printlogo


کد خبر: 196468تاریخ: 1397/5/13 00:00
اخبار

هیأت حاکمه آمریکا از هزینه‌های جنگ با ایران می‌ترسد
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هیات حاکمه آمریکا از هزینه‌های جنگ با ایران می‌ترسد، گفت: آنها هیچ راهبرد مشخصی برای مذاکره با ایران ندارند. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با مهر، در واکنش به پیشنهاد اخیر رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره بدون پیش‌شرط با جمهوری اسلامی ایران و اظهارات متناقض وزیر خارجه این کشور در این موضوع اظهار داشت: دلیل این تناقض آن است که موضوع مذاکره و تعامل، فقط در مقام لفظ و حرف از سوی آمریکایی‌ها مطرح می‌شود اما آنها به یک تدبیر برای این مسأله نرسیده‌اند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر آن، برای جنگ با ایران هم راهبرد مشخصی نمی‌توانند داشته باشند، چرا که ایران کشور متفاوتی است و هیأت حاکمه‌ آمریکا از هزینه‌های این جنگ برای خودشان می‌ترسد.

محکومیت استمرار جنایات متجاوزان در یمن
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: استمرار هر روزه جنایات متجاوزان و سکوت جامعه بین‌المللی، وضعیت مردم یمن را به صورت نگران‌کننده‌‌‌ای، وخیم کرده است. به گزارش مهر، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه حملات جنگنده‌‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به بیمارستان و بازاری در بندر الحدیده یمن که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها زن و مرد و کودک غیرنظامی و بیگناه شد را، تکرار و استمرار نسل‌کشی و جنایات هولناک عربستان سعودی و همپیمانانش در یمن دانست و گفت: به خاک و خون کشیدن و انتقام از مردم و حمله به اهداف غیرنظامی مانند بیمارستان‌ها، خانه‌ها و اماکن عمومی برای جبران ناکامی‌ها و شکست‌‌های عربستان و متحدانش در میدان جنگ، چیزی جز جنایت جنگی نیست و استمرار هر روزه آن و سکوت جامعه بین‌المللی در برابر اینگونه اقدامات، وضعیت مردم یمن را به صورت نگران‌کننده‌‌‌ای، وخیم کرده است. قاسمی افزود: بمباران هر روزه اهداف غیرنظامی و کشتار مردم بی‌گناه و بی‌پناه یمنی به دست جنگنده‌‌های عربستانی و اماراتی نباید در افکار عمومی کشورهای منطقه، جهان و در سطح بین‌المللی موجب عادی شدن جنایات متجاوزان و بی‌توجهی به وضعیت بحرانی و فجیع این کشور شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:
تشکیل «کمیته حقیقت‌یاب منا»  با تمام ابزارها پیگیری شود
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسائلی همچون تشکیل کمیته حقیقت‌یاب فاجعه منا، باید با بهره‌گیری از تمام ابزارهای دیپلماسی در سطح جهان اسلام پیگیری و محقق شود. اللهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با مهر، درباره پیگیری پرونده فاجعه منا و تشکیل «کمیته حقیقت‌یاب» این فاجعه با گذشت 3 سال از وقوع آن، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر به دفعات، مسؤولان سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه درباره نحوه پیگیری حقوق قربانیان این فاجعه در کمیسیون حضور یافته‌اند و گزارش‌ داده‌اند و امروز باید بررسی شود این اقدامات بعد از 3 سال به چه نتیجه‌ای رسیده است. وی با بیان اینکه کمیسیون حقوقی و قضایی پرونده این فاجعه را همچنان پیگیری خواهد کرد، گفت: هر کشوری مسؤولیت اتباع خودش و نیز اتباع کشورهای دیگر را که به صورت قانونی وارد خاک آن کشور می‌شوند، بر عهده دارد و باید جان، مال و امنیت آنها را حفظ کند و اگر مشکلی برای اتباع قانونی کشور دیگر پیش بیاید، مسؤولان دولت میزبان به عنوان کشور «پذیرنده» باید پاسخگو باشند.

طعنه توئیتری ظریف به گستاخی آمریکا
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در توئیتر خود نوشت: به نظر می‌رسد نیروی دریایی آمریکا نمی‌تواند مسیر خود را در اطراف آب‌های ما پیدا کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، شاید به این دلیل که نام آن را نفهمیده است. نامش خلیج‌فارس است و ۲۰۰۰ سال و بسیار طولانی‌تر از زمان ایجاد ایالات متحده نامش خلیج‌فارس بوده است یا شاید نمی‌داند ۷۰۰۰ مایل دور از خانه در حیاط خلوت ما چه کاری انجام می‌دهد. وزیر امور خارجه در این توئیت با انتشار عکسی، فاصله آب‌های آمریکا تا خلیج‌فارس را نشان داده است.  توئیت وزیر خارجه در پی اظهارات نامربوط درباره فعالیت ایران در خلیج‌فارس و استفاده از نام جعلی برای خلیج‌فارس از سوی مقامات آمریکایی منتشر شد.


Page Generated in 0/0062 sec