printlogo


کد خبر: 196472تاریخ: 1397/5/14 00:00
اخبار

جزئیات دوازدهمین جلسه دادگاه ثامن‌الحجج
متهم ردیف 3 بالاخره آمد!
دوازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده تعاونی مالی- اعتباری ثامن‌الحجج صبح دیروز در دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی باقری و با حضور هیات مستشار، نماینده دادستان، وکلای متهمان و جمعی از شکات و نمایندگان بانک مرکزی برگزار شد. طبق روال جلسات گذشته متهمان آقای «الف. م» و خانم «ر. الف» در جلسه حاضر بودند و بعد از ۱۱ جلسه غیبت، متهم ردیف سوم آقای «م. ر» به همراه وکیل خود در جلسه حاضر شد.
به گزارش «وطن امروز»، قاضی باقری در این جلسه درباره اتهامات متهم ردیف دوم از او سوالاتی مطرح کرد که وی در پاسخ به سوالات مطروحه، گفت: من گناهم این است که همسر آقای «الف.م» هستم. بنده مدت کوتاهی در هیات مدیره بودم و بعد کناره‌گیری کردم. ما هیچ اندوخته‌ای از اینجا نداشتیم، چون چیزی برای خودمان نمی‌خواستیم؛ نه حساب و کتاب، نه ویلا و نه هیچ چیز دیگر.
مستشار دادگاه آقای ترابی به اذن قاضی سوال پرسید: نقش شما درباره خرید قطعه زمین باغ خرما چه بوده است؟ متهم ردیف دوم پاسخ داد: نقشی ندارم. مستشار دادگاه پرسید: «ع. م» عنوان کرده خرید باغ خرما با هماهنگی شما بوده است. قاضی باقری در این لحظه توضیح داد: یک باغ خرما در بم موجود است که یکی از روسای شعب به نام آقای «ع. م» تحت عنوان هدیه تهیه کردند تا به مدیریت تعاونی بدهند، بعد کاشف به عمل آمده که قرارداد تنظیم شده بدون اطلاع متهم ردیف اول آقای «الف. م» بوده است و معلوم شده هزینه خرید این باغ به مبلغ ۳۴۰ میلیون تومان از منابع تعاونی پرداخت شده است اما رئیس شعبه مذکور مدعی شده متهم ردیف دوم در جریان این نقل و انتقال است. متهم ردیف دوم جواب داد: من خبر نداشتم.
قاضی گفت: اتهام شما مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی از طریق وصول وجوه کلان و به صورت قبول سپرده از اشخاص حقیقی و حقوقی تحت عنوان مضاربه یا نظایر آن قرائت و تفهیم می‌شود؛ آیا این اتهام را قبول دارید؟ متهم ردیف سوم گفت: خیر! من عضو مستعفی شرکت ثامن‌الحجج از سال ۸۸ هستم و ضمن اعتماد به مقام قضایی در این دادگاه حاضر هستم. متهم ردیف سوم گفت: با واگذاری سهام خود در سال ۸۸ در هیچ‌یک از امور تعاونی دخل و تصرف نداشتم. حال چرا مرا عضو مجموعه‌ای می‌کنید که ۹ سال پیش استعفا کردم؟ آقایان نماینده بانک مرکزی و وزارت تعاون شما به دنبال چه مجرمی هستید که از من به عنوان «م. ر» یاد می‌کنید؟


قیمت رسمی مرغ ۸۱۷۵ تومان
در حالی که ستاد تنظیم بازار مدتی قبل با نرخ ۹۲۵۰ تومان برای هرکیلو مرغ موافقت کرده بود و فعالان این بخش منتظر ابلاغ این نرخ بودند، این ستاد چند روز پیش نرخ ۸۱۷۵ تومان را ابلاغ کرد.  محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار اواخر هفته گذشته قیمت مرغ برای مصرف‌کننده را ۸۱۷۵ تومان ابلاغ کرده است، اظهار داشت: این قیمت مورد اعتراض تولیدکنندگان و فعالان صنعت قرار گرفته است. وی با  اشاره به اینکه پیشنهاد ما برای قیمت مرغ ۹۵۰۰ تومان بوده است، افزود: دولت قیمت را مانند سال گذشته ۹درصد افزایش داده در حالی که نرخ نهاده‌ها حداقل ۶۰ درصد افزایش یافته است. رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی درباره دلایل افزایش قیمت مرغ طی هفته‌های اخیر  در بازار نیز گفت: قیمت تمام‌شده تولید مرغ افزایش زیادی داشته ضمن اینکه گرما اندکی بر تولید مرغ تاثیر گذاشته و سبب ایجاد چنین نوساناتی شده است. یوسفی با بیان اینکه میزان تولید کاهش نیافته است، افزود: در ماه ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه وارد مرغداری‌ها می‌شود و تغییری در این زمینه ایجاد نشده است.  وی درباره وضعیت قیمت مرغ طی روزهای آینده نیز گفت: فکر نمی‌کنم قیمت از میزان فعلی بالاتر برود. در حال حاضر طبق اعلام اتحادیه پرنده و ماهی، قیمت مرغ در عمده‌فروشی در کشتارگاه  ۹۴۰۰   تومان، توزیع در واحدهای صنفی  ۹۵۵۰  تومان و خرده‌فروشی۱۰۴۵۰  تومان است.  همچنین قیمت خرده‌فروشی مرغ شمال ۱۰۱۰۰ تومان و  عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن  ۹۱۰۰ تومان  است.


Page Generated in 0/0064 sec