printlogo


کد خبر: 196264تاریخ: 1397/5/9 00:00
اخبار

پرونده شهرام جزایری به تهران احاله شد
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضائیه در حاشیه نشست مسؤولان عالی دستگاه قضایی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده شهرام جزایری گفت: پرونده این فرد به تهران احاله شده و قرار است در تهران پیگیری شود. به گزارش فارس، وی افزود: این موضوع از جنبه‌های مختلف مثل اقدام به خروج از کشور و چگونگی آن و همچنین بحث پرداخت رشوه و افرادی که آنجا همراه وی بوده‌اند و هویت و ارتباط آنها با موضوع، نیاز به بررسی دارد. معاون اول دستگاه قضا افزود: همچنین نسبت به ماهیت موضوع، هم با توجه به سابقه قبلی این فرد در فرار و هم درباره برخی پرونده‌ها که داشته است، ضرورت داشت این پرونده در تهران رسیدگی شود، لذا این درخواست مطرح شد و اکنون با احاله این پرونده موافقت شده است و ادامه رسیدگی در تهران خواهد بود. وی درباره اینکه آیا متهم هم به تهران منتقل شده است، گفت: طبیعتا پرونده که به تهران احاله می‌شود، متهم هم با پرونده به تهران احاله می‌شود.

سؤال از رئیس‌جمهور تا پایان هفته در مجلس قرائت می‌شود
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از قرائت سوال از رئیس‌جمهور تا پایان هفته در مجلس شورای اسلامی خبر داد. علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سوال از رئیس‌جمهور هفته قبل با حضور نمایندگان آقای روحانی در کمیسیون اقتصادی مطرح و گزارش کمیسیون اقتصادی نیز به هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شده  است. وی با بیان اینکه سوال از رئیس‌جمهور ۹۰ امضا دارد، گفت: این سوال همراه با محورها تا پایان هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت خواهد شد- مشروط به اینکه آن زمان تعداد امضاها از ۷۴ امضا کمتر نشود- و پس از آن رئیس‌جمهوری یک ماه فرصت دارد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شود و به این سوالات پاسخ دهد. عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت کاهش تعداد امضای سوال از رئیس‌جمهور پس از قرائت آن در صحن علنی تاثیری در مطرح شدن آن نخواهد داشت.

تأکید رئیس سازمان بسیج بر برخورد انقلابی با مفسدان اقتصادی
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مردم خواستار برخورد قاطع و انقلابی با مفسدان اقتصادی هستند و قطعاً از اقدامات انقلابی دستگاه‌ قضایی حمایت می‌کنند. به گزارش ایسنا، سردار غلامحسین غیب‌پرور در حاشیه دیدار با فرماندهان نواحی مقاومت بسیج استان‌های تهران و البرز با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی نباید صرفاً به ارائه گزارش درباره تشکیل پرونده‌های مبارزه با فساد اقتصادی بسنده کند، اظهار داشت: آرزوی آحاد مردم این است که دولت و دستگاه‌های مختلف اقدامات مؤثر و جدی برای عبور کشور از مشکلات اقتصادی انجام دهند و این اقدامات باید برای مردم ملموس باشد. وی با بیان اینکه نباید به زالوصفتان اقتصادی اجازه جولان در فضای کنونی را داد، تأکید کرد: دستگاه قضایی باید جلوی این افراد محکم بایستد و مطمئن باشد مردم به عنوان مهم‌ترین سرمایه انقلاب و نظام، از دستگاه قضایی پشتیبانی می‌کنند و مردم منتظر نتایج اقدامات انقلابی دولت و برگشت ثبات به اقتصاد کشور هستند.

تعیین شرایط سنی و مدرک تحصیلی کاندیداهای ریاست‌جمهوری
شرایط سنی و مدرک تحصیلی کاندیداهای ریاست‌جمهوری در کمیسیون شوراهای مجلس تعیین شد. محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: شرایط کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی شورای نگهبان به 2 بخش عمومی و اختصاصی تقسیم شده که این شورا، شرایط اختصاصی را تعیین کرده و بخش عمومی را هم به مجلس واگذار کرده است که این شرایط شامل سن، مدرک تحصیلی، سلامت جسمانی و... است. وی از تعیین شرایط عمومی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی این کمیسیون خبر داد و گفت: در این شرایط عمومی، سن را برای کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، حداکثر 75 و حداقل 40 سال و مدرک تحصیلی را نیز دکترا و کارشناسی‌ارشد تعیین کرده‌ایم. رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در پایان خاطرنشان کرد: این شرایط عمومی که تعیین شده، باید در قالب لایحه قانون جامع انتخابات بررسی و در صحن پارلمان با رأی اکثریت نمایندگان تصویب و تعیین شود.
 


Page Generated in 0/0054 sec