printlogo


کد خبر: 196416تاریخ: 1397/5/13 00:00
کوتاه و گویا

 حبیب‌الله تاجیک اسماعیلی، شهردار منطقه یک تهران در بازدید از برنامه شادستان بوستان نیاوران که با حضور ابوالفضل رفیع مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران و دیگر مدیران شهری منطقه یک برگزار شد، جشنواره شادستان و جشن‌های شبانه را در رونق‌بخشی زیست شبانه تهران بسیار موثر دانست و اظهار داشت: ایجاد مسیر‌های زیست شبانه یکی از برنامه‌های منطقه در راستای توسعه گردشگری شهر تهران است که شادستان می‌تواند آغاز خوبی برای اجرای این طرح باشد.
 چهارمین سمپوزیوم سالانه تومورهای سر و گردن توسط مرکز تحقیقات بالینی سرطان بیمارستان میلاد در مرکز همایش‌های بیمارستان برگزار شد. سیدحسین یحیی‌زاده، رئیس مرکز تحقیقات بالینی سرطان بیمارستان میلاد گفت: در سمپوزیوم‌های سال‌های گذشته تومورهای حفره دهان، حلق و حنجره بررسی شد و امسال نیز دستاوردهای تازه در تشخیص و درمان جراحی و غیرجراحی تومورهای گردن مورد بررسی قرار گرفت.
 برنده‌ چالش «ساخت تیپ میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM)» معرفی شد و میلاد قارونی جایزه‌ 600 میلیون ریالی خود را طی مراسمی دریافت کرد. میلاد قارونی، دانش‌آموخته‌ رشته‌ مهندسی برق دانشگاه تهران موفق به دریافت جایزه‌ چالش «ساخت تیپ میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM) » شد. موضوع و هدف محوری این چالش ساخت تیپ میکروسکوپ AFM  به‌گونه‌ای مقیاس‌پذیر و تکرارپذیر با قیمتی مناسب نسبت به نمونه‌های خارجی موجود در بازار بود به طوری که امکان به‌کارگیری عملیاتی تیپ در میکروسکوپ‌های AFM وجود داشته باشد.
 معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از راه‌اندازی 4 اردوگاه ساماندهی معتادان متجاهر در کشور خبر داد. اسدالله هادی‌نژاد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی اظهار داشت: این اردوگاه‌ها با ظرفیت پذیرش یکهزار نفر در مناطق مختلف کشور با هدف ترک اعتیاد راه‌اندازی می‌شود. وی با بیان اینکه یکی از این اردوگاه‌ها در استان آذربایجان غربی و شهرستان میاندوآب راه‌اندازی می‌شود، عنوان کرد: با همکاری و هماهنگی‌های انجام شده دستگاه‌های مختلف کشور، عرصه قاچاقچیان مواد مخدر پیش‌ساز نیز بسیار تنگ‌تر شده است.
 شهردار منطقه 9 تهران گفت: واگذاری فضای سبز به شهروندان از جمله اقداماتی است که انجام شده است. طی این اقدام بر اساس قراردادی مسؤولیت نگهداری از درختان را به شهروندان واگذار کردیم و در تلاشیم بتوانیم این ایده را در زمینه‌های دیگر نیز  اجرایی کنیم. سیدعلی مفاخریان بافت فرسوده را از اصلی‌ترین معضلات منطقه دانست و افزود: یکی از برنامه‌های مهم ما کاهش بافت فرسوده است و در این راستا توانسته‌ایم با ارائه بسته‌های تشویقی و تجمیع پلاک‌ها در جهت رونق ساخت و ساز در منطقه حرکت کنیم.
 موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس با هدف ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، استعدادیابی و تربیت علاقه‌مندان  برای ورود به دنیای نویسندگی رمان، دوره آموزش تخصصی رمان‌نویسی خلاق را برگزار می‌کند.
 


Page Generated in 0/0047 sec