printlogo


کد خبر: 196382تاریخ: 1397/5/11 00:00
اخبار

ربیعی بازهم استیضاح می‌شود
طرح استیضاح علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با امضای 40 نفر از نمایندگان در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد. به گزارش فارس، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس این استیضاح را اعلام وصول کرد. وی در این‌باره اظهار داشت: بر اساس ماده 222 و 223 آیین‌نامه داخلی مجلس طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که 12 تیرماه 97 به کمیسیون مربوط ارجاع شده بود با 40 امضا اعلام وصول می‌شود. یوسف‌نژاد افزود: بر اساس ماده 225 آیین‌نامه داخلی مجلس وزیر ظرف 10 روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات به نمایندگان است.


صادرات روغن ممنوع شد
با توجه به تخصیص ارز رسمی برای روغن خام وارداتی و لزوم تأمین و تنظیم بازار روغن خوراکی، صادرات هرگونه روغن ساخته شده از گمرکات ممنوع است. محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت به رئیس کل گمرک نوشت: با توجه به تخصیص ارز رسمی برای روغن خام وارداتی و لزوم تأمین و تنظیم بازار روغن خوراکی تولید داخل و شمول این کالا در اولویت اول کالایی، موضوع مصوبه 48021 ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها، از 9 مرداد 97 صادرات هرگونه روغن ساخته شده از گمرکات ممنوع است.

جزئیات واردات کالاهای اولویت یک و ۲
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای آنی و مهم درباره شرایط واردات کالاهای اولویت یک و ۲ اطلاع‌رسانی کرد. به گزارش تسنیم، مجتبی خسروتاج در نامه‌ای نوشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت، امکان ثبت‌سفارش از محل بند 9 ماده 38 آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و ترخیص همه کالاهای گروه یک و 2 که تا پایان تیرماه 1397 براساس تاییدیه گمرک جمهوری اسلامی ایران به اماکن گمرکی وارد شده‌اند را با دریافت شماره قبض انبار از بازرگان فراهم کرد. وارد‌کنندگان مشمول این بند مکلفند حداکثر تا پایان شهریور 1397 نسبت به ترخیص کالاهای یادشده اقدام کنند.  گفتنی است گروه یک شامل مواد اولیه، دارو و کالا‌های اساسی و گروه 2 شامل مواد واسطه‌ای و ماشین‌آلات است.

واردات ۲۲۸ میلیون دلار تلفن همراه
در 4 ماه نخست امسال ۲۲۸ میلیون و ۱۳۸ هزار دلار گوشی تلفن همراه به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه پارسال با افزایش 9/146 درصد روبه‌رو شده است. به گزارش مهر، واردات گوشی تلفن همراه 5/1 درصد از ارزش کل واردات به ایران در این مدت را شامل می‌شود. در مدت مشابه پارسال ۹۲ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار گوشی تلفن همراه به ایران وارد شده بود که 58/0درصد از کل واردات ایران در آن مدت را به خود اختصاص داده بود. همچنین بر اساس آمار گمرک در 4 ماه نخست امسال بیش از یک میلیارد دلار قطعات منفصله خودرو از گمرکات مختلف به کشور وارد شده است. بر این اساس 725 میلیون دلار قطعات منفصله خودرو با ساخت داخل کمتر از 30 درصد،
160 میلیون دلار قطعات با ساخت داخل 50 درصد و بیشتر و 138 میلیون دلار قطعات با ساخت داخل 30 تا 50 درصد وارد کشور شده است.

عزل مدیران بازنشسته وزارت صنعت
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران روز گذشته با دستور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت کنار گذاشته شد. به گزارش تسنیم، حسین اسفهبدی، به‌عنوان نخستین نفر از فهرست بازنشستگان وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس، کنار گذاشته شد. به‌ دنبال این عزل، محمد شریعتمداری،‌ عباس قبادی را جایگزین وی کرد. در ادامه این فهرست محمود نوابی، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قرار دارد که پیش از این و طبق قانون عدم به‌کارگیری بازنشستگان در دولت یازدهم نباید به کار گرفته می‌شد اما نعمت‌زاده، وزیر وقت صنعت در اقدامی خلاف قانون به‌ وی سمت داد اما باید منتظر ماند و دید شریعتمداری قانون را اجرا می‌کند یا خیر؟


Page Generated in 0/0052 sec