printlogo


کد خبر: 196487تاریخ: 1397/5/14 00:00
برانکو هواداران پرسپولیس را امیدوار کرد
بازگشت جذابیت

هماهنگی بالا در خط دفاعی، قدرت زیاد در خط میانی و حضور دو مهاجم زهردار و خطرناک در خط حمله باعث می‌شود این پرسپولیس با وجود مشکلات زیادی که دارد به قهرمانی امیدوار باشد. پرسپولیس در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر توانست بازی بسیار خوبی را به نمایش گذارد و با 3 گل برابر فولاد خوزستان به پیروزی برسد. با توجه به اینکه فولاد خوزستان همواره بازی‌های هجومی و تماشاگرپسندی را به نمایش می‌گذاشت بازی سختی برای پرسپولیس در آزادی پیش‌بینی می‌شد اما تیم برانکو که چند بازیکن کلیدی خود را از دست داده بود با ارائه یک بازی زیبا و تماشاگرپسند توانست پیروزی ارزشمندی را به دست آورد. پرسپولیس در این دیدار از همه نظر خوب بود و شاگردان برانکو ثابت کردند شانس بالایی برای هت‌تریک قهرمانی در فصل جاری دارند. پرسپولیس برانکو در دفاع بی‌نقص و هماهنگ است. نقطه قوت سرخپوشان خط میانی این تیم است جایی که احمد نوراللهی، بشار رسن و سیامک نعمتی بسیار آماده و سرحال هستند بویژه نعمتی که بهترین بازیکن پرسپولیس در 2 دیدار آغازین بوده است. نعمتی با مصدومیت کامیابی‌نیا به خط میانی خواهد آمد و علیپور و منشا زوج خط حمله می‌شوند. منشا هم در این دیدار نشان داد بسیار آماده است. او یک گل به ثمر رساند و چند موقعیت خطرناک را هم خلق کرد که اوج آن پاس زیبایی بود که به بشار رسن داد و ضربه این بازیکن عراقی به تیر دروازه برخورد کرد. امید عالیشاه هم در این دیدار بارها با تکیه بر قدرت دریبل خود و سرعت بالایی که داشت دروازه فولاد را تهدید کرد. این بازیکن هنوز به هماهنگی لازم با محمد انصاری نرسیده است و اگر این 2 بازیکن هماهنگ شوند سمت چپ پرسپولیس قوی‌تر از قبل خواهد شد. پرسپولیس در هفته نخست به مصاف پدیده رفت و با وجود آنکه توانست به پیروزی برسد اما بازی خوبی را به نمایش نگذاشت. تیم برانکو در دیدار برابر فولاد از همه نظر خوب بود و این پرسپولیس می‌تواند با وجود مدعیان زیاد قهرمانی در فصل جاری برای سومین‌بار پیاپی جام قهرمانی را بالای سر ببرد. هماهنگی بالا در خط دفاعی، قدرت زیاد در خط میانی و حضور 2 مهاجم زهردار و خطرناک در خط حمله باعث می‌شود این پرسپولیس به قهرمانی با وجود مشکلات زیادی که دارد امیدوار باشد.
رونمایی پرسپولیس از ستاره جدید
با نگاه کردن به 2 دیدار پرسپولیس در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر می‌توان پی برد که این تیم در فصل جاری یک ستاره دارد که می‌تواند عنوان بهترین بازیکن را کسب کند. پرسپولیس در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه آزادی از فولاد خوزستان پذیرایی کرد و توانست با 3 گل به پیروزی برسد. ستاره سرخپوشان در این دیدار سیامک نعمتی بود که توانست 2 گل زیبا به ثمر برساند. بدون شک باید نعمتی را بهترین بازیکن پرسپولیس در 2 دیدار نخست دانست. او در بازی نخست برابر پدیده یک ضربه پنالتی گرفت و چند بار با حرکت‌های زیبای خود روی دروازه پدیده خطرناک ظاهر شد. نعمتی در دیدار برابر فولاد هم 2 گل زیبا به ثمر رساند. او روی اخراج بازیکن فولاد هم نقش داشت و باعث شد سرخپوشان این پیروزی ارزشمند را به دست آورند. نعمتی فاکتورهایی دارد که می‌تواند زمینه را برای قهرمانی سرخپوشان فراهم کند. او بازیکنی شوت‌زن است که با جنگندگی و دوندگی زیاد بازی می‌کند و توانایی بازی در چند پست را هم دارد. این بازیکن کوتاه‌قد تکنیک قابل‌توجهی هم دارد و می‌تواند در کنار سرعت بالایی که دارد خط دفاعی حریف را اذیت کند. در فصلی که دیگر خبری از وحید امیری، فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان نیست، نعمتی می‌تواند ستاره سرخپوشان لقب گیرد. برانکو اختیارات زیادی به این بازیکن داده است و او می‌تواند با درخشش در میان سرخپوشان بویژه در 2 دیدار رفت و برگشت برابر الدحیل زمینه حضورش در فوتبال اروپا را مهیا کند.
شروع صدرنشینی
همانطور که انتظار می‌رفت پرسپولیس بدون هیچ تغییری نسبت به بازی گذشته مقابل پدیده آرایش تیمی خود را انتخاب کرد. در سیستم ۲-۴-۴ خطی پرسپولیس مهم‌ترین مشکل عدم انعطاف‌پذیری این سیستم است که موجب می‌شد پرسپولیس بدون بازیکنی بازیساز در ایجاد موقعیت گل مشکلاتی داشته باشد. با مصدومیت کامیابی‌نیا پرسپولیس تغییر سیستم داد و از ۲-۴-۴ خطی به ۲-۴-۴ لوزی که در زمان‌هایی به ۲-۳-۱-۴ تبدیل می‌شد کاملا متفاوت شد. در این سیستم گادوین منشا در کنار علی علی‌پور قرار گرفت و سیامک نعمتی، بشار رسن و امید عالیشاه در جلوی احمد نوراللهی قرار گرفتند. این 3 بازیکن با فاصله کمتر نسبت به همدیگر بازی می‌کردند تا بتوانند در بازی ترکیبی و استفاده از پاس‌های کوتاه بیشتر از مرکز به دروازه فولاد نزدیک شوند. نعمتی و رسن در چنین سیستمی آزادی عمل بیشتری داشتند و در تمام دقایق بازی در حال جابه‌جایی با یکدیگر بودند اما عالیشاه در سمت چپ ثابت بود.
 نعمتی بازیکنی است که برای نشان دادن تمام توانایی‌هایش نیاز به فضا دارد. بازی کردن نعمتی در نقش هافبک نفوذی موجب می‌شد او براحتی و از عقب زمین به حمله اضافه شود. گل اول نعمتی که با شوتی دیدنی رغم خورد نشان از توانایی این بازیکن است در صورتی که در نقش مهاجم این فضا کمتر در اختیار این بازیکن قرار می‌گرفت. گل سوم پرسپولیس نیز از اضافه شدن نعمتی به خط حمله و حضور موفق او در محوطه جریمه به دست آمد که با شوتی دقیق گل سوم را به‌نام خود ثبت کرد. در پیشانی خط حمله علیپور و منشا نشان دادند تا حدود زیادی درک متقابلی از نوع بازی یکدیگر پیدا کرده‌اند. پاس خوب نعمتی به پشت خط دفاعی و حرکت علیپور و پاس به عقب او را منشا تبدیل به گل دوم پرسپولیس کرد. در این صحنه علیپور بخوبی به نوع حرکت منشا آشنایی داشت و منشا هم با شناخت فضا و جاگیری عالی خود دروازه فولاد را باز کرد. با اخراج سینا مرادی در دقیقه ۵۳ شرایط برای فولاد کاملا سخت شده بود اما بدون تردید پرسپولیس از تمام جهات بر حریفش برتری داشت.
 


Page Generated in 0/0332 sec