printlogo


کد خبر: 196508تاریخ: 1397/5/14 00:00
اخبار

مدیران جهادی توانایی حل مشکلات اقتصادی را دارند
حجــت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر استفاده از مدیران جهادی در تیم اقتصادی دولت، عنوان کرد: راضی کردن مردم را نباید به موضوعات سیاسی و جناحی ربط دهیم. اتفاقا بنده معتقدم نباید موضوع را جناحی کرد، بلکه باید مردم را در سطوح مختلف راضی نگاه داشت. از این رو باید مسؤولیت‌ها در حاکمیت به افراد شایسته و مدیران جهادی که توانایی حل مسائل و مشکلات اقتصادی را دارند، از روحیه مردمی برخوردارند و  امکان رودررویی، صحبت و تاثیر‌گذاری بر مردم را دارند، واگذار شود. به گزارش تسنیم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه امید می‌رود در شرایط بغرنج کنونی آقای رئیس‌جمهور دست به تغییراتی در  تیم اقتصادی بزند و با استفاده از مدیران توانا، شایسته‌ و مردمی که روحیه جهادی و انقلابی دارند برخی از مسائل و مشکلات اقتصادی را در کوتاه‌مدت و سپس در بلندمدت حل کند، اظهار داشت: به نظر می‌رسد آقای روحانی باید کاری کند که دوره دوم ریاست‌جمهوری خود را با حفظ حیثیت و آبرو به پایان برساند در غیر این صورت مردم از او و جناح منتسب به وی ناراضی خواهند ماند.

بدون مدیریت جهادی مشکلات معیشتی حل نمی‌شود
حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس، با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور نیازمند مدیریت جهادی و انقلابی است، تصریح کرد: مردم از دولت انتظار اقدام عملی و انقلابی برای رفع مشکلات اقتصادی را دارند و این مطالبه جدی مردم و مجلس از دولت است. به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه ترمیم و تقویت کابینه برای بهبود وضعیت اقتصادی لازم است اما کافی نیست، تصریح کرد: انتظار می‌رود دولت محترم ضمن ‌ترمیم کابینه، سیاست‌های اقتصادی خود را برای مدیریت بازار ارز و نوسانات اقتصادی اصلاح کند، چراکه در صورت اصلاح نشدن سیاست‌های اقتصادی، کابینه و تیم جدید نیز نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. نماینده مردم مشهد با بیان اینکه دشمن تلاش دارد فضای یأس و ناامیدی را در کشور حاکم کند، گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوان اقتصادی و سرمایه‌های ملی باید به رفع مشکلات معیشتی امیدوار بود، منتها این امیدواری بدون مدیریت انقلابی و جهادی منجر به نتیجه نخواهد شد.

آمریکا وضعیت متعادلی ندارد و رو به سقوط است
اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره مجدد با ایران اظهار داشت: آقای ترامپ انسان متعادلی نیست و در وضعیتی رئیس‌جمهور آمریکا شده که امروز این کشور در وضعیت متعادلی قرار ندارد و رو به سقوط است. به گزارش مهر، وی افزود: آمریکا دچار بحران‌های عظیم سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است. در چنین موقعیتی، انقلاب اسلامی با اقتدار در حال پیش‌رفتن است؛ همچنین بیداری اسلامی در منطقه، آمریکا را به هم ریخته است. روسیه در حال تقویت است و چین و هند هم دارای ثبات هستند؛ اینها هر کدام دنیای خود را دارند و تابع آمریکا نمی‌شوند. بادامچیان اضافه کرد: ترامپ بدون حساب و کتاب از برجام خارج شد و اروپایی‌ها هم که منافع‌شان بیشتر با آمریکاست، این وسط مانده‌اند چه کنند. ترامپ تصور کرد با خروج از برجام، ملت و رهبر ایران حرکت شتابزده‌ای خواهند کرد یا خواهند ترسید؛ در حالی که چنین نشد.

وزیر کشور دولت اصلاحات:
مذاکره با آمریکا نمی‌تواند منافع کشور را تأمین کند
وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: در شرایطی که دولت آمریکا هیچ تعهدی به اجرای پیمان‌های بین‌المللی از جمله برجام ندارد، بحث مذاکره با این کشور بی‌معنا است. عبدالواحد موسوی‌لاری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره بحث مذاکره مجدد با آمریکا اظهار داشت: درباره آمریکا کافی است بدانیم اینها به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند. در شرایطی که دولت آمریکا هیچ تعهدی به اجرای پیمان‌های بین‌المللی از جمله برجام ندارد، بحث مذاکره با این کشور بی‌معناست. وی افزود: البته بنده معتقدم مذاکره همواره بهترین راهکار برای پیشبرد منافع کشور است ولی در شرایطی که طرف مقابل از اساس اهل مذاکره نیست، نشستن پای میز مذاکره نمی‌تواند منافع کشور را تأمین کند.
 


Page Generated in 0/0069 sec