printlogo


کد خبر: 196433تاریخ: 1397/5/13 00:00
اخبار

خرید طلا در ایران ۲۰۲ درصد افزایش یافت
شورای جهانی طلا در گزارشی اعلام کرد، تقاضای جهانی برای طلا در نیمه نخست امسال عمدتا به دلیل کاهش شدید خرید صندوق‌‌های سرمایه‌‌گذاری در بازار طلا افتی ۶ درصدی داشته است. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، مجموع تقاضای جهانی برای طلا در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن 9/1959 تن بوده که نسبت به 5/2086 تن مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد و پایین‌‌‌‌‌ترین میزان خرید 6 ماه نخست از سال 2009 تاکنون است. در 3 ماهه دوم امسال نیز تقاضا برای طلا نسبت به مدت مشابه سال گذشته با
4 درصد کاهش به 3/964 تن رسیده است. همچنین بانک‌‌های مرکزی جهان خرید طلای خود را 7 درصد کاهش داده‌‌‌‌اند و افت تقاضای هندی‌ها موجب شده تا استفاده از فلز زرد برای تولید جواهرات نیز 2 درصد کاهش یابد اما در این مدت، میزان فروش شمش و سکه طلا در ایران رشدی 202 درصدی داشته است.

دست رد شورای اقتصاد به پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی قیمت گندم
عضو هیات‌رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وزارت جهاد کشاورزی در ۲ مرحله، پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی قیمت گندم را به شورای اقتصاد اعلام و این شورا هر 2 بار، پیشنهاد مطرح شده را رد کرد. به گزارش مهر به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، جلال محمودزاده درباره کاهش میزان تولید گندم درپی عدم افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی گندم باید بیش از ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد، زیرا میزان تورم و قیمت نهاده‌ها، ماشین‌آلات و کود بیشتر بوده است. وی با بیان اینکه قیمت گندم باید بین هزار و ۶۰۰ تا هزار و ۷۰۰ تومان در نظر گرفته می‌شد، گفت: متاسفانه در حال حاضر قیمت گندم خارجی حدود ۲ هزار و ۱۰۰ تومان است، اگر قصد داشته باشیم گندم خارجی خریداری کنیم باید برای هر کیلوگرم ۲ هزار و ۱۰۰ تومان پول پرداخت کنیم، این درحالی است که دولت گندم تولید داخل را با قیمت هزار و ۳۰۰ تومان خریداری می‌کند. وی با اشاره به اینکه گندم تولید داخل از کیفیت بهتری نسبت به گندم خارجی برخوردار است، ادامه داد: کیفیت گندم تولید شده در ایران به واسطه تعداد روزهای آفتابی در کشور افزایش پیدا می‌کند و بهتر از گندم خارجی است. این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دولت در زمینه اعلام قیمت خرید گندم غفلت کرد و در این موضوع تنها جهاد کشاورزی مقصر نیست بلکه کل بدنه دولت و شورای اقتصاد تقصیر دارند، عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در 2 مرحله پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی قیمت گندم را به شورای اقتصاد اعلام و این شورا هر دو بار پیشنهاد مطرح شده را رد کرد.


Page Generated in 0/0054 sec