printlogo


کد خبر: 196238تاریخ: 1397/5/9 00:00
نگاهی به خریدهای بزرگ نقل‌وانتقالات
نفوذ از پنجره بسته

 فصل نقل و انتقالات هنوز تمام نشده و تا اواسط شهریور هم ادامه دارد ولی جنس‌های ناب آن خریداری شده‌اند و بعید به نظر می‌رسد ستاره دیگری در این روزها جابه‌جا شود. بویژه اینکه مهدی ترابی به عنوان بهترین بازیکن فصل قبل به تیم جدیدی رفته، سروش رفیعی تیم پیدا کرده، محسن مسلمان به عنوان آقای پاس‌گل لیگ هفدهم تیمش را عوض کرده، محمد ایرانپوریان از تراکتور دل کنده، بازیکنان محبوب قلعه‌نویی راهی سپاهان شدند و استقلال هم ستاره‌اش را از لابه‌لای مصدومان لیگ پیدا کرده است!
۱۰ خرید بزرگ نقل‌وانتقالات لیگ هجدهم
۱- مهدی ترابی
ترابی فصل گذشته ۱۰ گل زد و ۸ پاس ‌گل داد و با نمره 65/2 بهترین بازیکن لیگ از نگاه نمرات سایت 90 هم شد. فکت‌هایی که نشان می‌دهد چرا قرمزپوش شدن ترابی، بهترین خرید فصل لقب گرفته است. البته این بازیکن به خاطر بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس، تا نیم‌فصل برای تیم علی دایی بازی می‌کند و بعد از آن پیراهن پرسپولیس را می‌پوشد.
۲- سروش رفیعی
از معدود فانتزی‌بازهای لیگ پس از یک فصل دوری و حضور در الخور، تصمیم به بازگشت گرفت. انتخاب سروش هم پرسپولیس بود. تمام چانه‌زنی‌های رفیعی برای انتخاب تیم نیم‌فصل اولش بود که نمی‌توانست برای پرسپولیس بازی کند. در نهایت فولاد برنده رقابت بین تیم‌هایی شد که رفیعی را می‌خواستند.
۳- محسن مسلمان
آقای‌ پاس‌گل لیگ هفدهم، دیگر جایی در آرایش تیم برانکو نداشت. پروفسور، تصمیم به فروش مسلمان گرفت و برای محسن مسلمان هم چه تیمی بهتر از تیم سابق؟ مسلمان به ذوب‌آهن بازگشت تا این جابه‌جایی سومین نقل‌وانتقال پر سر و صدای فصل لقب بگیرد.
۴- محمد ایرانپوریان
جذب بازیکنی که 6 فصل در بین بهترین‌های تیمش حضور داشت، کار آسانی نبود. ایرانپوریان در تراکتور بازوبند به دست می‌بست، پنالتی می‌زد، پاس‌گل می‌داد و گل می‌زد ولی بالاخره بعد از 6 سال، راهش را از تبریز به سمت اصفهان کج کرد تا با قلعه‌نویی راهی سپاهان
شود.
۵- لوسیانو پریرا
فولاد دست روی بازیکنی گذاشت که فصل قبل ۱۲ گل زده بود و ۸ پاس گل داد. در جام حذفی هم برای نفت 3 گل زده بود. این آمار پریرا اتفاقی نبود و 2 فصل قبل هم تعداد گل‌هایش را دو رقمی کرده بود. از معدود خارجی‌های خوبی که حاضر شد در این فصل هم در لیگ برتر بماند راهی فولاد شد.
۶- رحیم زهیوی
قهرمانی 3 فصل قبل با استقلال‌خوزستان باعث شد مدتی استقلال و پرسپولیس هم به او پیشنهاد بدهند ولی زهیوی آن را نپذیرفت و فصل قبل برای فولاد بازی کرد که ماحصل آن ۷ گل و ۲ پاس گل‌ شد. حالا هم نتوانست از پیشنهاد علی دایی بگذرد و به سایپا پیوست.
۷- مهدی کیانی
به عنوان بزرگ و کاپیتان تراکتورسازی، چند فصل خوب در این تیم داشت. کیانی به قدری در میانه زمین حکمرانی می‌کرد که کسی به جدایی او از تراکتور فکر هم نمی‌کرد. اتفاقی که در ابتدای این فصل افتاد و کاپیتان تراکتور راهی سپاهان شد تا یک بار دیگر تحت نظر امیر قلعه‌نویی فوتبال بازی کند.
۸- پیام نیازمند
بدون شک یکی از پدید‌ه‌های فصل قبل لیگ برتر بود. نیازمند آنقدر نمایش مطمئنی داشت که جلالی را راضی کرد رحمان احمدی را نیمکت‌نشین کند. در نهایت هم به سپاهانی رفت که فصل گذشته از حضور یک دروازه‌بان خوب رنج می‌برد.
۹- علی کریمی
استعداد ناب کریمی استعدادیـاب‌های دیناموزاگرب را هم شگفت زده کرده بود و او را در ۲۲ سالگی خریدند. کریمی در بازگشت به سپاهان آن نمایش همیشگی را نداشت و مصدومیت بدموقعش هم او را از حضور در جام‌جهانی بازداشت. حالا با رفتن امید ابراهیمی، شماره 6 جدید استقلال امیدوار است به روزهای خوبش بازگردد و فرمانده جدید آبی‌ها لقب بگیرد.
۱۰- کی‌روش استنلی
قدرت فیزیکی بالای کی‌روش در فصل قبل جنجال بزرگی را رقم زده بود. توانایی ویژه او باعث شده بود ذوب‌آهن در بازی با استقلال رو به بازی مستقیم بیاورد و شفر هم در اعتراض به این تاکتیک، واژه «کیک اند راش» را به این سبک از فوتبال قلعه‌نویی نسبت داده بود؛ بازیکنی که قلعه‌نویی را شیفته خودش کرده و همراه او سپاهانی‌ شد تا به قول شفر «کیک اند راش» را در آنجا هم پیاده کند.
 


Page Generated in 0/0052 sec