printlogo


کد خبر: 196387تاریخ: 1397/5/11 00:00
نبض جامعه

مجلس تصویب کرد
تشکیل وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی
نمایندگان مجلس با تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موافقت کردند. به گزارش ایرنا، مجلس طرح یک‌فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را بررسی و با 137 رای موافق، 41 رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر تصویب کرد. در ماده واحده این طرح که به تصویب مجلس رسید، آمده است: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تمامی اختیارات و وظایفی که به موجب قوانین و مقررات دارا است، با رعایت بند «د» ماده 29 قانون مدیریت خدمات کشوری و بدون توسعه تشکیلات و افزایش نیروی انسانی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبدیل می‌شود و بار مالی ناشی از تغییر عنوان از محل منابع داخلی و صرفه‌جویی تامین می‌شود. خانه ملتی‌ها در تبصره 2 ماده واحده این طرح تصویب کردند: شرح وظایف این وزارتخانه مطابق قوانین مورد عمل این سازمان خواهد بود و دولت موظف است تغییرات در شرح وظایف وزارتخانه جدید را حداکثر ظرف مدت یک سال برای تصویب به مجلس ارائه دهد. با تصویب نمایندگان مجلس در تبصره 3 ماده واحده هرگونه افزایش نیروی انسانی، امکانات و بار مالی برای وزارتخانه موضوع این ماده در طول دوران اجرای برنامه ششم توسعه ممنوع است.

دیوان عدالت اداری حکم داد
حذف آبونمان از قبوض تلفن‌ ثابت
هیات عمومی دیوان عدالت اداری با شکایت دیوان محاسبات کشور، دریافت آبونمان از مشترکان تلفن‌های ثابت را فاقد مجوز قانونی دانست و آن را ابطال کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در حکم هیات عمومی دیوان عدالت اداری آمده است: بر اساس تبصره 3 ماده 62 قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران «دستگاه‌های اجرایی مذکور در مقابل ارائه خدمات یا اعطای انواع مجوز حتی با توافق، مجاز به اخذ مبالغی بیش از آنچه در قوانین و مقررات قانونی تجویز شده است، نیستند. تخلف از اجرای این حکم و سایر احکام این ماده مشمول مجازات موضوع ماده 600 قانون مجازات اسلامی است». هیات عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرده است: در بند «ب» و تبصره یک ماده یک قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مصوب 1388 تعیین قیمت گاز طبیعی، برق، انواع سوخت، آب و کارمزد خدمات جمع‌آوری و دفع فاضلاب بر اساس ضوابط تصریح شده بر عهده دولت قرار گرفته است، بنابراین دریافت هرگونه وجه توسط سازمان‌های اجرایی منوط به تصویب قانون است. هیات عمومی دیوان عدالت اداری تصریح کرده است: نظر به اینکه مجوزی برای اخذ آبونمان تلفن در قانون پیش‌بینی نشده است، لذا مصوبه شماره 3 جلسه 184 مورخ 25 اسفند سال 92 کمیسیون تنظیم مقررات، خلاف قانون و خارج از اختیار مرجع تصویب بوده و به استناد بند یک ماده 12 و مواد بند یک ماده 12 و مواد 88 و 13 قانون تشکیلات و‌ آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 92، از تاریخ تصویب ابطال می‌شود.

با اعلام نفرات برتر مشخص شد
سهم استان‌ها از برترین‌های کنکور 97
از میان نفرات برتر کنکور سراسری سال ۹۷، هیچ داوطلب تهرانی در کنکور تجربی در میان ۱۰ نفر اول قرار ندارد اما با این وجود استان تهران دارای بیشترین تعداد نفرات برتر کنکور است. به گزارش مهر، بررسی اسامی نفرات برتر سراسری سال ۹۷ نشان می‌دهد در گروه علوم تجربی هیچ یک از داوطلبان تهرانی در میان نفرات برتر قرار ندارند. با توجه به اینکه نفر دوم گروه علوم تجربی، نفر اول گروه زبان‌های خارجی نیز است از میان ۳۲ نفر برگزیده گروه‌های آزمایشی پنجگانه ۱۲ داوطلب دختر و ۲۰ داوطلب پسر هستند. استان تهران با ۱۲ نفر دارای بیشترین تعداد نفرات برتر کنکور ۹۷ است. پس از آن آذربایجان شرقی، اصفهان و خراسان رضوی با ۳ نفر برتر در رده بعدی قرار دارند. استان‌های مازندران، هرمزگان و البرز با ۲ رتبه برتر در رده بعدی قرار دارند. استان‌های قم، گیلان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، سمنان و کردستان هر کدام یک نفر برتر در میان برترین‌های کنکور ۹۷ دارند. در گروه‌های علوم انسانی بیشترین تعداد نفرات برتر از میان تهرانی‌ها هستند. در گروه علوم ریاضی نیز ۴ نفر از میان تهرانی‌ها و ۶ نفر از سایر استان‌های کشور هستند.


Page Generated in 0/0052 sec