printlogo


کد خبر: 196360تاریخ: 1397/5/11 00:00
اخبار

سامان قدوس شاگرد گوآردیولا می‌شود
نشریه سان تایید کرد که باشگاه منچسترسیتی به دنبال جذب سامان قدوس، ستاره تیم‌ملی ایران است.
در حالی که در چند روز اخیر شایعاتی درباره تمایل سیتی در به خدمت گرفتن قدوس شنیده می‌شد، نشریه مشهور سان نیز این موضوع را تایید کرد.
در گزارش این نشریه آمده: قدوس با باشگاه اوسترشوند تا یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا صعود کرد و به عنوان بهترین مهاجم سال 2017 سوئد انتخاب شد. قدوس که 24 سال دارد، در دیدار‌های جام‌جهانی به عنوان یار جانشین در هر سه بازی ایران به میدان رفت و نمایش خوبی نیز در این بازی‌ها داشت. گزارش‌ها از سوئد حاکی از آن است که پپ گوآردیولا، سرمربی منچسترسیتی، دیدار اوسترشوند مقابل الفسبورگ را که با برتری تیم قدوس به پایان رسید، تماشا کرده است.
دنیل کیندبرگ، رئیس باشگاه اوسترشوند، از دادن پاسخ دقیق در این رابطه طفره رفت. او گفت: «شاید سیتی خیلی از بازیکنان در اروپا را زیر نظر داشته باشد. آیا آنها برای قدوس با ما تماس گرفتند؟ مشخص نیست».
باشگاه‌های چینی نیز پیشنهادات خوبی به قدوس ارائه کرده‌اند. قدوس گفته بود: «پول فراوانی به من پیشنهاد شد ولی من فعلا به انجام چنین کاری فکر نمی‌کنم. من هنوز خیلی جوان هستم که راهی چین شوم».
قدوس 10 گل در 20 بازی برای اوسترشوند در این فصل به ثمر رسانده است. او در 2 بازی دوستانه برای تیم‌ملی سوئد به میدان رفت ولی در نهایت، تیم‌ملی ایران را انتخاب کرد و به جمع شاگردان کی‌روش اضافه شد. او تا به اینجا 11 بازی برای ایران انجام داده است.

بعد از رسوایی اخیر
فوتبال عراق از بازی‌های آسیایی انصراف داد
فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد که به خاطر رسوایی اخیر درباره صغر سنی بازیکنان، تیم‌ملی فوتبال این کشور در بازی‌های آسیایی شرکت نخواهد کرد.
به نقل از اخبار العراق، تیم‌ملی فوتبال عراق خود را آماده بازی‌های آسیایی جاکارتا می‌کرد اما به دلیل افشای صغرسنی گسترده در این تیم، مجبور به انصراف از این رقابت‌ها شد.
فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد که ۱۱ بازیکن از  این تیم که خود را آماده سفر به اردوی تدارکاتی اردن می‌کردند، صغر سنی دارند و به همین خاطر دستور داد تا کادر فنی و اداری این تیم از  کار برکنار شوند.
فدراسیون فوتبال عراق در جدیدترین تصمیم خود تاکید کرد که به خاطر این رسوایی بزرگ، عراق در بازی‌های آسیایی جاکارتا شرکت نخواهد کرد.
رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسیایی از ۲۳ مرداد در جاکارتای اندونزی آغاز شود.

لبرون جیمز: ترامپ از ورزش استفاده می‌کند تا ما را از هم جدا کند
لبرون جیمز، ستاره بسکتبال NBA باز هم در صحبت‌های خود از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد و گفت که او از ورزش برای جدا کردن مردم آمریکا استفاده می‌کند. به نقل از USA today، لبرون جیمز، بسکتبالیست آمریکایی در مصاحبه اخیرش، اظهار کرد که دونالد ترامپ از ورزش استفاده می‌کند تا با مسائل نژادپرستی، ورزشکاران آمریکایی را از هم جدا کند. لبرون جیمز که تاکنون 4 بار به عنوان پرارزش‌ترین بسکتبالیست NBA انتخاب شده است، در مصاحبه با CNN اعلام کرد که مشکلات نژادپرستی در ورزش آمریکا با حضور ترامپ افزایش یافته است. او افزود: ما در حال‌ حاضر در آمریکا در موقعیتی قرار داریم که مشکل نژادپرستی در حال‌ وخیم شدن است. معتقدم که رئیس‌جمهور ما سعی می‌کند ما را جدا کند. در چند ماه اخیر این مساله را متوجه شدم که او از ورزش برای جدا کردن ما استفاده می‌کند. من این مساله را درک نمی‌کنم. پارسال، ترامپ از مدیران لیگ فوتبال آمریکایی درخواست کرد بازیکنانی را که در زمان پخش سرود ملی زانو می‌زنند، اخراج کنند. بازیکنان NFL این کار را برای اعتراض به مسائل نژادپرستی انجام می‌دادند.
لبرون جیمز در ادامه‌ صحبت‌های خود گفت‌: ورزش باعث شد که من با سفیدپوستان برای نخستین بار از نزدیک ارتباط برقرار کنم. من فرصت پیدا کردم بیشتر درباره آنها بدانم و آنها هم این فرصت را پیدا کردند که بیشتر من را بشناسند. ما دوستان خوبی شدیم. من به خودم گفتم که همه اینها به خاطر ورزش است. ورزش چیزی نیست که انسان‌ها را از هم جدا کند، بلکه انسان‌ها را به هم پیوند می‌دهد.


Page Generated in 0/0055 sec