printlogo


کد خبر: 196478تاریخ: 1397/5/14 00:00
اخبار

عضو کمیسیون بهداشت مجلس مطرح کرد
چرایی استفاده نکردن پزشکان از دستگاه کارتخوان
عضو هیات‌رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس استفاده از دستگاه کارتخوان در مطب‌ها را عاملی در جهت اجحاف نشدن در حق پزشکان در نحوه اخذ مالیات از آنها دانست.
محمدحسین قربانی در واکنش به اظهارنظر سخنگوی وزارت بهداشت و درمان مبنی بر اینکه اهرم قانونی برای نصب یا انتقال دستگاه کارتخوان در مطب‌ها وجود ندارد و ممکن است مجلس الزامات قانونی آن را تصویب کند به خانه ملت گفت: استفاده از دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان نیاز به تصویب قانون ندارد، چرا که این امری بدیهی است که هر واحد فعال در حوزه درآمد و تجارت یا بازار که انتقال مالی دارند، باید برای شفافیت درآمدها از دستگاه کارتخوان استفاده کنند و این یک قانون است. نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس گفت: اگر مدیران برای اجرای این قانون دارای ضعف هستند نباید توپ را در بیان دلیل استفاده نشدن از دستگاه کارتخوان در مطب‌ها به زمین دیگری بیندازند.
این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد:  بی‌تردید در تمام دنیا اعم‌ از توسعه‌یافته و توسعه‌نیافته برای اینکه شفافیت درآمد و وصول مالیات منطبق با واقعیات و درآمدها باشد، باید درآمد افراد در هر حوزه‌ای تعریف شده باشد. نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: پزشکان ما هم برای شفاف‌سازی در زمینه درآمدها از قانون مستثنا نیستند، ضمن اینکه جامعه پزشکی هم از این موضوع استقبال می‌کند، چرا که اگر این فضا روشن باشد، اخذ مالیات هم بر اساس درآمدها انجام می‌شود و هم شاید استفاده از دستگاه کارتخوان باعث شود کمتر به پزشکان اجحاف شود.

فعالیت نگران‌کننده مهدهای غیرمجاز
سخنگوی فراکسیون پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی مجلس گفت: تعداد مهدهای‌کودک که بدون مجوز فعالیت می‌کنند برای شهری همچون تهران بشدت تکان‌دهنده و نگران‌کننده است.
طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی درباره فعالیت غیرمجاز مهدهای کودک‌ در تهران به خانه ملت گفت:  تعداد زیادی از مهدهای کودک به صورت غیرمجاز، پراکنده و در مناطق گوناگون تهران فعالیت می‌کنند؛ دستگاه متولی رسیدگی به آنها سازمان بهزیستی است که باید نسبت به فعالیت این تعداد مهدهای کودک غیرمجاز پاسخگو باشد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: میان سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی در تهران تعارض وجود دارد که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.
وی گفت: تعداد مهدهای ‌کودک‌ که بدون مجوز در شهر تهران فعالیت می‌کنند بشدت تکان‌دهنده و نگران‌کننده است، چرا که نوع و نحوه فعالیت و آموزش آنها مشخص نیست و باید به این موضوع نظارت و رسیدگی شود.
 وی با اشاره به شهریه و هزینه‌های دریافتی محل‌های نگهداری کودکان عنوان کرد: در بسیاری از مهدهای کودک و خانه‌های بازی هزینه‌های زیادی دریافت می‌شود اما سرای محله‌ها به عنوان یکی از محل‌های مراقبت از کودکان  به ‌دلیل دریافت هزینه‌ نگهداری پایین، مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است. سخنگوی فراکسیون پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تعداد مهد‌هایی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند بویژه برای شهری همچون تهران بشدت تکان‌دهنده و نگران‌کننده است، چرا که نوع و نحوه فعالیت و آموزش آنها مشخص نیست و باید به آن نظارت و رسیدگی شود.
 


Page Generated in 0/0065 sec