printlogo


کد خبر: 196235تاریخ: 1397/5/9 00:00
اخبار

صفارهرندی در مراسم بزرگداشت مدیر انتشارات «دارالکتب اسلامیه»:
کسی که اعتبارش از کتاب است  نیاز به تجلیل نمی‌بیند
مراسم بزرگداشت مرتضی آخوندی، مدیر انتشارات «دارالکتب اسلامیه» از پیشکسوتان نشر شب گذشته در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد. به گزارش فارس، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم با بیان اینکه آقای آخوندی و ابوی‌شان نیازمند برگزاری چنین جلسات تقدیری نیستند، گفت: کسی که ماندگاری خود را در اتصال به امر ماندگاری چون کتاب خوب می‌داند، طبیعتا از این جنس کارها و مراسمات خرسند نمی‌شود اما شاید مناسبت چنین جلساتی برای ما است. برای ما که او را قبول داریم و ماندگار است، چون در خدمت کتاب است. ما دوست داریم در کنار او عکس یادگاری بگیریم تا ما هم ماندگار شویم. صفارهرندی با بیان اینکه تصویری که من از استاد غفاری در ذهن دارم این است که اگر چه سنی نداشت اما کتاب را در فاصله 5 سانتیمتری از چشمانش می‌گرفت و می‌خواند، گفت: وقتی حاصل کار ایشان را که ارائه یک متن تراز است، می‌بینم؛ متنی که باید صحیح باشد، آن هم نقل قول از بزرگان، متوجه می‌شوم چه زحمات و تلاش‌هایی این دو بزرگوار یعنی آقای مرحوم آخوندی و غفاری متحمل شدند. وفاداری به عرصه نشر، ارائه صحیح مطالب تراز به جامعه و... از جمله خدمات این عزیزان است. طبیعی است فردی که در پیشینه شغلش نجاری بوده، وقتی تبدیل به چهره ماندگار عرصه تحقیق می‌شود که همه به او احترام می‌گذارند، نشان از آن دارد که صحیح نوشتن و جلوگیری از بدعت‌ها از جمله خصلت‌هایش بوده است.


دارابی:
کمک کنید به جای سلبریتی‌ها کارآفرینان را نشان دهیم
علی دارابی، رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صداوسیما برنامه‌های مرتبط با ستاد را تشریح کرد. به گزارش مهر، معاون امور استان‌های صداوسیما با تاکید بر ساخت برنامه‌های هوشمندانه و قوی بیان کرد: امسال می‌خواهیم در آستانه 40 سالگی به سوالات جامعه در حوزه انقلاب پاسخ دهیم و البته ساخت برنامه‌ها و مجموعه‌ها و مستندها برای تولید محتوا باید به صورت هنرمندانه انجام شود. وی افزود: ما افکار عمومی را می‌سازیم و در عین حال نمایندگان افکار عمومی هم هستیم، بنابراین باید هم زبان مردم باشیم هم نقد مشفقانه داشته باشیم و از
تسویه حساب‌های سیاسی دوری کنیم. رسانه باید مردم را امیدوار کند و از سیاهنمایی‌ها بپرهیزد. دارابی با اشاره به تولید و پخش یک مجموعه مستند با قسمت‌های متعدد توضیح داد: ما برنامه‌ای داریم که طی آن تمام وزرای بعد از انقلاب از هر گرایشی به سازمان می‌آیند و عملکرد خود را تشریح می‌کنند که این رویکرد وحدت را در جامعه نشان خواهد داد. مشغول آماده‌سازی مستندی با نام «کارنامه انقلاب» در هر استان هستیم. همچنین مستند مشاهیر و مفاخر انقلاب را در دست تولید داریم تا بتوانیم این مفاخر کشور را معرفی کنیم. همچنین باید دستاوردهای مهم این انقلاب را در مقایسه با دیگر انقلاب‌ها در جهان نشان دهیم و برای این منظور مستندهای جذابی که تاکنون نشنیده و ندیده‌اید از آرشیو صداوسیما بیرون کشیده شده و نمایش داده می‌شود. وی افزود: امسال ۱۳۰ مستند کوتاه و بلند از شهدای مدافع حرم داریم که در هفته دفاع‌مقدس رونمایی می‌شود. مردم نقش اصلی را در مبارزه‌های انقلاب و حتی در این ۴۰ سال داشته‌اند و ما باید آنها را در برنامه‌ها و مستندهای خود نمایش دهیم. دارابی با اشاره به نمایش چهره‌های مردمی در تلویزیون عنوان کرد: گاهی ایراد گرفته می‌شود که چرا در تلویزیون دائم سلبریتی‌ها را نشان می‌دهند؛ ایراد درستی هم هست، پس کمک کنید در سال حمایت از کالای ایرانی، کارآفرینان را نمایش دهیم.


Page Generated in 0/0055 sec