printlogo


کد خبر: 196467تاریخ: 1397/5/13 00:00
تأکید ائمه جمعه بر برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی

ائمه جمعه شهرهای مختلف کشور روز گذشته در خطبه‌‌های نمازجمعه، بر برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و همچنین تلاش بیشتر دولت و مجلس برای حل مشکلات اقتصادی و مهار گرانی تاکید کردند.
در همین راستا، امام‌جمعه موقت تهران گفت: طبق قانون با خائنان اقتصادی کشور برخورد قاطع انجام و در فرصت مناسب مجازات‌های عبرت‌آمیز برای متخلفان اعمال شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌‌های نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: آنچه الان در جامعه شاهد آن هستیم معلول علت‌ها، سوءمدیریت‌ها و عدم توجه در مدیریت کشور است. مدیران باید به دور از سیاسی‌بازی، اعتبار ملت را حفظ و پول ملت را ارزش دهند و فضای عمومی جامعه را به آرامش برسانند. امام جمعه سمنان نیز با اشاره به گرانی‌هایی که طی روزهای اخیر در برخی کالاها به‌وجود آمده است، به کاهش قدرت خرید مردم اشاره کرد و گفت: مردم امروز در بسیاری از موارد نمی‌توانند کالاهای مورد نیازشان را بخرند و قدرت خرید آنها کاهش یافته است. به گزارش فارس، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی با بیان اینکه امروز دیگر تردیدی وجود ندارد که دشمن با ملت ایران می‌جنگد و می‌خواهد از طریق مشکلات اقتصادی، ضربه خود را وارد کند، گفت: گویا برخی مسؤولان در دولت، امروز نمی‌توانند به‌خوبی به مردم خدمت کنند و رئیس‌جمهوری باید درباره آنها تصمیم بگیرد؛ دستگاه‌های اجرایی کشور باید برای رفع مشکلات با قدرت وارد میدان شوند. امام جمعه ارومیه نیز تاکید کرد: شفاف بودن با مردم و محاکمه هر چه سریع‌تر فاسدان در صدر مطالبات مردم قرار دارد.  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با اشاره به مطالبات مردم ایران از مسؤولان اظهار کرد: اگر مسؤولی در یک وزارتخانه موفق به اجرای وظیفه خود نمی‌شود، باید در نهایت احترام، حاکمان وی را از سمتش کنار گذاشته و فرد شایسته‌ای را منصوب کنند. امام جمعه ارومیه گفت: دومین مطالبه مردم افزایش نظارت‌ها بر اجرای قوانین بوده و شفاف بودن با مردم و محاکمه فاسدان نیز از دیگر خواسته‌های مردم است که آنها را برای همراهی با مسؤولان برای مقابله با دشمنان دلگرم می‌کند. امام جمعه همدان هم با بیان اینکه ما هم مخالف گرانی هستیم و باید فکری به حال آن شود، گفت: مردم فریب فراخوان ضدانقلاب را نخورند، درست است مردم با نیت حق‌طلبانه می‌آیند اما مورد سوءاستفاده دشمن قرار می‌گیرند.


Page Generated in 0/0061 sec