printlogo


کد خبر: 196377تاریخ: 1397/5/11 00:00
اخبار

کاخ سفید:  فشار به ایران را ادامه خواهیم داد
هوگان گیدلی، معاون سخنگوی کاخ سفید گفت سیاست دولت آمریکا در قبال ایران تغییری نکرده و واشنگتن قصد دارد به اعمال تحریم و فشار به ایران ادامه دهد. به گزارش فارس، بر اساس بیانیه کاخ سفید، گیدلی که در مسیر سفر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به «تامپا»ی فلوریدا، در هواپیمای ریاست‌جمهوری با گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سوال که آیا از زمان اعلام آمادگی ترامپ برای گفت‌وگوی بی‌قید و شرط با همتای ایرانی‌اش، ارتباطی بین طرفین برقرار شده یا نه و اینکه آیا ترامپ هنوز حاضر به انجام چنین دیداری است یا نه، گفت: «این مساله تغیری نکرده است اما او آنچه از ایران می‌خواهد را به صراحت اعلام کرده است». وی افزود: ما تحریم‌ها علیه ایران را تشدید و برخی شراکت‌های‌مان را تقویت کردیم تا فشار بیشتری به ایران تحمیل کنیم.

نشست سران ایران، روسیه و ترکیه  در تهران برگزار می‌شود
الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه اعلام کرد نشست سران کشورهای ترکیه، ایران و روسیه در تهران برگزار خواهد شد. به گفته وی، تاریخ برگزاری مذاکرات مشخص نشده است اما احتمالا در سال جاری میلادی برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، وی گفت: تقریبا در ماه سپتامبر، اجلاس  رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در قالب اجلاس آستانه در تهران برگزار می‌شود. پیش‌تر، لاورنتیف گفته بود: توجه ویژه در دور دهم مذاکرات در سوچی در تاریخ 30 و31 جولای به تشکیل کمیسیون قانون اساسی سوریه بوده است.  پیش از این سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با شبکه «یورو‌نیوز» گفت: دمشق و مخالفان دولت سوریه براحتی به یک توافق مشترک درباره قانون اساسی جدید سوریه دست نخواهند یافت به این دلیل که دید هر یک از آنها به موضوع متفاوت است، از این‌رو ایران، روسیه و ترکیه برای تحقق این امر کمک‌های لازم را انجام خواهند داد.  بر اساس گفته لاورنتیف به لطف نشست آستانه، میزان خشونت تا حد قابل توجهی در سوریه کاهش یافته است.

در نامه به رئیس‌جمهور 193 نماینده مجلس خواستار تغییر حداکثری در کابینه شدند
محمدعلی وکیلی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز پارلمان نامه 193 نفر از نمایندگان پارلمان به حسن روحانی، رئیس‌جمهور را در صحن علنی مجلس قرائت کرد. به گزارش فارس، در این نامه نمایندگان مجلس خواستار تغییر حداکثری کابینه شدند و تاکید کردند این مساله به صلاح کشور خواهد بود. در این نامه، نمایندگان ضمن تشکر از رئیس‌جمهور به دلیل تغییر رئیس کل بانک مرکزی معتقدند این اقدام به عنوان نقطه شروع اصلاحات خوب است ولی معطوف کردن تغییرات به یک مورد پاک کردن صورت مساله است. نمایندگان تاکید کردند: بر این اساس همانگونه که در گذشته یادآور شدیم، شرایط کنونی اقتصادی تغییرات حداکثری را می‌طلبد و خیر و صلاح کشور در تغییر حداکثری کابینه است.

کشف نیم میلیون دلار تقلبی
وزارت اطلاعات از متلاشی شدن باندهای قاچاق ارز، طلا، جعل اسکناس‌های خارجی و ضرب سکه‌های تقلبی در استان‌‌های آذربایجان‌غربی، تهران و برخی استان‌‌های دیگر خبر داد.
به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از روابط‌عمومی وزارت اطلاعات، سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات آذربایجان‌غربی با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی و با هماهنگی مراجع قضایی 2 باند قاچاق ارز و طلا به همراه 2 باند جعل اسکناس‌های خارجی (دلار، یورو، لیر و دینار عراقی) و ضرب سکه‌‌های تقلبی را طی چند مرحله عملیات هوشمندانه در سطح استان‌‌های آذربایجان‌غربی، تهران و برخی استان‌‌های عمقی کشور شناسایی کرده و مورد ضربه قرار داده و از تداوم فعالیت مجرمانه آنها ممانعت به عمل آوردند.
در این عملیات 15 نفر از عوامل باند‌های مورد نظر دستگیر و انواع ارزهای خارجی شامل بیش از500 هزار دلار، یورو و لیر و همچنین بیش از نیم میلیون دلار جعلی و 122 میلیون دینار جعلی عراقی به همراه همه تجهیزات و ملزو‌مات جعل اسکناس و ضرب سکه‌های تقلبی کشف و ضبط شد.


Page Generated in 0/0111 sec