printlogo


کد خبر: 196458تاریخ: 1397/5/13 00:00
اخبار

 واردکنندگان باسابقه در اولویت تخصیص ارز
وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست ارز متقاضیانی را که سال‌های گذشته فعالیت وارداتی داشته‌اند، در اولویت قرار می‌دهد تا به ثبت‌سفارش‌ها سرعت دهد. به گزارش مهر، رضا رحمانی، معاون برنامه‌ریزی وزارت صمت با بیان این مطلب افزود: دولت به این نتیجه رسیده  است که متقاضیان ارز رسمی باید دوباره ارزیابی شوند و برای دریافت آن به معاونت‌های مختلف این وزارتخانه مراجعه کنند. وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۸۰ هزار رکورد از ثبت‌سفارش‌ها به وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده که بررسی آنها کاری زمانبر است، افزود: در این زمینه قرار شد درخواست افرادی که سال گذشته نیز متقاضی ارز بودند با یک نوسان ۲۰ درصدی پذیرفته شود. رحمانی خاطرنشان کرد: به این ترتیب، نزدیک به ۸۰درصد درخواست‌ها در مدت‌کوتاهی به طریق سیستمی پاسخ داده می‌شود و مدارک سایر افرادی که به  جمع متقاضیان اضافه شده‌اند، در سیستم ثبت می‌شود.

ارسال فهرست دریافت‌کنندگان  ارز به وزارت اقتصاد
بانک مرکزی اعلام کرد به دستور رئیس کل این بانک، فهرست کامل دریافت‌کنندگان ارز به نرخ رسمی به وزارت اقتصاد ارسال شد. بنا به دستور رئیس‌جمهور، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، در نامه‌ای به مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی فهرست کامل واردکنندگانی را که از ۲۲‌فروردین تاکنون ارز به نرخ رسمی دریافت کرده‌اند برای بهره‌برداری و اقدام لازم از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد. بانک مرکزی بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت، مسؤولیت احصا و استخراج افراد و شرکت‌های دریافت‌کننده ارز به نرخ رسمی را بر عهده دارد، بر این مبنا رئیس کل بانک مرکزی چهارشنبه گذشته اسامی افراد و شرکت‌های دریافت‌کننده ارز به نرخ رسمی را در نامه‌ای به وزیر اقتصاد ارسال کرد تا اقدامات بعدی از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام شود.

صادرات مواد اولیه بطری ممنوع شد
صادرات پریفرم فرم پلی‌اتیلن که برای تولید انواع بطری استفاده می‌شود، به دلیل کمبود و افزایش قیمت شدید بطری مصرفی صنایع داخلی ممنوع شد.
محمد شریعتمداری، رئیس کارگروه تنظیم بازار با ارسال نامه‌ای به فرود عسگری، رئیس کل گمرک با موضوع ممنوعیت صادرات پریفرم فرم پلی‌اتیلن، نوشت: با توجه به نیاز تولید‌کنندگان بطری pet مورد مصرف در صنایع شیر، روغن‌نباتی، انواع نوشیدنی، آبمیوه، آب معدنی، انواع شوینده، مایع ظرفشویی و دستشویی و سایر محصولات و با عنایت به کمبود پریفرم pet مورد استفاده برای تولید بطری، مقتضی است به تمامی گمرکات اعلام شود که از صادرات  پریفرم pet،  توسط کلیه صادر‌کنندگان اعم از تولیدی یا تجاری جلوگیری شود.


معاون وزیر نفت:
بنزین گران یا سهمیه‌بندی نمی‌شود
پس از شایعه‌های فراوانی که اخیرا درباره افزایش قیمت یا سهمیه‌بندی بنزین منتشر شد، معاون وزیر نفت به طور رسمی اعلام کرد دولت برنامه‌ای برای تغییر قیمت بنزین ندارد.
به گزارش ‌ایسنا، علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش ‌و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه دولت هیچ برنامه‌ای برای تغییر قیمت بنزین یا سهمیه‌بندی آن ندارد، اعلام کرد: تولید و ذخایر به میزان لازم هست. در همین حال علیرضا آرمان‌مقدم، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی فرآورده‌های نفتی از افزایش تولید بنزین کشور به رقم کم‌سابقه 5/95 میلیون لیتر در روزهای آینده خبر داد.
وی با بیان اینکه بزودی و با تامین «MTBE» مورد نیاز، تولید بنزین به 5/95 میلیون لیتر در روز خواهد رسید، افزود: میانگین تولید روزانه بنزین از ابتدای مرداد به 08/93 میلیون لیتر رسیده که در مقایسه با تولید ماه قبل که 26/87 میلیون لیتر بوده، رشد 7/6 درصدی داشته است. از سوی دیگر محمدعلی دادور، مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس از رسیدن مقدار تولید بنزین این پالایشگاه به ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در روز خبر داد. وی با بیان اینکه تولید بنزین تا پایان شهریورماه به ۳۰ میلیون لیتر در روز می‌رسد، افزود: تولید از این پالایشگاه در شرایط پایداری قرار دارد.


Page Generated in 0/0047 sec