printlogo


کد خبر: 196485تاریخ: 1397/5/14 00:00
اخبار

اکران «تنگه ابوقریب» در مناطق جنگ‌زده به جای برگزاری افتتاحیه
مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» در واکنش به شرایط نامساعد اقتصادی برگزار نمی‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، عوامل فیلم «تنگه ابوقریب» در واکنش به شرایط نامساعد اقتصادی و نبود امکانات اولیه در مناطق جنگ‌زده دفاع‌مقدس، هزینه برگزاری افتتاحیه این فیلم را صرف اکران فیلم در مناطق محروم خوزستان می‌کنند. در حالی که برنامه‌ریزی‌‌های اولیه برای برگزاری آیین افتتاحیه فیلم «تنگه ابوقریب» برای روز یکشنبه ۱۴ مردادماه در پردیس سینمایی کورش انجام شده بود، گروه تولید این فیلم تصمیم گرفتند در واکنش به شرایط نامساعد اقتصادی کشور و تخصیص نیافتن امکانات اولیه زندگی به مناطق دفاع‌مقدس، به جای صرف هزینه برگزاری مراسم افتتاحیه این هزینه را صرف اکران فیلم «تنگه ابوقریب» در خوزستان کنند. بهترین فیلم سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر در شهرهای مختلف استان خوزستان که خط مقدم نبرد در دفاع‌مقدس بودند، اکران خواهد شد. ضمن اینکه برنامه‌ریزی‌‌های لازم برای اکران در شهرهای بدون سینما هم انجام شده است که برنامه دقیق اکران در این مناطق اعلام خواهد شد. فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب»، بهترین فیلم و برنده ۶ سیمرغ جشنواره سی‌وششم فیلم فجر از روز چهارشنبه ۱۷ مرداد همزمان با روز خبرنگار در سینماهای کشور اکران خواهد شد.

 
«فروشنده 2»  به «سینما روایت» می‌آید
سینما روایت در سومین برنامه از سری جدید خود، فیلم مستند «فروشنده 2» را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد. به گزارش «وطن‌امروز»، «فروشنده 2» تازه‌ترین اثر مرکز مستندسازی «فانوس فردا» است که روایتی از برنامه کشورهای غربی برای صنعت موشکی ایران، زمزمه‌های مذاکرات جدید و فشار بر صنعت موشکی کشورمان است. این مستند در ادامه قسمت اول «فروشنده» ساخته شده است. قسمت اول این مستند، به اتفاقات پشت‌پرده برجام می‌پرداخت و در تلاش بود تجربه برجام را یک بار برای مردم به تصویر بکشد. «فروشنده 2» به برجام‌های بعدی می‌پردازد، به این امید که این هشدار باعث شود این بار برخلاف برجام هسته‌ای، زودتر از آنکه دیر شود چاره‌ای اندیشیده شود. جلسه نمایش و نقد و بررسی این مستند در برنامه «سینما روایت» روز یکشنبه 14 مردادماه، ساعت 17:30 با حضور مصطفی خوش‌چشم کارشناس مسائل بین‌الملل، آرش فهیم منتقد سینما و «محسن حاج‌کرمی» تهیه‌کننده اثر، در مجموعه فرهنگی- هنری اسوه واقع در خیابان انقلاب، نبش خیابان بهار جنوبی برگزار می‌شود. گفتنی است، شرکت در این مراسم برای عموم مخاطبان آزاد و رایگان است.


همکاری هیلاری کلینتون  با اسپیلبرگ
هیلاری کلینتون با همکاری استیون اسپیلبرگ درامی درباره رای دادن زنان را به تلویزیون می‌آورد. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، امبلین تی‌وی حقوق نمایش کتاب الین وایس با عنوان «ساعت زن: نبرد بزرگ برای بردن حق رای» را با همکاری هیلاری کلینتون در مقام تهیه‌کننده به دست آورد. اکنون هیلاری کلینتون یک دفتر کار جدید دارد؛ او تهیه‌کننده اجرایی یک درام تلویزیونی شده است. وزیر خارجه سابق آمریکا با همکاری کمپانی استیون اسپیلبرگ یعنی امبلین تی‌وی کتاب تحسین‌شده الین وایس را به تلویزیون می‌آورد. این درام نخستین کار کلینتون در مقام یک تهیه‌کننده اجرایی است. این کتاب ماه مارس منتشر شد و درباره فعالانی است که چندین دهه تلاش کردند حق رای زنان را به دست آورند. بتازگی اعلام شد کلینتون به عنوان ستاره میهمان در فصل پنجم سریال «خانم رئیس‌جمهور» در نقش خودش جلوی دوربین می‌رود. این در حالی است که چندی پیش اعلام شد باراک و میشل اوباما نیز یک قرارداد چند ساله با نتفلیکس برای تولید فیلم و سریال منعقد کرده‌اند و کمپانی تهیه‌کنندگی خود را دایر می‌کنند. بیل کلینتون نیز بتازگی یک رمان مشترک با همکاری جیمز پترسون منتشر کرد که شبکه شوتایم امتیاز نمایش آن را به دست آورد.


Page Generated in 0/0067 sec