printlogo


کد خبر: 196379تاریخ: 1397/5/11 00:00
اخبار

تذکر به روحانی برای عدم واریز مابه‌التفاوت قیمت ارز به خزانه
نمایندگان اصفهان و محلات در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کردند: مابه‌التفاوت قیمت ارز که حدود 140 هزار میلیارد تومان برآورد شد، در چه محلی هزینه شده است؟ به گزارش فارس، احمد سالک و علیرضا سلیمی، نمایندگان اصفهان و محلات در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کردند مابه‌التفاوت قیمت ارز که حدود 140 هزار میلیارد تومان برآورد شد، در چه محلی هزینه شده؟ چرا به خزانه وارد نشده؟ چه کسانی از این رانت استفاده کردند و چرا آنان را به قوه‌قضائیه معرفی نکردید؟ همچنین حسینعلی‌ حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری به وزیر اقتصاد عنوان کرد با توجه به میلیون‌ها جوان شایسته و دارای تحصیلات عالی در کشور به کارگیری افراد بازنشسته منصوب به افراد خاص در مشاغل حساس چه توجیهی دارد؟ علی‌محمد شاعری و سیدراضی نوری نمایندگان بهشهر و شوش به وزیر اقتصاد درباره افزایش بی‌رویه قیمت ارز، سکه و کالا در بازار تذکر دادند. احمد سالک، نماینده مردم اصفهان به رئیس‌جمهور درباره ضعف مدیریت دولت در کنترل بازار ارز، بی‌توجهی به معیشت مردم با توجه به تورم سرکش فعلی و ضعف سیاست‌های اشتغالزایی بویژه برای اقشار جوان و تحصیلکرده تذکر داد.


آب تهران ۷ درصد گران شد
بر اساس مصوبه شورای شهر، قیمت آب برای مشترکانی که زیر ۳۰ مترمکعب در ماه آب مصرف می‌کنند بین ۶ تا ۷ درصد افزایش یافت. محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه قانون برای افزایش قیمت، اندازه‌ای را تعیین نکرده است، اضافه کرد: اختیار این مسأله به طور کامل در دست شورای شهر است. البته عدد تعیین‌شده باید به تایید فرمانداری و سپس وزارت نیرو برسد. به گفته بختیاری، پیشنهاد این شرکت برای افزایش قیمت ۱۵ درصد بود که شورای شهر ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش را برای مشترکان پرمصرف و ۶ تا ۷ درصد را برای مشترکان کم‌مصرف لحاظ کرد. وی افزود: در هر مترمکعب ۸۲ تا ۱۰۰ تومان افزایش قیمت را خواهیم داشت.


جزئیات آمار فروش نفت ایران
وزارت نفت اعلام کرد: میانگین صادرات نفت ایران در 4 ماه نخست امسال از میانگین صادرات نفت ایران در کل سال ۹۶ بالاتر است. به گزارش وزارت نفت، ایران در این مدت به‌طور میانگین روزانه حدود
۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام به مقصد کشورهای آسیایی و اروپایی صادر کرده است. میانگین صادرات نفت‌خام ایران در سال ۹۶، به‌طور میانگین ۲ میلیون و ۱۱۵ هزار بشکه در روز بوده است. چین و هند از بزرگ‌ترین مشتریان نفت خام ایران هستند. کره‌جنوبی و ژاپن نیز به‌عنوان دیگر مشتریان نفت و میعانات گازی ایران پس از محدودیت‌های ترامپ در پی دریافت مجوز از این کشور برای واردات نفت از ایران هستند.


توزیع مرغ و گوشت تازه و منجمد
مرغ و گوشت گوساله منجمد و همچنین گوشت تازه گوسفندی و مرغ گرم روزانه از طریق غرفه‌های سازمان میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به وفور و با نرخ مصوب دولتی در دسترس مردم قرار می‌گیرد. حمید ورناصری، مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام در گفت‌وگو با فارس، درباره تنظیم بازار مرغ خاطرنشان کرد: تا ۱۰ روز قبل به واسطه اینکه قیمت تمام‌شده تولیدکنندگان مرغ بیشتر از قیمت فروش بود و بازار هم کشش نداشت، این قشر زیان می‌دیدند اما اکنون شرایط مناسبی را پیش رو داریم. وی متوسط قیمت مرغ در تهران را بین ۸۸۰۰ تا ۹۵۰۰ تومان در هرکیلوگرم عنوان کرد و افزود: برای تنظیم بازار روزانه عرضه مرغ گرم را در تمام غرفه‌های سازمان میادین شهر تهران به نرخ هر کیلوگرم ۷۹۹۰ تومان داریم.
وی همچنین از عرضه مرغ منجمد با نرخ هر کیلوگرم ۶۷۵۰ تومان در سازمان میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهر خبر داد. ورناصری درباره توزیع گوشت گرم گوسفندی وارداتی اظهار داشت: نرخ شقه آن در هر کیلوگرم ۳۳ هزار تومان و برای گردران و سردست ۴۳ هزار تومان در هر کیلوگرم است. وی همچنین نرخ هر کیلوگرم کنجاله سویا را در مبادی ورودی کشور ۲۱۵۰ تا ۲۲۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: ذرت برزیلی نیز در مبادی ورودی هر کیلوگرم ۱۱۳۰ تومان و ذرت اوکراین هزار تومان عرضه می‌شود.
 


Page Generated in 0/0052 sec