printlogo


کد خبر: 196384تاریخ: 1397/5/11 00:00
تشکیل پرونده تخلف برای 14 شرکت واردکننده گوشت

گروه اجتماعی: سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از تشکیل پرونده ۱۴ شرکت وارد‌کننده گوشت، مواد غذایی و روغن خام با ارز دولتی به دلیل عدم ایفای تعهدات خبر داد.
به گزارش تسنیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، سیدیاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: با مکاتبه‌ای که از طرف بانک مرکزی با سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده انجام شد، این سازمان لیست 11 شرکت واردکننده گوشت قرمز گوسفندی که از یک دی‌ماه سال 95  تا پنجم فروردین‌ماه سال جاری از طریق بانک مرکزی اقدام کرده را اعلام کرد. وی افزود: بنا به اظهارات مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده به‌رغم مکاتبات متعدد و پیگیری‌‌های انجام‌شده با این شرکت‌ها که ارز دولتی دریافت کرده‌اند، هیچ مدرک و مستنداتی برای بررسی ارائه نشده و بر همین اساس گزارش تخلف به استناد ماده 10 قانون تعزیرات حکومتی درباره اجرا نشدن تعهدات واردکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی به سازمان تعزیرات ارجاع شده است. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: با دریافت این گزارش‌ها، پرونده تخلف تشکیل و پرونده 7 شرکت به تعزیرات حکومتی تهران و 4 پرونده به استان‌‌های قم، اصفهان، گلستان و سمنان با مجموع ارزش تخلف انجام شده 778 میلیون و 23 هزار دلار برای رسیدگی و تعیین شعبه ارسال شده است. رایگانی همچنین از تشکیل پرونده 2 واردکننده روغن خام به دلیل عدم ایفای تعهدات خبر داد و گفت: این 2 شرکت به‌رغم دریافت 38 میلیون و 334 هزار و 365 یورو ارز دولتی تاکنون مدرکی مبنی بر واردات روغن ارائه نکرده و به همین دلیل پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی تشکیل و در حال رسیدگی است. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: پرونده تخلف یک شرکت محصولات کشاورزی و مواد غذایی نیز با ارزش تخلف 64 میلیون و 95 هزار و 103 دلار در تعزیرات حکومتی مطرح شده است.
فروش سبدی کالا مصداق فروش اجباری است
مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: فروش سبدی کالا توسط برخی فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی، مصداق فروش اجباری و تخلف است. سیدیاسر رایگانی در پاسخ به این سوال که برخی فروشگاه‌‌ها در این ایام مبادرت به فروش سبدی کالا می‌کنند به تسنیم اظهار داشت: این کار مصداق بارز فروش اجباری و تخلف است و اگر مردم چنین مسأله‌ای را مشاهده کردند می‌توانند به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، اتحادیه مربوط یا سازمان تعزیرات حکومتی گزارش دهند. این مقام مسؤول در سازمان تعزیرات حکومتی افزود: بر اساس ابلاغیه‌های صادره از سوی سازمان تعزیرات به ادارات تعزیرات سراسر کشور، تخلفات صنفی خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و سعی می‌شود احکام این پرونده‌ها به سرعت صادر شود. به گفته رایگانی، در صورتی که بازرسان سازمان حمایت یا اتحادیه‌ها، گزارش‌های واصله از سوی مردم را تخلف تشخیص دهند، آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌دهند و تعزیرات نیز به سرعت به پرونده‌های وارده رسیدگی می‌کند. مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: می‌خواهیم بدانیم چه اتفاقی افتاده که شرکت‌های تولید‌کننده و وارد‌کننده که تا چند ماه قبل با تبلیغات گسترده در رسانه‌ها اقدام به فروش اقساطی می‌کردند، در حال حاضر و در وضعیت موجود حرف از فروش سبدی محصولات می‌زنند و از ارائه محصول به بازار خودداری می‌کنند.


Page Generated in 0/0042 sec