printlogo


کد خبر: 196258تاریخ: 1397/5/9 00:00
به‌دنبال تصویب اصلاحیه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان صورت گرفت
موج استعفای مدیران بازنشسته در شهرداری تهران

گروه اجتماعی: مدیرعامل موسسه همشهری سوم مردادماه پس از تصویب اصلاحیه مجلس بر قانون  منع به کارگیری بازنشستگان از سمت خود استعفا کرد.  مرتضی حاجی، مدیرعامل موسسه همشهری در  نامه‌ای به  تاریخ سوم مردادماه و فردای روزی که نمایندگان مجلس منع به کارگیری بازنشستگان را به تصویب رساندند، خطاب به هیأت‌مدیره این موسسه استعفانامه‌ای نوشت. وی دلیل استعفای خود را از این سمت احترام به رای نمایندگان مجلس درباره ممنوعیت به کارگیری مدیران بازنشسته دانست.
در همین رابطه، شهردار تهران روز یکشنبه با استعفای معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری که البته 11 تیرماه و پیش از مصوبه مجلس تقدیم شده بود، موافقت کرد. منابع مطلع شهرداری علت موافقت با استعفای سمیع‌الله حسینی‌مکارم را قانون جدید مجلس درباره منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌دانند. هرچند افشانی شهردار پایتخت در حکمی «زریر نگین‌تاجی» را به عنوان سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری منصوب کرد اما در روزهای اخیر مهم‌ترین سوال رسانه‌ها درباره وضعیت شخص شهردار بازنشسته تهران است که آیا با قانون جدید می‌تواند در این سمت باقی بماند یا خیر؟
پس از تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس، در حال حاضر۴۴ مدیر و معاون شهردار تهران در صف خروج از بهشت هستند، البته هنوز تکلیف شهردار بازنشسته تهران در این میان مشخص نیست. به گزارش فارس، قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان با تصویب اصلاحاتی دایره تنگ مدیریتی را برای جوانان اندکی بازتر کرد. قانونی که بسیاری از مدیران رده بالا در سن بازنشستگی یا بازنشسته سعی کردند با انجام لابی‌هایی مانع تصویب طرح اصلاحیه شوند ولی مجلس شورای اسلامی دوشنبه هفته گذشته با80 درصد رای موافق آن را تصویب کرد. در این بین منع قانونی ادامه فعالیت شهردار تهران نیز مطرح شده است ولی با وجود اهمیت موضوع  شفاف‌سازی دقیقی نشده است. افشانی متولد 1338 است و به عقیده برخی اعضای شورای شهر وی خود را بازخریده کرده، بنابراین مشمول قانون نمی‌شود اما در آن سوی ماجرا، یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس و از طراحان اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان معتقد است افشانی هم باید از پست خود خداحافظی کند. اسامی برخی معاونان و شهرداران مناطق شهرداری تهران که بازنشسته‌اند ولی در حال حاضر مشغول به کار هستند و باید تعیین تکلیف شوند، به شرح مقابل است.


Page Generated in 0/0062 sec