printlogo


کد خبر: 196197تاریخ: 1397/5/8 00:00
رشد مهاجرت معکوس داعشی‌ها به هلند
شب‌های تاریک آمستردام قربانی می‌گیرد

گروه بین‌الملل: محل تجمع گردشگران در مرکز شهر آمستردام هلند، پس از غروب آفتاب تبدیل به یک «جنگل بی‌قانون» می‌شود که پلیس نیز از کنترل خشونت و جنایت در آن ناتوان است. «آره زورموند» بازرس هلندی در این باره به روزنامه هلندی «ترو» می‌گوید: «مرکز شهر شب‌ها به یک جنگل تبدیل می‌شود». وی تأکید می‌کند که شب‌ها مسابقات غیرقانونی موتور و ماشین‌سواری در خیابان‌ها برگزار می‌شود، مواد مخدر به شکلی آزادانه به فروش می‌رسد و ضرب و جرح مردم اتفاق می‌افتد. این در حالی است که آمار‌ها نشان می‌دهد در میان کشورهای غرب اروپا هلند از جمله کشورهایی است که نرخ بیکاری و فقر در آن در حال افزایش است  و بیش از یک میلیون هلندی در فقر به سر می‌برند و دولت این کشور عملا نتوانسته از این چالش مهم عبور کند. در ظاهر هلند کشوری آرام به نظر می‌رسد اما در مراکز و اماکن دیپلماتیک این کشور سرقت‌هایی رخ می‌دهد که نمونه‌های متنوعی از آن را می‌توان نام برد اما پلیس در برخورد با این جرائم سازمان‌یافته قادر به عکس‌العمل نیست. در عین حال گزارش امنیتی پلیس هلند در سال 2018 نشان می‌دهد در این کشور 20 تن کوکائین از سوی گردشگران و شهروندان هلندی به صورت قاچاق مصرف شده و بزهکاری افزایش یافته است و مقامات مسؤول و پلیس نیز دیگر نمی‌توانند شرایط را کنترل کنند. در این میان نرخ فقر و بیکاری نیز در هلند با رشد قابل توجهی همراه است و آنطور که گزارشگران می‌گویند موضوع ناامنی ناشی از مهاجرت معکوس اعضای هلندی داعش به این کشور، نیروهای امنیتی و مردم را به وحشت انداخته است. نباید از نظر دور داشت هلند از مراکز مهم تجمع جریان‌های تروریستی است که بعضا پایگاه‌های اجتماعی درکشورهای حوزه خاورمیانه ندارند. این کشور در عین حال محل لابی‌های قدرتمند صهیونیست‌ها به شمار می‌رود و با توجه به میزبانی از دادگاه لاهه و نهاد‌های حقوق بشری همواره مورد توجه جریان‌های تندرو از جمله رژیم اشغالگر قدس بوده است. هر ساله حدود 18 میلیون نفر از آمستردام بازدید می‌کنند که این تعداد بیشتر از جمعیت 17 میلیونی هلند است. سال گذشته میلادی، مسؤولان شهر آمستردام تصمیم گرفتند اقداماتی اساسی شامل جریمه‌های سنگین برای گردشگران یاغی را در دستور کار قرار دهند. آنها همچنین تصمیم گرفتند جریمه‌هایی را بر شکستن قوانین عمومی وضع کنند. گردشگران معمولاً مردان جوان هستند که بویژه از انگلیس و سایر نقاط اروپا به هلند سفر می‌کنند. این گردشگران آخر هفته‌ها در خیابان‌های شهر و کافه‌ها پرسه می‌زنند و میهمانی‌هایی برگزار می‌کنند که در آنها مواد مخدر استفاده می‌شود. پس از قرار دادن 3 دوربین در کنار کافه‌ها و باشگاه‌های شبانه شلوغ در میدان «لیدز پلین» آمستردام، تصاویر دردناکی از مرکز شهر آمستردام در شب ضبط شد که نشان می‌دهد در این پایتخت اروپایی پلیس و نیروهای امنیتی قادر به کنترل اوضاع نیستند. تنها در یک شب از ساعت 02:00 تا 04:00 بامداد حدود 900 مورد قانون‌شکنی دیده ‌شد؛ فضایی ترسناک و مملو از بی‌قانونی. اسکوترها در پیاده‌روها با هم مسابقه می‌دهند، فضا مملو از فریاد و هیاهو است، مواد مخدر براحتی خرید و فروش می‌شود، بعضی‌ها دزدی می‌کنند. مردم در خیابان ادرار و حتی برخی مدفوع می‌کنند، خشونت وجود دارد و... اما اقدامی برای جلوگیری از آن انجام نمی‌شود. حتی می‌توان در خودروی پلیس ادرار کرد.
داعشی‌های هلندی چگونه زندگی می‌کنند
هلند ادعا می‌کند در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش فعال است. این کشور در همین حال با ارسال جت‌های جنگنده F16 در قالب ائتلاف ضدداعش که شکست خورد نیز حضور داشت اما جامعه هلندی جامعه‌ای است که از دل آن اسلام‌ستیزی برخاسته است و نخستین جریان‌های راست افراطی اروپایی در این کشور رشد و توسط برخی گروه‌ها و لابی‌های صهیونیستی تقویت شده‌اند. در همین حال 280 شهروند شناخته شده هلندی به داعش پیوسته‌اند و موسسه تحقیقاتی در بروکسل ادعا می‌کند تنها 40 تن از این افراد به هلند بازگشته و تحت نظارت قرار گرفته‌اند اما در آخرین روزهای سال 2017 منابع رسمی هلندی گفتند تعداد داعشی‌هایی که به محل زندگی سابق خود در این کشور بازگشته‌اند از مرز 50 تن گذشته است. برخی دستگیرشدگان در مرزهای ترکیه توسط پلیس این کشور به هلند تحویل داده شده‌اند که شامل 2 زن و یک مرد هستند که اطلاعات تکمیلی از هویت آنها منتشر نشده و تنها به هلندی بودن آنها اشاره می‌شود. این در حالی است که از سال 2012 تعداد داعشی‌های اروپایی که به کشورهای محل اعزام خود طی فاز‌های مختلف بازگشته‌اند به 1500 تن رسیده است. Het Laatste Nieuws روزنامه مهم بلژیکی در گزارشی که اخیرا منتشر کرده است می‌گوید 3 زن که برای عملیات تروریستی آموزش‌های ویژه‌ای دیده‌اند، توسط پلیس دستگیر شده‌اند که یکی از آنها هلندی است.
10 حقیقت درباره فقر در هلند
1-  هلند در رده شصت‌وچهارمین کشور بدهکار جهان قرار دارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. این کشور در سال 2016‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، 8/61 درصد از تولید ناخالص ملی‌‌‌‌اش بدهکار بود.
2-  نرخ بیکاری در هلند 6 درصد جمعیت این کشور در سال 2016 بود که رتبه هلند را در رده 72 جهان قرار می‌دهد. در این رتبه‌‌‌بندی آمریکا با 7/4 درصد بیکاری در رده پنجاه‌وسوم قرار گرفته است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.
3- 9/6 درصد از جمعیت هلند در سال 2015 بیکار بوده‌‌اند که با توجه به سیاست‌‌های دولتی این رقم به 6 در سال 2016 تغییر کرد.
4- دولت قصد دارد رقم بیکاری را به 9/4 تغییر دهد که عملا این اقدام نمی‌تواند عملی شود.
5- نرخ فقر در هلند 8/8 درصد است که یک میلیون و 400 هلندی در حال حاضر زیر استاندارد‌‌های معمول و خطر فقر  زندگی می‌کنند.
6- کودکانی که با فقر در هلند رشد می‌کنند 7 درصد از جمعیت این کشور 17 میلیونی را دربر می‌گیرند.
7 – فقر کودکان در هلند اصلی‌‌‌‌‌ترین مشکل دولت به شمار می‌رود و دولت هلند تاکنون در حل این معضل ناتوان بوده است.
8-  بحران اقتصادی در سال 2008 تمام برنامه‌‌های دولت هلند را برای یک دوره 4 ساله به تاخیر انداخت.
9- ثروت جامعه هلندی توسط 24 درصد از جامعه این کشور کنترل می‌شود که 10 درصد از جمعیت این کشور هستند. در حالی که فقرا 3/2 درصد از ثروت هلند را در اختیار دارند.
10- هلند از منظر رشد تورم رتبه 44 را در جهان در اختیار دارد.


Page Generated in 0/0071 sec