printlogo


کد خبر: 196174تاریخ: 1397/5/8 00:00
اخبار

سخنگوی قوه‌قضائیه:
اتهام  29 دستگیر شده بازار ارز افساد فی‌الارض است
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه‌قضائیه از دستگیری ۲۹ نفر در ارتباط با اخلال‌های اخیر در اقتصاد کشور خبر داد و اظهار کرد: عنوان اتهامی بسیاری از اینها افساد فی‌الارض است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: افراد دیگری هم درباره این مسائل حکم جلب‌شان صادر شده که ظرف امشب و فردا دستگیر می‌شوند. محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره زمان برگزاری دادگاه این متهمان گفت: بزودی دادگاه رسیدگی به اتهامات این دستگیرشدگان آغاز می‌شود و اینها مجموعاً کسانی هستند که درباره اختلالات نظام پولی و ارزی کشور تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شدند.

تنبیه فروشندگانی که  برچسب قیمت نمی‌زنند
گروه اقتصادی: بر اساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار عرضه‌کنندگان کالا و خدمات مکلفند با الصاق برچسب و تابلوی نرخ در محل کسب، قیمت‌ واحد کالاها یا دستمزد خدمات را به طور روشن و مکتوب به‌گونه‌ای که برای همگان قابل مشاهده باشد، اعلام کنند. به گزارش «وطن‌امروز»، علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران با ارسال نامه به  روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان درباره تصمیم کارگروه مدیریت تنظیم بازار نوشت: براساس مصوبات کارگروه مدیریت بازار، اقدامات زیر لازم‌الاجراست؛ اقلام ضروری و مصرفی مورد نیاز مردم دقیقا احصا شده و از لحاظ تامین، عرضه و قیمت به صورت مستمر رصد و گزارش حاصله را به این اتاق اعلام کنید. طبق مواد 15 و 65 قانون نظام صنفی و ماده 6 قانون تعزیرات حکومتی و ماده 5 قانون حمایت مصرف‌کنندگان، عرضه‌کنندگان کالا و خدمات مکلفند با الصاق برچسب و تابلوی نرخ در محل کسب، قیمت‌ها واحد کالاها یا دستمزد خدمات را به طور روشن و مکتوب به‌گونه‌ای که برای همگان قابل مشاهده باشد، اعلام کنند. فاضلی اضافه کرد: اتحادیه‌های صنفی باید موضوع الصاق برچسب قیمت را به همه اعضای واحدهای صنفی ابلاغ کنند و همچنین بازرس هنگام مراجعه به واحد صنفی به صورت ویژه درباره نصب برچسب قیمت نظارت کرده و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد کند.

رئیس اتاق اصناف تهران تعیین شد
انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف تهران ظهر دیروز با حضور اعضای منتخب برگزار و طی آن قاسم نوده‌فراهانی به عنوان رئیس دومین دوره اتاق اصناف تهران انتخاب شد. به گزارش فارس، در انتخابات داخلی اتاق اصناف تهران ابراهیم درستی به عنوان نایب‌رئیس اول، خسرو ابراهیمی‌نیا به عنوان نایب‌رئیس دوم، علی فاضلی به عنوان دبیر و حسین درودیان به عنوان خزانه‌دار برای مدت 4 سال انتخاب شدند.


تغییرات گسترده نفتی از اول آبان
وزیر نفت تاریخ اول آبان‌ماه ۹۷ را به منظور آغاز اجرای بخشنامه‌ای تعیین کرد که طبق آن، محدودیت تصدی مدیریت در صنعت نفت ۴ ساله می‌شود. به گزارش تسنیم، بیژن نامدارزنگنه به منظور بهره‌گیری بهتر از ظرفیت‌های مدیریتی در سطوح مختلف، بخشنامه محدودیت 4 ساله برای عهده‌داری یک سمت را ابلاغ کرد. در متن ابلاغیه وزیر نفت آمده است: به منظور بهره‌گیری بهتر از ظرفیت‌های مدیریتی در سطوح مختلف، توانمندسازی مدیران با عهده‌داری سمت‌های مدیریتی مکمل یکدیگر و فراهم کردن فرصت‌های رشد و پویایی برای همه کارکنان مستعد، تغییرات احکام برخی مدیران از یکم آبان‌ماه 1397 به اجرا درمی‌آید. گفتنی است، ده‌ها مدیرکل در مجموعه وزارت نفت، شرکت‌های اصلی زیرمجموعه و شرکت‌های فرعی تابعه وجود دارند که بیش از 4 سال تصدی امور را بر عهده دارند. از این‌رو می‌توان نتیجه گرفت جابه‌جایی‌های زیادی در مجموعه وزارت نفت از ابتدای آبان در پیش است.
 


Page Generated in 0/0056 sec