printlogo


کد خبر: 196479تاریخ: 1397/5/14 00:00
اخبار

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری خبر داد
تردد یک‌میلیون و 400 هزار خودروی آلاینده
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران از اجرای مرحله دوم طرح «کاهش» در سراسر تهران و به صورت شبانه‌روزی از اول آبان‌ماه خبر داد.
 نواب حسینی‌منش با بیان اینکه مرحله اول طرح کاهش تنها در محدوده زوج و فرد و در ساعات مشخصی بود که به صورت مکانیزه معاینه فنی کنترل می‌شد به ایسنا گفت: در مرحله دوم، این طرح در 7 روز هفته و به صورت 24 ساعته در کل تهران اجرایی می‌شود و معاینه فنی به صورت مکانیزه کنترل می‌شود.
 وی با بیان اینکه پس از آنکه مرحله اول طرح کاهش اجرایی شد، شاهد آن بودیم تعداد خودروهای فاقد معاینه فنی کاهش یافت اما هنوز به صفر نرسیده است، گفت: در حال حاضر بر اساس آمار پلیس راهور، 800 هزار خودروی فاقد معاینه فنی در تهران داریم اما جای پرسش  است که این خودروها کجا تردد می‌کنند؟
حسینی‌منش با بیان اینکه یکی از محاسن اجرایی مرحله دوم طرح کاهش، 24 ساعته بودن آن است، گفت: به همین دلیل خودروهای سنگینی که شب‌ها در تهران تردد می‌کنند نیز شامل کنترل مکانیزه در مرحله دوم می‌شوند و صاحبان این نوع خودروها باید نسبت به اصلاح خودروی خود اقدام کنند.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری با بیان اینکه حدود 80 روز تا اجرای طرح کاهش باقی مانده است، گفت: اگر همه خودروهایی که مشمول معاینه فنی هستند، بتوانند معاینه فنی اخذ کنند، حدود 7 تا 8 درصد از آلودگی هوا کم می‌شود اما ما با پدیده‌ای مواجه هستیم که حدود یک میلیون و 400 هزار خودرو زیر سن معاینه فنی بوده که آلاینده هستند.

رئیس شورای شهرستان رباط‌کریم تشریح کرد
آخرین جزئیات از پرونده مالی شهرداری پرند
رئیس شورای شهرستان رباط‌کریم به تشریح آخرین جزئیات فساد مالی 3 میلیارد تومانی شهرداری پرند پرداخت.
علی رجبی، رئیس شورای شهرستان رباط‌کریم با اشاره به دستگیری 4 نفر از کارکنان شهرداری شهر پرند و 2 نفر از اعضای شورای شهر آن به باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طبق اعلام دادستانی، 4 نفر از کارکنان شهرداری پرند به دلیل فساد مالی 3 میلیارد تومانی دستگیر شده‌اند اما هنوز میزان آن کارشناسی نشده است.
وی با بیان اینکه 4 نفر از اعضای شورای شهر پرند هم دستگیر شده‌اند، گفت: علاوه بر این یکی از دستگیر‌شدگان کارمند شهرداری پرند بوده و یک نفر دیگر هم که با آن کارمند ارتباط داشته‌، خانمی بوده که زیرمجموعه شهرداری نبوده و تنها با آن کارمند ارتباط داشته است. رئیس شورای شهرستان رباط‌کریم تصریح کرد: در مجموع 4 نفر عضو شورا، یک نفر کارمند و یک شخص مرتبط با آنها بوده‌اند که در مجموع  6 نفر می‌شوند.
رجبی با بیان اینکه رقم رشوه مشخص نیست، تصریح کرد: پرونده دادسرای رباط‌کریم در حال بررسی است و مشخص نیست آنها رشوه را به چه منظور و برای انجام چه کاری گرفته بودند.
 وی با استناد به سخنان نوروزی، نماینده مجلس گفت: این افراد یک دستگاه کارتخوان در شهرداری قرار داده بودند و وقتی افراد برای انجام کار اداری کارت می‌کشیدند، پول به حساب شخصی آن چند نفر واریز می‌شد.
 رئیس شورای شهرستان رباط‌کریم خاطرنشان کرد: چون تنها چند روز از دستگیری این افراد می‌گذرد، هنوز درباره عضویت آنها تصمیم‌گیری نشده است و اگر قرار باشد تصمیم جدی بگیرند، سلب عضویت خواهند شد و شورای شهر پرند منحل می‌شود.


Page Generated in 0/0061 sec