printlogo


کد خبر: 196486تاریخ: 1397/5/14 00:00
اخبار

وزیر ارشاد:
موجودی ما در تأمین کاغذ  تنها تا 2 ماه آینده است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: موجودی ما در تامین کاغذ تنها تا 2 ماه آینده است و باید بانک مرکزی برای تامین کاغذ، سفارش با نرخ ارز دولتی تضمینی را داشته باشد. به گزارش فارس، سیدعباس صالحی در جمع اهالی رسانه در ارتباط با وضعیت کاغذ در کشور گفت: در تنظیم بازار کاغذ، عوامل قیمت جهانی کاغذ و افزایش ارز تاثیر داشته و تلاش می‌کنیم کاغذ با قیمت پایه در اختیار مطبوعات و حوزه نشر قرار گیرد. وی با بیان اینکه عرضه کاغذ بالاتر از قیمت پایه در بازار غیرمجاز است، افزود: موجودی ما در تامین کاغذ تنها تا 2 ماه آینده است و باید بانک مرکزی برای تامین کاغذ سفارش با نرخ ارز دولتی تضمینی را داشته باشد. صالحی همچنین درباره رفتار برخی سلبریتی‌ها در شبکه‌های اجتماعی همزمان با برخی تجمعات اعتراضی در روزهای اخیر گفت: هر حرکتی که بخواهد جامعه ایران را به بی‌نظمی و قانون‌گریزی دعوت کند، حتما به نفع کشور نخواهد بود. ممکن است برخی رفتارها آغازش خوشایند باشد اما پایان آن معلوم نیست به کجا بینجامد، مهم این است که ما جامعه را از طریق قانون جلو ببریم و اگر هم انتقاد و اعتراضی وجود دارد بر مدار قانون انجام بگیرد.


کتاب مورد علاقه شهید حججی چاپ چهارمی  شد
چاپ چهارم کتاب «هنر اهل‌‌بیت(ع)» توسط نشر شهید کاظمی منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، کتاب «هنر اهل‌بیت(ع)» کتابی است که به باورها و اعتقادات رزمندگان در جنگ 8 سال دفاع‌مقدس می‌پردازد و نگاهی دارد به آنانی که پس از جنگ می‌خواهند با سیره، اندیشه و انگیزه آسمانی مردان بی‌ادعا آشنا شوند. «هنر اهل‌بیت(ع)» کتابی است که به گفته همسر و دوستان نزدیک شهید محسن حججی، کتاب مورد علاقه این شهید مدافع حرم بوده است و این کتاب همیشه همراهش بوده و هر جا و هر زمان که وقت آزاد پیدا می‌کرده به مطالعه آن می‌پرداخته است. این کتاب در بخش‌ها و عناوین مختلف با بیان خاطراتی از شهدا، از اعتقادات عمیق آنان و سیره‌شان سخن می‌گوید و روشنگر ستم‌ها و آماج‌های ناروایی است که به جنگ و رزمندگان نسبت داده می‌شود. کتاب «هنر اهل‌بیت(ع)» که به‌عنوان کتاب سال دفاع‌مقدس معرفی شده است در قطع رقعی و ۴۳۲ صفحه توسط سیدحسن منتظران تالیف و به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.


سریال «گیله‌وا» سینمایی می‌شود
مراحل فنی و پس از تولید سریال «گیله‌وا» به کارگردانی اردلان عاشوری و تهیه‌کنندگی امیر بنان مدتی است به پایان رسیده است و این سریال در نوبت پخش قرار دارد. به گزارش فارس، زمان پخش این سریال از تلویزیون بعد از اکران نسخه سینمایی آن در جشنواره فیلم کودک همدان است. داستان اصلی قصه «گیله‌وا» عاشقانه‌ای بین دختر ارمنی و پسر شمالی است که در بستر وقایع آن دوران و قحطی می‌گذرد و چون میرزا کوچک خان هم جبهه اصلی مقابله با انگلیسی‌ها در شمال کشور را داشته است، برای جلوگیری از ایجاد قحطی در شمال کشور، برای همین در مقطعی به قصه ورود می‌کند و کاراکترهای اصلی قصه با او همراه می‌شوند. تصویربرداری این سریال که سال‌های 1297 را به تصویر می‌کشد، نیمه مهرماه به پایان رسید. در این داستان عاشقانه که در شمال کشور و در کیاشهر و سیاهکل مقابل دوربین رفت، امیرحسین هاشمی و مهدی زمین‌پرداز نقش‌های اصلی سریال را برعهده دارند که هر دو پیش از این در فیلم‌های محمدحسین مهدویان به ایفای نقش پرداخته‌اند. بهروز شعیبی نیز در سریال «گیله‌وا» نقش میرزاکوچک‌خان را بازی می‌کند اما موضوع داستان این سریال تشریح زندگی این قهرمان ملی نیست.


Page Generated in 0/0049 sec