printlogo


کد خبر: 196181تاریخ: 1397/5/8 00:00
نبض جامعه

هواشناسی پیش‌بینی کرد
پایداری هوای گرم در روزهای آینده
اداره کل هواشناسی استان تهران آسمان صاف تا قسمتی ابری امروز و فردا طی برای استان پیش‌بینی و اعلام کرد: گرمای پایتخت همچنان پایدار است. به گزارش میزان، بر اساس بررسی و تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، طی امروز و فردا وضعیت جوی استان صاف تا قسمتی ابری و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس این گزارش، در روز سه‌شنبه در ارتفاعات بارش پراکنده دور از انتظار نیست. همچنین کمینه و بیشینه دمای هوای تهران در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه (امروز و فردا) به ترتیب ۲۸ و ۳۸، درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین بر اساس این گزارش ایستگاه‌های فیروزکوه با دمای ۲۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و ورامین با دمای ۴۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان در طول ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وزیر رفاه  مطرح کرد
دارایی تأمین اجتماعی برای 5 ماه حقوق!
وزیر رفاه گفت: در حال حاضر دارایی‌های تأمین اجتماعی کفاف حقوق‌های سال‌های بعد را نمی‌دهد، چرا که اگر تمام دارایی آن را بفروشیم حقوق 5 ماه مستمری‌بگیران می‌شود. علی ربیعی در برنامه تلویزیونی نگاه یک درباره دلیل این موضوع گفت:‌ منابع و مصارف تأمین اجتماعی به هم خورده، امید به زندگی افزایش یافته، حقوق بازنشستگان بیشتر شده، پرداخت حقوق بازنشستگی مبنای 2 سال آخر شده و از طرفی برخی قشرها و حمایت‌های اجتماعی با تأمین اجتماعی برطرف شده است.
دولت بدهی تامین اجتماعی را نداده است
ربیعی گفت: در یک مقطعی تصمیم می‌گیرند حق بیمه برخی گروه‌ها را تأمین اجتماعی بدهد و این سخت است چون دولت نتوانسته بدهی تأمین اجتماعی را بدهد و این یعنی از سفره کارگری پرداخت می‌شود. وزیر رفاه با بیان اینکه سرمایه‌گذاری کمی در شرکت‌های تابعه تأمین اجتماعی انجام شده است، ‌گفت: 40 واحد به سهام عدالت، 40 واحد به صندوق‌ها و 20 واحد ظرف 8 سال گذشته فروخته شده است، رد دیون شده و شرکت‌هایی به تأمین واگذار شده که سودی نداشته‌اند. برای مثال شرکت رجا را داده‌اند که پولی نداشته به همین دلیل صندوق‌ها به جای سرمایه‌گذاری بنگاه‌داری کرده‌اند. با این اوصاف اکنون دارایی‌های تأمین اجتماعی کفاف حقوق‌های سال‌های بعد را نمی‌دهد، چرا که اگر تمام دارایی آن را بفروشیم حقوق 5 ماه مستمری‌بگیران می‌شود، در حالی که باید جوابگوی 5 سال باشد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اعلام کرد
آغاز ثبت‌نام عتبات دانشجویی
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از آغاز ثبت‌نام نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان خبر داد.
حجت‌الاسلام محمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ثبت‌نام این دوره از عتبات دانشگاهی از ۷ مرداد آغاز شد و تا ۱۴ مرداد ادامه خواهد داشت. وی با بیان اینکه ۱۵ مردادماه قرعه‌کشی برای اعزام دانشجویان به عتبات انجام خواهد شد، افزود: نخستین کاروان ۲۴ مردادماه اعزام می‌شود.  رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اضافه کرد: مهلت ثبت‌نام‌ها به دلیل کمبود زمان تمدید نخواهد شد و در مجموع ۸ هزار دانشجو، استاد دانشگاه و کارکنان دانشگاه به عتبات اعزام می‌شوند. وی خاطرنشان کرد: برای ۱۸۶ کاروان در این دوره برنامه‌ریزی شده که ۱۶ کاروان هوایی و ۷۰ کاروان به صورت زمینی است و 3 روز قبل از اربعین اعزام‌ها به پایان می‌رسد.
 


Page Generated in 0/0053 sec