printlogo


کد خبر: 196491تاریخ: 1397/5/14 00:00
اخبار

جهانبخش: پیام رهبری به ما دلگرمی می‌دهد
علیرضا جهانبخش پیش از سفر به انگلیس برای عقد قرارداد با برایتون، میهمان خبرگزاری تسنیم بود. او در قسمتی از مصاحبه در پاسخ به این سوال که مقام معظم رهبری در جلسه با هیات دولت از رئیس‌جمهور، معاونان او و وزرا خواستند مثل تیم‌ملی بجنگند و تلاش کنند، گفت: خدا را شکر اینها همه اتفاقات خوب و مثبتی است که در این مدت رقم خورد و می‌توانیم به این مساله افتخار کنیم که شرایط و عملکردمان تا این اندازه مثبت بوده است. به همین دلیل می‌گویم که تمام تلاش‌مان را باید به کار گیریم تا نماینده خوبی برای ایران باشیم و اکنون هم مهم‌ترین رقابت‌ها که جام ملت‌هاست را پیش‌رو داریم. وقتی فوتبال به این اندازه تأثیرگذار است که دل مردم را تا این اندازه شاد می‌کند، خوشحالم قسمتی از این شادی مردم شده‌ام. ما هم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم و از همه کسانی که از فوتبال حمایت می‌کنند، ممنونیم و این موضوع نشان می‌دهد فوتبال چقدر تأثیرگذار است. باید از مقام معظم رهبری هم بابت حمایت‌هایی که داشتند، تشکر کنیم. این پیام‌ها می‌تواند به ما دلگرمی بدهد و ما هم تمام تلاش‌مان را برای سربلندی ایران و بالا بردن پرچم کشورمان انجام می‌دهیم. امیدوارم بتوانیم این اتفاق را در تورنمنت مهمی که پیش‌روی ما است، انجام بدهیم.


درس‌هایی که روسونری آموخت
بدون ولخرجی
ویلیزار یاکیموف: در تاریخ معاصر میلان به سختی می‌توان فصلی بدتر از فصل 18-2017 یافت، فصلی که روسونری در آن مالکان چند دهه‌ای خودش را از دست داد و با وجود خرجی نزدیک 200 میلیون یورو رده‌ای بهتر از ششم در جدول سری آ پیدا نکرد و چیزی نمانده بود به خاطر رعایت نکردن «بازی جوانمردانه مالی» از سهمیه یوروپا لیگ هم محروم شود.
اما میلان که حالا باید همه چیز را از صفر شروع کند در این تابستان و در آستانه شروع فصل جدید دیگر قدرت ولخرجی سال گذشته را ندارد و شاید همین محدودیت به شکلی بزرگ‌ترین موهبت برای آنها باشد. خریدهای تیم مدیریتی سابق میلان، شامل ماسیمیلیانو میرابلی و مارکو فاسونه، از جمله مهم‌ترین‌های‌شان آندره سیلوا و نیکولا کالینیچ، نشان از درست نبودن حساب و کتاب آنها برای پرداخت قیمتی بیش از آنچه باید، برای بازیکنان معمولی داشت، راهی که لئوناردو، مدیر جدید باشگاه پیش نخواهد گرفت.
لئوناردو در حال حاضر مثل سال‌های آخر مدیریت آدریانو گالیانی، به فکر شکار بازیکنان باتجربه و با کیفیتی است که قراردادشان با باشگاه‌های سابق‌شان به پایان رسیده، از جمله ایوان استرینیچ و په‌په رینا. در این میان البته میلان هنوز باید 20 میلیون یوروی دیگر برای تکمیل قرارداد کالینیچ از فصل قبل بپردازد، هزینه‌ای که با پول فروش دائمی جانلوکا لاپادولا و امبایه نیانگ فراهم شده است، بنابراین رد کردن خود کالینیچ و کارلوس باکا در این تابستان هم می‌تواند یکی دیگر از اهداف لئوناردو باشد.
مهم‌ترین اتفاق در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی البته برای میلان معامله تحسین‌برانگیزشان با یوونتوس بود. لئوناردو بونوچی بعد از تنها یک فصل حضور در سن‌سیرو به تورین بازگشت و در عوض گونزالو ایگوآین به صورت قرضی و ماتیا کالدرا به شکل دائمی مسیر عکس را طی کردند.
یوونتوس بعد از خرید کریستیانو رونالدو نیاز به رد کردن ایگوآین داشت و از این منظر این معامله به سود بیانکونری هم بود. اما از منظر میلان آنها یکی از خطرناک‌ترین مهاجمان اروپا را به دست آوردند و یکی از مستعدترین مدافعان نسل جدید ایتالیا را. برای تکمیل این قرارداد چندگانه میلان این تابستان 18 میلیون یورو به یوونتوس پرداخت کرد و تابستان بعد هم باید 34 میلیون یوروی دیگر به حساب بیانکونری واریز کند.
این شاید یکی از بهترین معاملات میلان در سال‌های اخیر باشد. با ورود کالدرا روسونری حالا هسته مرکزی‌ای دارد متشکل از جمعی از مستعدترین فوتبالیست‌های جوان ایتالیایی، پدیده‌هایی چون جیجو دوناروما، آندره‌آ کونتی، داویده کالابریا، آلیسو رومانیولی و پاتریک کوترونه. به علاوه سوزو، هاکان چالهانغلو، فرانک کسیه و جاکومو بون‌اونتورا هم بازیکنان باکیفیتی هستند که می‌توانند به پیشرفت میلان کمک کنند. طرحی که میلانی‌ها برای سال قبل ریخته بودند، برای بازگشت به قله فوتبال ایتالیا با مالکانی متمول و تیمی پرستاره بدجور شکست خورد اما تحت مدیریت لئوناردو و با توجه به نشانه‌هایی که در این تابستان دیدیم شاید طولی نکشد که پرافتخارترین تیم ایتالیایی در اروپا یک بار دیگر جایگاه سابق خودش را پیدا کند.
 


Page Generated in 0/0137 sec