printlogo


کد خبر: 196428تاریخ: 1397/5/13 00:00
رئال در عصر لوپتگی

تیم ویکری: شکست برابر مورینیو در نخستین دیدار دوران «پسا رونالدو» آن چیزی نبود که هواداران رئال‌مادرید منتظرش بودند اما شکست 2 بر یک برابر شیاطین‌سرخ نشان داد که سرمربی جدید این تیم از بازیکنانش خواهان ارائه سبکی از تیکی‌تاکا است که روزگاری اسپانیا را به قهرمانی جهان رساند. لوپتگی، سرمربی جدید کهکشانی‌ها، بعد از شکست برابر من‌یونایتد هدف خود را «تبدیل کردن رئال به تیمی بهتر» بیان کرد و از آنجا که این تیم قهرمان 3 سال اخیر لیگ قهرمانان اروپا بوده، این هدف بسیار جاه‌طلبانه و البته وسوسه‌انگیز به نظر می‌رسد. برای بازیکنان تازه وارد تیم، «هول نکنید» یک زمزمه باقی می‌ماند و شرایط حداقل تا 15 آگوست و دیدار سوپرجام اروپا میان رئال‌مادرید و اتلتیکومادرید به همین منوال سپری خواهد شد. با این حال بعد از نخستین نمایش کهکشانی‌ها در اردوی پیش‌فصل آمریکا، می‌توان به اطلاعاتی درباره این تیم رسید.
آیا او واقعاً خرسند و راضی است؟
تقریباً همه سرمربی‌های جهان فوتبال، همواره چیز بیشتری از تیم‌شان می‌خواهند.  اگر ادن آزار به جمع کهکشانی‌ها می‌پیوست، لوپتگی یک بازیکن در کلاس جهانی دیگر در دسترس داشت اما نبود ستاره بلژیکی به این معناست که لوپتگی می‌تواند رهبری تیمش را به آسنسیو و ایسکو بسپارد. دیگر بازیکنی که می‌تواند در آینده، در خط حمله رئال‌مادرید مورد استفاده قرار گیرد، «وینسیوس جونیور» مهاجم 18 ساله و برزیلی‌ای‌ است که در دیدار برابر یونایتد برای نخستین بار پیراهن قوهای سپید را برتن کرد و به حدی خوش درخشید که در پایان بازی لوپتگی عملکرد او را مورد تحسین و تقدیر قرار داد اما واقعیت این‌ است که اگر رئالی‌ها در این تابستان دست به خرید نزنند، بسیار تعجب‌برانگیز خواهد بود. شک و دودلی فلورنتینو پرس در این است که او سودای جذب نیمار در فصل آینده را در سر می‌پروراند و با توجه به مبلغ مورد نیاز این انتقال، نباید تا فصل بعد هزینه سنگینی برای خرید بازیکن انجام دهند، هر چند با فروش رونالدو، رئال 100 میلیون یورو به دست آورده و دیگر سالانه 22 میلیون یورو برای دستمزد او پرداخت نخواهد کرد. انتقال نیمار به پاری‌سن‌ژرمن و به دنبال آن خرید دمبله و کوتینیو توسط بارسلونا، باعث دگرگونی بازار نقل‌وانتقالات شد و حالا هر تیمی برای فروش ستاره‌اش، دمبله را مثال می‌زند و مدعی می‌شود اگر بارسلونا برای دمبله 105 میلیون یورو به علاوه متغیرات پرداخت کرده، پس بازیکن آنها قیمت بیشتری دارد. رئال‌مادرید مایل است کاوانی، لواندوفسکی یا هری کین را جذب کند اما بعید است چنین انتقالاتی نهایی شود، چرا که نه باشگاه‌های‌شان راضی به این انتقال هستند و نه خود بازیکنان. تنها یک مساله می‌تواند باعث شود رئال‌مادرید قبل از بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات، توفانی بزرگ به پا کند. چه مساله‌ای؟ شکست برابر اتلتیکومادرید در سوپرجام اروپا، 2 هفته مانده به پایان پنجره نقل‌وانتقالات، قطعاً موجب می‌شود مسؤولان رئال با تمام قدرت وارد گود شوند اما خب تا آن زمان پنجره نقل‌وانتقالاتی لیگ جزیره بسته شده و آنها به دنبال خرید از فرانسه، آلمان یا همان اسپانیا خواهند رفت. شاید حتی خرید رکوردشکنی نیز نداشته باشند و تنها بازیکنی را به برنابئو بیاورند که بتواند هواداران را کمی آرام کند. پس آیا اصلا تیم خریدی خواهد داشت؟ به محض اینکه چلسی جانشینی برای کورتوا پیدا کند، رئال‌مادرید با این گلر قرارداد خواهد بست.
خروجی‌های تیم؟
کواچیچ خواهان جدایی بود اما او بخش بزرگی از برنامه لوپتگی برای آینده است و به او اجازه جدایی داده نخواهد شد. مودریچ در حالی به اینتر لینک شده که 2 سال دیگر با رئال قرارداد دارد و بند فسخ 500 میلیون یورویی‌اش کار را برای نراتزوری سخت می‌کند. اودگارد اما به احتمال زیاد به تیمی لالیگایی قرض داده می‌شود، از طرفی لونین اوکراینی که بتازگی در پست دروازه‌بانی خریده شده نیز برای کسب تجربه به صورت قرضی از تیم جدا خواهد شد. بازیکن دیگری اما قصد جدایی ندارد و همه باور دارند که می‌توانند در تیم جدید لوپتگی، نقشی مهم ایفا کنند‌، برای مثال آسنسیو و بیل که آینده‌شان زیر نظر زیدان در رئال مبهم بود، حالا با جدایی زیزو و رونالدو، شرایط به نفع‌شان تغییر کرده است.
آیا نبود رونالدو حس خواهد شد؟
کریس سالانه 50 گل برای رئال می‌زد و حالا گزارشگران زیادی این سوال در ذهن‌شان نقش بسته که این تعداد گل چگونه جبران خواهد شد؟ این در حالی‌ است که لوپتگی مطمئن است در نبود رونالدو، موقعیت‌های گل به دیگران می‌رسد و آنها توپ‌های ارسالی را به گل تبدیل می‌کنند. در حقیقت رونالدو به طور متوسط در هر فصل، 9 گل از روی نقطه پنالتی به‌ثمر می‌رساند، پس اگر این ضربات را بازیکن جدیدی گل کند، مشکلی نخواهد بود. تا پیش از این همه چیز پیرامون او بود و حالا لوپتگی می‌خواهد همه چیز پیرامون تیم باشد.


Page Generated in 0/0120 sec