printlogo


کد خبر: 196155تاریخ: 1397/5/8 00:00
اخبار

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت فراخوان داد
فراخوان شرکت در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، فراخوان شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» که توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، منتشر و امکان ثبت‌نام روی وب‌سایت این جشنواره فراهم شد. این رویداد معتبر سینمای مستند ایران و آسیا با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است طی روزهای 18 تا 25 آذرماه 1397 در شهر تهران برگزار خواهد شد. بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه‌ ایرانی- اسلامی، صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره‌های دینی و ایرانی، تقویت سینمای مستند خلاق ایران، بیان نسبت سینمای مستند و توسعه‎ پایدار، آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان، توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تأکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌های داخلی و خارجی، از اصول و اهداف این جشنواره است. متقاضیان باید فرم شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت را روی وب‌سایت این جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir تکمیل و آثار خود را حداکثر تا دهم مهرماه 1397 به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.

مستندی که از احتمال اختلال روانی آگاه‌تان می‌کند!
«روان سفید» مجموعه مستند 5 قسمتی با موضوع اختلالات روانی است که تلاش داشته با نزدیک شدن به بیماری‌های روانی از آنها «انگ‌زدایی» کند و جامعه را در قبال پذیرش آن آماده کند. به گزارش «وطن امروز»، این مستند سریالی که در فاز اول خود سراغ بیماری‌های وسواس، اضطراب، اختلال دوقطبی و ... رفته است، نشانه‌های هر یک از آنها را به صورت کاربردی به تصویر کشیده است و در گفت‌وگو با روانپزشکان و روانشناسان تأثیرات و تبعات آن را مورد بحث قرار داده است. روان سفید تلاش دارد به مردم جامعه ایران نشان دهد بیماری روانی همانند سایر بیماری‌ها می‌تواند در هر یک از افراد جامعه به وجود آید و در صورت آگاهی از بیماری، قابل درمان است. با توجه به شرایط جامعه امروز و درصد ابتلا به اختلالات روانی که به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، به بالای 34 درصد می‌رسد، اهمیت ساخت چنین مستندهایی ضرورت می‌یابد. مجموعه مستند «روان سفید» به کارگردانی عطیه عطارزاده و کارگردانی حسام اسلامی در فاز نخست در 5 قسمت آماده شده است و فاز دوم آن که به 5 اختلال روانی دیگر می‌پردازد در آینده نزدیک تهیه و تولید می‌شود.


نیکول کیدمن سریال می‌سازد
نیکول کیدمن در همکاری با آمازون سریالی با نام «رانده‌شده‌ها» را می‌سازد. به گزارش مهر به نقل از هالیوودریپورتر، سریال درامی که به نوعی یادآور موضوع سریال اچ‌بی‌او یعنی «دروغ‌های کوچک بزرگ» است، به عنوان نخستین سریال از قرارداد نیکول کیدمن برای آمازون ساخته می‌شود. آمازون غول انتشار آنلاین فیلم و سریال، سریالی با عنوان «رانده‌شده‌ها» را بر مبنای کتاب جانیس وای.کی سفارش داده و نیکول کیدمن را به عنوان تهیه‌کننده اجرایی آن انتخاب کرده است. این سریال با اقتباس از کتاب «لی» ساخته می‌شود و موضوع آن درباره گروهی از زنان است که از هنگ‌کنگ رانده می‌شوند. آلیس بل استرالیایی، نویسنده فیلمنامه این سریال است. این درام تلویزیونی نخستین گام از قراردادی است که آمازون با نیکول کیدمن منعقد کرد تا بر مبنای آن، برای آنها فیلم و سریال بسازد. این سریال جدیدترین کار تلویزیونی کیدمن است. وی پیش از این در سریال «دروغ‌های کوچک‌ بزرگ» هم به عنوان بازیگر و هم تهیه‌کننده برای اچ‌بی‌او ظاهر شده بود. سریال جدید او قرار است سال ۲۰۱۹ روی آنتن برود. کیدمن در کمپانی تولید فیلم «بلاسم فیلمز» که با شریکش پِر ساری راه‌اندازی کرده این سریال را خواهد ساخت.


Page Generated in 0/0050 sec