای آق تاریم» است. این داستان در 200 صفحه نوشته شده و قرار است از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شود.


Page Generated in 0/0051 sec