printlogo


کد خبر: 196345تاریخ: 1397/5/10 00:00
واکنش ایرانی‌ها به فیلم جدید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نشان‌دهنده فراگیر بودن نفرت از صهیونیسم در ایران است
دلقک آدمکش

انتشار یک فیلم جدید از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران، با واکنش جالب و قابل تامل ایرانی‌ها مواجه شد؛ واکنشی که نشان می‌دهد بدبینی تاریخی مردم ایران نسبت به صهیونیست‌ها حالا به نفرت عمومی از این قوم تبدیل شده است. هم در محافل عمومی و هم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، ایرانیان با خنده و تمسخر فیلم نتانیاهو را تماشا کرده‌اند.
به گزارش «وطن امروز»، اگرچه انتقادات و اعتراضات نسبت به ناتوانی دولت در تامین نیازهای اقتصادی و معیشتی به یک انتقاد فراگیر در کشور تبدیل شده اما واکنش مردم ایران به ویدئوی نتانیاهو که در آن ظاهرا از سر دلسوزی خواستار همبستگی با مردم ایران شده بود، حاوی یک «نه» بزرگ همراه با خنده و تمسخر بود. در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، واکنش‌های کاربران بسیار قابل تامل بود. کاربران با نمایه‌های تمسخرآمیز به نتانیاهو و اشاره به گاف‌هایی که در داستان‌واره او وجود داشت، نخست‌وزیر صهیونیست‌ها را دست انداختند. به گزارش «وطن امروز»، آوا، یکی از کاربران توئیتر با اشاره به شخصیت داستان نتانیاهو به نام فاطمه نوشت: «فاطمه که رفت علاءالدین کیک یزدی بخره، خب! چار قدم می‌رفت کافه نادری پای سیب می‌خورد با قهوه». امیر عابد، یکی دیگر از کاربران توئیتر هم درباره این داستان نتانیاهو نوشت: «داشتم فکر می‌کردم برات ادامه داستان فاطمه رو بنویسم. فقط موندم داستان فاطمه‌ای رو بنویسم که به رژیم صهیونیستی پناه آورد و بلاهایی که سرش اومد رو بگم یا فاطمه‌های فلسطینی رو بگم؟ خودت بگو از کدوم بگم برات؟» محسن فروردین، هم درباره شخصیت داستان نتانیاهو نوشت: «فاطمه البته متنفر از نژادپرستی، کودک‌کشی، بیگانگان پرروی مداخله‌جو و البته شخص خبیث و کثیفی به نام نتانیاهو و نوچگانش است. فاطمه، در توئیتر خود نوشته است: «نتانیاهو تو یکی خفه شو!» یکی دیگر از کاربران نیز با کنایه به گاف نتانیاهو که گفته بود شخصیت داستان برای خرید کیک یزدی به پاساژ علاءالدین می‌رود، در این‌باره نوشت: «دفعه بعدی خواستی آدرس بدی سمت علاءالدین، بگو رفته بهارترافیک معجون بخوره، آخه ابله کی میره تا جمهوری اونجا کیک یزدی بخوره؟» کاربر دیگری در توئیتر نوشت: «کار دنیا رو؛ دختر 17 ساله فلسطینی عهدالتمیمی، بعد از 8 ماه از زندان آزاد شد، صدها بچه دیگه هم توی زندان‌های اسرائیل هستند، اون وقت نتانیاهو برای بچه‌های ایرانی دل می‌سوزونه. از تناقض خفه نشی بنیامین».  یکی دیگر از کاربران توئیتر هم با دست گرفتن ماجرای کیک یزدی و پاساژ علاءالدین نوشت: «تویی که نتانیاهو رو بردی دم علاءالدین کیک یزدی مهمونش کردی، سری بعد خواستی مهمونش کنی از قنادی اون بیمارستان پایین علاءالدین کیک یزدی بخر؛ حرف نداره!»  فرزانه، از دیگر کاربران توئیتر هم در همین باره نوشت: «مگه علاءالدین کیک یزدی می‌فروشند؟ قبلنا که موبایل‌فروشی بود. چقدر عوض شده تهران».
واکنش به عکس «وطن‌امروز»
ماجرای نشان دادن عکس روزنامه «وطن‌امروز» توسط نتانیاهو هم مورد توجه کاربران قرار گرفته بود.  یکی از کاربران به نام زهرا اصغری در این‌باره نوشت: «نتانیاهو در ویدئوی جدیدش خطاب به ملت ایران و البته فاطمه که از اسامی پرشمار دختران ایرانی است؛ به تیتر «وطن‌امروز» درباره خاموشی‌ها در ایران اشاره کرده. بچه‌های «وطن‌امروز» دمتون گرم!» کاربری به نام ویکتور هاونگ در این‌باره نوشت: «قشنگ معلومه «وطن‌امروز» خوب هدف گرفته که اینجوری دارن می‌سوزن‌ها! خداقوت به بچه‌های «وطن امروز». مجید خزعلی، از دیگر کاربران توئیتر هم در این‌باره نوشت: «آقا، خانم! «وطن‌امروز»، چرا تیتری می‌زنید که دشمن سوءاستفاده کند؟! چرا در زمین دشمن بازی می‌کنید؟ (الکی مثلا بی‌منطقم)» کاربری به نام مشهدی خسته، هم در این‌باره نوشت: «در مضحکه بودن ویدئوی نتانیاهو همین بس که اون احمق وقتی می‌خواد ادعاهای رسانه‌ها مبنی بر خرج پول ایران در سوریه رو مطرح کنه؛ استناد می‌کنه به «وطن‌امروز»! در حالی که این ادعای مغرضانه را امثال روزنامه شرق مطرح کرده‌اند!»
دلقک بازی نتانیاهو را شرق جدی گرفت!
تقریبا عمده واکنش‌ها به ویدئوی جدید نخست‌وزیر صهیونیست‌ها حاوی مطالب طنز و تمسخر‌آمیز بود اما در این میان روزنامه شرق در اقدامی عجیب اقدام به انتشار گزارشی تحلیلی از ویدئوی نتانیاهو کرد و به شکلی حیرت‌آور مدعی شد نتانیاهو مشاوران خوبی دارد! این روزنامه همچنین تلاش زیادی کرده تا انتشار تصویر روزنامه «وطن‌امروز» در ویدئوی نتانیاهو را نشان‌دهنده پاس گل روزنامه «وطن‌امروز» به صهیونیست‌ها قلمداد کند(!) به گزارش «وطن‌امروز»، در این گزارش که دیروز سه‌شنبه با عنوان «نقش «وطن‌امروز» در ویدئوی نتانیاهو» منتشر شد، آمده است: «بنیامین نتانیاهو در تلاش است تا یک ویدئوساز حرفه‌ای درباره ایران شود، اگرچه برای این کار هنوز راه زیادی باقی مانده است اما ویدئوهایش نشان می‌دهد او مشاوران خوبی دارد. ویدئوی جدیدش که داستان خیالی دختری به نام فاطمه را روایت می‌کند، نشان می‌دهد او مشاوران مسلطی به شرایط فعلی ایران دارد؛ مشاورانی که پارک هرندی و گشت ارشاد را می‌شناسند، کیک یزدی خورده‌اند و روزنامه «وطن‌امروز» می‌خوانند». این روزنامه در ادامه گزارش خود آورده است: «دخترک قصه نتانیاهو با خواندن روزنامه «وطن‌امروز» می‌فهمد که پول‌های مملکت خرج چه چیزی می‌شود؛ «خرج سوریه و جنگ در این کشور»؛ آنچه در ماه‌های گذشته به استراتژی مشترک اسرائیل و آمریکا تبدیل شده است. اگر چه این‌بار مطلب روزنامه «وطن‌امروز» در ویدئوی نخست‌وزیر اسرائیل بازنشر شده است، این اولین‌بار نیست که این روزنامه‌ها به مقامات اسرائیل و آمریکا پاس گل می‌دهند». استناد روزنامه شرق به این بخش از ویدئوی نتانیاهو است که می‌گوید: «او(فاطمه) روزنامه «وطن‌امروز» را باز می‌کند و می‌بینید: میلیاردها خرج انتقال ارتش ایران به سوریه شده است. میلیاردها خرج تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای شده است. میلیاردها خرج جنگ در یمن شده است». جالب اینکه روزنامه شرق به استناد همین بخش از ویدئو، «وطن‌امروز» را به دادن پاس گل به نتانیاهو متهم می کند! این در حالی است که هر ناظر ساده‌ای هم می‌داند چه کسانی در طول این سال‌ها در روزنامه‌ها و رسانه‌های‌شان از هزینه‌های کلان در سوریه و هسته‌ای گفتند و همسو با نتانیاهو این هزینه‌ها را اتلاف سرمایه ایرانیان عنوان کردند. شرق مدعی شده مطلب روزنامه «وطن‌امروز» درباره «خرج سوریه و جنگ در این کشور» در ویدئوی نخست‌وزیر اسرائیل بازنشر شده است اما مشخص نمی‌کند کدام مطلب «وطن‌امروز» درباره خرج در سوریه بوده است و به سخن نتانیاهو اعتماد می‌کند! متاسفانه روزنامه شرق در تمام این سال‌ها در خط مقدم تئوریزه کردن این راهبرد صهیونیست‌پسند مشغول به فعالیت بوده است؛ ادعای اخیر این روزنامه هم همان حکایت معروف «‌آی‌ دزد ‌آی دزد» است که از فرط وقاحت، خنده‌آور است.


Page Generated in 0/0470 sec