printlogo


کد خبر: 196265تاریخ: 1397/5/9 00:00
اخبار

بازداشت اعضای 3 گروه مرتبط با داعش در سال جاری
معاون امنیتی وزارت کشور از شناسایی و بازداشت 3 گروه مرتبط با داعش در سال جاری خبر داد. حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در گفت‌و‌گو با تسنیم، در پاسخ به سوالی درباره تحرکات عناصر مرتبط با گروهک‌ تروریستی داعش در داخل کشور گفت: 3 گروه در سال جاری که قصد اقدامات ایذایی در داخل کشور را داشتند مورد رصد و شناسایی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی قرار گرفتند. وی افزود: با کار مداوم اطلاعاتی هر سه گروه قبل از اینکه طراحی‌های خود را عملیاتی و اجرایی کنند، توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی دستگیر شدند.

دسیسه جدید برای بلوکه پول‌‌های ایران
آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بلوکه پول‌‌های ایران دسیسه‌ای جدید راه انداخته و شکایتی را درباره حمایت از تروریسم علیه تهران مطرح کرده‌اند. به گزارش مهر، روزنامه جروزالم پست از همکاری یک شرکت حقوقی اسرائیلی با افرادی در آمریکا و طرح شکایت علیه ایران خبر داد. این افراد مدعی‌اند قربانی اقدامات ایران در خارج از مرزها هستند. این روزنامه چاپ سرزمین‌‌های اشغالی در توضیح این خبر می‌نویسد: شکایتی در واشنگتن علیه ایران و بانک سرمایه‌‌گذاری اروپا به دلیل ارتباط با تهران مطرح شده است. بانک سرمایه‌‌گذاری اروپا بازوی مالی اتحادیه اروپایی است که به موجب مصوبه جدید پارلمان اروپا ملزوم به ارائه خدمات به ایران حتی در شرایط تحریم است. در متن شکایت ادعایی علیه این بانک و ایران آمده ارتباطات بانک سرمایه‌گذاری اروپا با ایران سبب تامین مالی حملات تروریستی شده است. شاکیان پرونده ثبت شده علیه ایران در آمریکا تاکید دارند بانک سرمایه‌گذاری اروپا «باید همه دارایی‌های ایران در این بانک را اعلام کرده و آن را برای دادن غرامت به خانواده‌های قربانیان ترور تحویل دهد»!

ریشه تلاطم ارزی شخصی در خارج از کشور است
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در نشست فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی در سخنانی گفت: قوه‌قضائیه باید با افراد مفسد برخورد کند. لاریجانی خاطرنشان کرد: ممکن است از نظر آیین دادرسی روال این کار طولانی باشد که متناسب با این زمان می‌توان شرایط ویژه‌ای قائل شد که اینها با مفسدان برخورد جدی کنند. باید با قوه‌قضائیه هم صحبت کرد تا پرونده اینها زودتر چه در مجلس و چه در شورا پیگیری شود تا ما با افرادی که در اقتصاد کشور اخلال ایجاد می‌کنند جدا از تدابیر اقتصادی برخورد کنیم. به گزارش فارس، رئیس مجلس گفت: یکی از این موارد را که پیگیری کردیم به این نتیجه رسیدیم شخصی که به صحنه تلاطم ارزی ورود کرد اصل و ریشه او در کشور دیگری بود. او در ارتباط با آن کشور این کارها را انجام می‌داد، البته من نمی‌گویم همه اینها مانند قصه این فرد بود اما ریشه‌ها هم درآمده است. وی خاطرنشان کرد:‌ باید قبول کنیم در مصافی هستیم که ابعاد مختلف دارد، لذا قوه‌قضائیه هم باید در این قضیه برخورد خیلی قاطعانه و انقلابی داشته باشد و اگر همه اینها دست به دست هم دهد، شرایط بهبود خواهد یافت.

پیام تسلیت سپاه درپی درگذشت عباس دوزدوزانی
در پی درگذشت عباس دوزدوزانی از نخستین فرماندهان سپاه و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای این مصیبت را تسلیت گفت. در این اطلاعیه آمده است: درگذشت مرحوم عباس دوزدوزانی از مبارزان نستوه و پیشتاز نهضت اسلامی، پیشکسوتان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عموم علاقه‌مندان آن یار دیرین انقلاب و نظام را متاثر و متالم ساخت. بی‌شک تلاش‌های سترگ او در تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نقش‌آفرینی به عنوان یکی از فرماندهان این نهاد انقلابی و مردمی در مقطع حساس و تاریخ‌ساز آغازین سال استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سپس ایفای مسؤولیت‌های خطیر در سمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز نمایندگی مردم در 3 دوره مجلس شورای اسلامی برای همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران ماندگار خواهد بود. روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این ضایعه را به خانواده مکرم دوزدوزانی و عموم مصیبت‌دیدگان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزز صبر و شکیبایی مسالت می‌کند.


Page Generated in 0/0053 sec