printlogo


کد خبر: 196182تاریخ: 1397/5/8 00:00
آوای شهر

برای برگزاری نمایشگاه الکامپ
شهرداری تذکر گرفت
 عضو شورای شهر تهران به شهرداری تهران بابت برگزاری نمایشگاه الکامپ در خیابان سئول تذکر داد. به گزارش فارس، زهرا نژادبهرام  در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی دیروز شورای شهر گفت: موضوع برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در معابر پرتردد و اماکن پرتراکم در هیچ کجای دنیا مورد قبول نبوده و همواره در قالب اتخاذ تدابیر مناسب از ظرفیت‌های مکانی ویژه در اراضی بزرگ‌مقیاس واقع در محدوده و حریم شهر برای جلوگیری از بروز مزاحمت و نارضایتی برای شهروندان استفاده می‌شود. عضو شورای شهر تهران گفت: در تاریخ 9/4/1383 شورای اسلامی شهر تهران مصوبه‌ای با عنوان «الزام شهرداری تهران به جلوگیری از برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران (واقع در خیابان سئول)» داشته است که صراحتاً شهرداری تهران را مکلف کرده از برگزاری نمایشگاه در محل یاد شده جلوگیری کنند. این عضو شورا گفت: به‌رغم تذکر رئیس شورای شهر و وزیر کشور درباره برگزاری نمایشگاه الکامپ که بزرگ‌ترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور است، متاسفانه با اصرار سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت این نمایشگاه از تاریخ 6 مرداد در قلب تهران آغاز به کار کرده است. نژادبهرام افزود: بر اساس مقرره مندرج در بند 20 از ماده 55 قانون شهرداری و تبصره ذیل آن، شهرداری مکلف به جلوگیری از ایجاد مزاحمت و در نهایت تعطیل اماکنی است که به نحوی از انحا باعث بروز مزاحمت برای ساکنان شهرهاست. لذا ضمن ارائه تذکر به وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر رعایت مُر قانون، به شهرداری تهران نیز تذکر داده می‌شود نسبت به جلوگیری از بروز چنین مزاحمت‌ها و نارضایتی‌هایی برای شهروندان تهرانی، اهتمام جدی داشته باشد.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری خبر داد
کنترل معاینه فنی تمام خودرو‌ها از اول آبان
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: از اول آبان خودرو‌هایی که نیاز به معاینه فنی دارند به وسیله همه دوربین‌ها در سطح تهران به صورت ۲۴ ساعته کنترل می‌شود. به گزارش میزان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، محسن پورسیدآقایی گفت: از الان باید به فکر زمستان باشیم، امسال در کارگروه ملی کاهش آلودکی هوا که سازمان محیط‌زیست دبیر آن است، پیش‌بینی شده است از اول آبان‌ماه خودرو‌هایی که نیاز به معاینه فنی دارند توسط همه دوربین‌ها در سطح تهران به صورت ۲۴ ساعته کنترل شوند. از اول آبان چه خودرو‌هایی که وارد شهر تهران می‌شوند و چه در تهران هستند هم باید معاینه فنی داشته باشند. وی افزود: از دیگر اقداماتی که باید از اول آبان انجام شود اینکه تمام خودروها، کامیون‌ها و اتوبوس‌هایی که دیزلی هستند، باید معاینه فنی دریافت کنند. حتی خودرو‌های سرویس‌های عمومی هم حتما از اول آبان باید معاینه فنی داشته باشند. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران مبلغ معاینه فنی را ۲۲ هزار تومان برای سواری‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: اگر تعداد مراجعه‌کنندگان زیاد شود، مراکز را شبانه‌روزی خواهیم کرد، البته نوبت‌دهی اینترنتی را هم پیش‌بینی کرده‌ایم.

شهرداری ‌ها مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان
رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس گفت: شهرداری‌ها یک نهاد عمومی غیردولتی بوده و چون از قانون استخدام کشوری تبعیت می‌کنند قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل این نهاد هم خواهد شد. مهرداد بائوج‌لاهوتی درباره اینکه آیا مصوبه ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان شامل شهردار تهران نیز می‌شود، به خانه ملت گفت: طبق مصوبه مجلس این قانون شامل شهرداری‌ها هم می‌شود، شهرداری‌ها یک نهاد عمومی غیردولتی بوده و چون از قانون استخدام کشوری تبعیت می‌کنند این مصوبه شامل این نهاد هم خواهد شد، بنابراین در مصوبه مجلس نام شهرداری‌ها هم ذکر و در مشروح مذاکرات ثبت شده است.


Page Generated in 0/0054 sec