printlogo


کد خبر: 196157تاریخ: 1397/5/8 00:00
تغییرات مدیریتی در استقلال شروع شد
دلار، مانع خرید خارجی

 امیرحسین فتحی، مدیرعامل جدید باشگاه استقلال در ادامه اقدامات مدیریتی‌‌‌‌اش از زمان حضور در این باشگاه، دیروز یکشنبه نیز تغییراتی را در 2 پست معاونت اجرایی و معاون ورزشی باشگاه به‌وجود آورد.  دیروز علی خطیر، عضو سابق فدراسیون فوتبال از سوی فتحی به عنوان معاون ورزشی باشگاه استقلال منصوب شد. او از این پس در پستی فعالیت خواهد کرد که پیش از این پندار توفیقی در آن حضور داشت و با حضور فعال در نقل‌وانتقالات نیز به شهرت رسیده بود. شهرت معاون ورزشی جدید استقلال اما به خاطر اتفاقاتی است که در دی‌ماه سال گذشته در ساختمان« پک» رخ داد. او به عنوان معاون اجرایی دبیرکل (محمدرضا ساکت) به همراه جیم هانس نایب‌رئیس کمیته انضباطی یوفا در محل ساختمان پک حضور یافت و با اوسیانو کروز دستیار کارلوس کی‌روش درگیر شد. خطیر بعد از این اتفاقات از سوی فدراسیون به عنوان عامل اصلی این ماجرا معرفی شد و از کار کنار رفت. او حالا از این به بعد و در شرایطی که امروز باشگاه استقلال دارد، یک پست مهم را به عهده گرفته است. نکته جالب اینجاست که پیش از این از علی نظری‌جویباری به عنوان جانشین پندار توفیقی نام برده می‌شد. دومین حکم  دیروز مدیرعامل استقلال انتخاب هادی مباشری به سمت معاون اجرایی باشگاه بود.   
تلاش بی‌فایده برای بازگرداندن تیام
در این میان، مامه بابا تیام مهاجم درخشان تیم فوتبال استقلال در فصل گذشته بدل به چالش مهم این باشگاه در فصل نقل‌وانتقالات شده است. تیام که گفته می‌شد مارک شرمن آلمانی برای مذاکره درباره آینده او به تهران سفر کرده ارتباط خود با این ایجنت اروپایی را قطع کرده و در حال حاضر  فعالیت‌‌های خود را با یک ایرانی مقیم امارات دنبال می‌کند. درباره تیام شایعه این بود که وی قصد دارد به تیمی در ترکیه بپیوندد اما برخلاف انتظارها این مهاجم سنگالی در کشور امارات به سر می‌برد و قصد دارد فصل آینده در فوتبال این کشور به کار خود ادامه دهد. یک باشگاه اماراتی پیشنهاد بالای 2 میلیون دلار به تیام داده و او با این مبلغ پیراهن تیمی در لیگ فوتبال امارات را برتن خواهد کرد. محمد زمانی، ایجنت ایرانی مقیم امارات در این‌باره می‌گوید: تیام قصد دارد بنابر قراردادی که با استقلال امضا کرده، با پرداخت حق فسخ 200 هزار دلاری از این باشگاه جدا شود و در حال حاضر مقدمات کار حضور او در یک تیم اماراتی انجام شده و این انتقال در روزهای آینده رسمی خواهد شد. تیام که به عنوان بازیکن آزاد به استقلال پیوسته بود بعد از درخشش خیره‌کننده در لباس آبی‌ها در لیگ و آسیا چشم‌‌های زیادی را متوجه خود کرد و طبیعی بود که استقلال باتوجه به شرایط بحرانی ارز در ایران توانایی رقابت با پیشنهادهای میلیون دلاری کشورهای همسایه را ندارد. اگر همین امروز تیام برای حضور در استقلال رضایت بدهد، مبلغ قرارداد او به بالای 20 میلیارد تومان خواهد رسید که پرداخت چنین پولی در مقیاس لیگ ایران برای باشگاه‌ها غیرممکن است. زمانی با توضیح اینکه موارد جدایی این مهاجم سنگالی به صورت قانونی پیش خواهد رفت، در ادامه حرف‌هایش اعلام کرد: استقلال عقیده دارد تیام بازیکن این باشگاه است اما ‌‌‌بندی در قرارداد وجود دارد که او می‌تواند با پرداخت مبلغ مدنظر، قرارداد خود را یک‌جانبه فسخ کند. البته من به تلاش آقای فتحی برای حفظ این بازیکن احترام می‌گذارم اما فکر می‌کنم این تلاش باید پیش از این و در زمان عقد قرارداد اولیه با تیام انجام می‌شد، اگرچه خود تیام هم با این شرط حاضر به حضور در لیگ فوتبال ایران شده بود که هر زمانی که شرایط یا پیشنهاد بهتری داشته باشد قادر به جدایی باشد. صحبت‌‌های این ایجنت ایرانی در شرایطی مطرح می‌شود که باشگاه استقلال مجدانه به دنبال احقاق حق و بازگرداندن این بازیکن به تمرینات است.
دردسر دلاری
از سویی به نظر می رسد مقدمات جذب مارکوس نیومایر در استقلال فراهم شده است. گفته می‌شود نیومایر همین حالا در حال گذراندن تست پزشکی است و توافقات اولیه با ایمن حسین هم انجام شده است اما مشکل اصلی در راه پیوستن آنها به استقلال بی‌ثباتی در بازار ارز است. قیمت دلار لحظه به لحظه بالا می‌رود و با این شرایط مدیران استقلال نمی‌دانند چگونه و با چه مبلغی با این دو بازیکن خارجی قرارداد امضا کنند. این اتفاقات ممکن است باعث دردسر و مانع رسیدن 2 طرف به توافق نهایی شود.
آخرین خبر از بازیکن عراقی مورد نظر استقلال
در این شرایط، سرمربی تیم «نفط الوسط» عراق تاکید کرد اجازه جدایی به مهاجم این تیم را نخواهد داد. در روزهای اخیر خبرهای رسما تایید نشده‌ای مبنی بر علاقه باشگاه استقلال به جذب ایمن الحسین، بازیکن تیم نفط الوسط عراق در فضای مجازی منتشر شده است. این بازیکن پیش از این هم مدنظر تیم فوتبال پرسپولیس بود اما محرومیت سرخپوشان از جذب بازیکن باعث شد برانکو بی‌خیال جذب او شود. ایمن الحسین مهاجمی است که توان بازی کردن به عنوان پست هافبک هجومی را هم دارد. حسن احمد، سرمربی نفط الوسط عراق در گفت‌وگویی که با سایت الواقی عراق داشت جدایی این بازیکن را رد کرد. او گفت‌: با وجود اینکه ایمن از چند باشگاه پرطرفدار پیشنهاد دارد اما او تیم را ترک نمی‌کند. ما با این بازیکن قرارداد بلندمدت داریم و اجازه جدایی را به او نمی‌دهیم. به این ترتیب به نظر می‌رسد احتمال حضور این بازیکن عراقی هم در استقلال منتفی است.


Page Generated in 0/0236 sec