printlogo


کد خبر: 196521تاریخ: 1397/5/14 00:00
همراهی اروپا با راهبرد ترامپ جهت آشوب در ایران همزمان با مذاکرات هسته‌ای!
پاریس شهر منافقین

گروه سیاسی: در ادامه حمایت‌های گسترده فرانسه از گروهک تروریستی منافقین، شهرداری منطقه یک پاریس در حمایت از این گروهک، بنرهای ضدایرانی این گروه را روی نمای بیرونی ساختمان خود نصب کرد.
این اقدام عجیب و خارج از عرف شهرداری پاریس در حالی صورت گرفته است که فرانسه در سال‌های اخیر به واسطه حمایت‌های نامتعارف از این گروهک بدنام، عملا به پایگاه اصلی منافقین در اروپا تبدیل شده است. از سوی دیگر، تشدید حمایت‌های فرانسه و سایر کشورهای اروپایی از منافقین، همزمان با تلاش‌های آمریکا جهت براندازی در ایران و محور قرار دادن گروهک رجوی در این راهبرد، همراهی اروپا با سیاست ترامپ در قبال ایران را به اثبات می‌رساند. این همراهی، آن هم در میانه مذاکرات هسته‌ای ایران و اروپا، تاثیرگذار بوده و حسن نیت طرف اروپایی را جهت خنثی‌سازی تهدیدات آمریکا زیر سوال خواهد برد.
برگزاری همایش‌های سالانه منافقین در پاریس طی سال‌های اخیر که با حضور مقامات آمریکایی و سعودی انجام می شود، در همین راستا قابل ارزیابی است. این در حالی است که گروهک تروریستی منافقین تا چند سال پیش در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپایی و آمریکا قرار داشت اما در سال‌های اخیر و با لابی‌گری و پرداخت پول به سیاستمداران غربی از این فهرست خارج شده و از آن زمان به بعد، هر ساله با وعده‌هایی چون برگزاری تورهای رایگان به مقصد پایتخت‌های اروپایی و همچنین با سوءاستفاده از نیاز پناهجویان، تجمعاتی را در شهرهای مختلف اروپا برگزار می‌کند که در آنها، سیاستمداران دست دوم غربی در ازای دریافت مبالغ سنگین در حمایت از این گروهک تروریستی به سخنرانی می‌پردازند.
حمایت‌های آشکار و پنهان فرانسه از منافقین اما از سوی جمهوری اسلامی بی‌پاسخ نماند، چه اینکه اجازه دادن به مقامات سایر کشورها برای تبلیغ و اهانت به کشور ثالث ناقض موازین حقوق بین‌الملل و امری محکوم و غیرقابل قبول در جهان است، هر چند برخی معتقدند سطح واکنش مسؤولان وزارت امور خارجه همسطح سیاست‌های ضدایرانی این کشور نبوده است.
یک ماه پیش، پس از برگزاری همایش منافقین در پاریس، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از احضار سفیر فرانسه به دلیل حمایت از فعالیت‌های فرقه تروریستی منافقین خبر داد. طبق این گزارش، وزارت امور خارجه با احضار سفیر فرانسه در تهران حمایت این کشور از فعالیت‌های گروهک تروریستی منافقین را شدیدا مورد اعتراض قرار داد. در این احضار به سفیر تاکید شد نباید اجازه داد برخی جریان‌های افراطی که دارای ماهیت تروریستی هستند- اگرچه کوچک و بی‌ارزش - در پناه اصل آزادی بیان به ترویج افراط‌گرایی و تروریسم بپردازند. در مقابل، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد این کشور هیچ ارتباطی با  منافقین برقرار نکرده و این گروهک را سازمانی «غیردموکراتیک» و «طرفدار خشونت» می‌داند! وزارت خارجه فرانسه در بیانیه خود مدعی شد: «فرانسه بار دیگر یادآوری می‌کند نه از ایدئولوژی، نه اهداف و نه فعالیت‌های مجاهدین خلق [گروهک تروریستی منافقین] حمایت نمی‌کند اما نظر به اینکه نام این سازمان از فهرست سازمان‌های تروریستی اروپا حذف شده است، این گروه همانند دیگر گروه‌ها می‌تواند در فرانسه فعالیت کند، البته منوط به اینکه این فعالیت‌ها به نظم عمومی لطمه وارد نکند. در ضمن هیچ نماینده‌ای از طرف مقامات فرانسه در گردهمایی مجاهدین در ویلپنت شرکت نکرده است». نصب بنرهای ضدایرانی روی ساختمان شهرداری پاریس، جدیدترین اقدام حمایتی فرانسه از گروهک تروریستی منافقین به شمار می‌رود. مریم رجوی، سرکرده گروهک منافقین در صفحه توئیتر خود شخصا از «ژان فرانکو لوگار» شهردار منطقه یک پاریس بابت این اقدام بشردوستانه(!) «عمیقا تشکر کرد». بنرهایی که شهرداری منطقه یک پاریس در حمایت از گروهک تروریستی منافقین روی نمای بیرونی ساختمان خود نصب کرده، به اعدام برخی تروریست‌های فرقه رجوی در دهه 60 اشاره دارد. گروهک تروریستی منافقین هم‌اکنون نیز در پی ناکام ماندن آرزوی ده‌ها ساله خود برای رسیدن به قدرت، تلاش می‌کند با ناآرام کردن ایران و ادامه لابی‌گری با کاخ سفید، زمینه را برای بازگشت خود به کشور فراهم کند. رجوی سال گذشته در گفت‌وگو با روزنامه سعودی «عکاظ» صراحتا اقرار کرد آشوب‌هایی که اواخر دسامبر (دی‌ماه 96) در ایران رخ داد، کار اعضا و شبکه‌های وابسته به سازمان مجاهدین خلق موسوم به «منافقین» بود. به اعتقاد کارشناسان، واکنش‌های وزارت امور خارجه به اقدامات ضدایرانی فرانسه در این سال‌ها آنچنان که باید و شاید نبوده  و همین موضوع، به گستاخ‌تر شدن کشورهای اروپایی منجر شده است، چنانکه تیرماه امسال دادستانی آلمان اعلام کرد یک دیپلمات ایرانی را متهم به فعالیت به عنوان یک عامل خارجی و توطئه برای انجام قتل کرده است. این دیپلمات ایرانی در آلمان به اتهام ارتباط با طرح حمله به تجمع گروهک تروریستی منافقین که نزدیک پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد، بازداشت شد. در واکنش به این اقدام آلمان، هرچند مسؤولان وزارت امور خارجه با تأکید بر مصونیت دیپلمات‌ها بر اساس کنوانسیون وین، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط دیپلمات جمهوری اسلامی ایران شدند اما این مهم تاکنون محقق نشده است.
 

 تغییر قوانین مالی آلمان برای جلوگیری از انتقال پول ایران
یک روزنامه آمریکایی گزارش داد: مقامات آلمانی با درخواست واشنگتن برای تغییر قوانین پولی خود برای جلوگیری از انتقال 300 میلیون یورو از هامبورگ به ایران موافقت کرده و قرار است بزودی تمهیدات جدیدشان را ارائه دهند. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه وال‌استریت ژورنال، مقامات آلمان قرار است ماه جاری میلادی، قوانین پولی‌ای را ارائه دهند که می‌تواند انتقال پول ایران به خاک این کشور را به تاخیر بیندازد یا حتی از آن جلوگیری کند. مقامات آلمان پس از تلاش و اصرارهای واشنگتن برای جلوگیری از انتقال بیش از 300 میلیون یورو پول ایران که در یکی از حساب‌های بانکی متعلق به این کشور در هامبورگ ذخیره بود، موافقت کرده‌اند قوانین مالی جدیدی را وضع کنند که به گفته مقامات آمریکا می‌تواند روند انتقال این پول را پیچیده یا حتی متوقف کند. بنا بر این گزارش، موضوع انتقال پول ایران از هامبورگ به یک چالش و دلخوری در روابط آلمان و آمریکا تبدیل شده بود. پیش از این رسانه‌های آمریکایی از تلاش دولت این کشور برای متقاعد کردن مقامات آلمانی برای ممانعت از انتقال پول ایران که جمهوری اسلامی خواهان دریافت نقدی آن است، خبر داده بودند. سپس بانک مرکزی آلمان اعلام کرد برای ممانعت از یکی از بزرگ‌ترین انتقالات وجه نقد تاریخ آلمان در قوانین خود بازنگری خواهد کرد.


Page Generated in 0/0072 sec