printlogo


کد خبر: 196227تاریخ: 1397/5/9 00:00
کوتاه و گویا

 سعید عندلیبی، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران  در سفر به استان مرکزی در شورای نمایندگان ایثارگران دستگاه‌های اجرایی این استان با بیان اینکه خانواده‌های شاهد و ایثارگر لایق بهترین‌ها هستند، تصریح کرد: تمام خدمات مربوط به ایثارگران و خانواده‌های شهدا به صورت ویژه و خاص در قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران آمده است و با اجرای آن، می‌توان میزان رضایتمندی آنها را افزایش داد.
 علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست سفرا و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها با اشاره به وضعیت گردشگری جهان گفت: «گردشگری امروز به اقتصاد سوم جهان تبدیل شده است و روند رو به رشد آن شتابان ادامه دارد به طوری که در سال  1950 میلادی 35 میلیون گردشگر در دنیا وجود داشت و در سال 2018 میلادی شاهد هستیم که یک میلیارد و 300 میلیون گردشگر در دنیا جابه‌جا شده است».
 «کاش یک برادر داشتم» عنوان یکی  از پویانمایی‌های تازه‌ امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به کارگردانی ناهید شمس‌دوست تولید شد. این انیمیشن با تکنیک دوبعدی به مدت 9 دقیقه و برگرفته از کتابی با همین نام اثر «برنهارد لینز» است.
 در 2 روز گذشته مدیران ارشد شهرداری کرمانشاه از مجتمع دفع و پردازش پسماند‌های ساختمانی و عمرانی واقع در آبعلی، همچنین پروژه‌های زیست‌محیطی واقع در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه  بازدید به عمل آورده و با فعالیت‌های جاری و در دست اقدام سازمان مدیریت پسماند واقع در آن دو مجموعه آشنا شدند.
 یک متخصص قلب و عروق با بیان اینکه مرگ قلبی جان تمام افراد و حتی افرادی که هیچ سابقه بیماری قلبی ندارند را تهدید می‌کند، تصریح کرد:  عملیات احیا برای افرادی که دچار سنکوپ شده‌اند باید بلافاصله انجام شود، زیرا در غیر این صورت موجب مرگ افراد می‌شود. مهرداد میرمعصومی در آستانه برگزاری بیستمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق  گفت: مرگ ناگهانی قلب یکی از مشکلات قلبی است که به دلیل آریتمی قلبی رخ می‌دهد. متاسفانه آریتمی قلبی که منجر به مرگ ناگهانی می‌شود بدون علامت بروز می‌یابد و در کمتر از یک ساعت جان فرد را می‌گیرد.
 در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، راهکارهای اجرایی شدن پروژه طرح توسعه و ساماندهی محور شهری راه‌آهن تهران- تبریز «محور نیلوفری» که برنامه‌ریزی و طراحی آن بر عهده سازمان نوسازی و اجرای پروژه بر عهده سازمان عمرانی مناطق است، مورد بررسی قرار گرفت.
 احمد بخارایی، جامعه‌شناس در گفت‌وگو با برنامه چراغ رادیو تهران گفت: دختر و پسری که در یک فضای هیجانی و عاشقانه مطابق هنجارهای جامعه مبتنی بر تعیین مهریه به مقدار زیاد بر اساس چشم و هم‌چشمی به‌ هم پیوند می‌خورند، هر دو قربانی هستند، چرا که  خانواده، آموزش‌وپرورش، رسانه و فرهنگ نتوانستند به آنها بیاموزند که ازدواج، خرید و فروش نیست.


Page Generated in 0/0057 sec