printlogo


کد خبر: 196532تاریخ: 1397/5/15 00:00
اخبار

آیت‌الله حسن ممدوحی:
دغدغه‌های اقتصادی مردم روز به روز بیشتر می‌شود
آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با راه دانا، درباره گرانی‌های اخیر و برخورد با مسببان مشکلات اقتصادی اخیر عنوان کرد: بر کسی پوشیده نیست که گره مشکلات اقتصادی امروز مردم تنها از سوی مجلس و دولت باز می‌شود و این دو رکن در جامعه نیز با مدیریت می‌توانند اقتصاد را کنترل کنند. وی با بیان اینکه علما همیشه کار خود را انجام داده و نصیحت خود را به گوش مسؤولان رسانده‌اند، تصریح کرد: اگرچه در مشکلات اقتصادی اخیر، روحانیت هیچ تقصیری نداشته اما بارها به دولت و مجلس مشکلات اقتصادی را گوشزد  کرده است. عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اطلاعیه جامعه مدرسین که در روزهای گذشته منتشر شد، عنوان کرد: مخاطب اصلی این اطلاعیه دولت و مجلس است؛ مشکلات مردم بشدت زیاد شده است و دغدغه‌های اقتصادی مردم روز به روز بیشتر می‌شود؛ در چنین شرایطی انتظار می‌رود دولت با مردم شفاف سخن بگوید. آیت الله ممدوحی با تأکید بر اینکه مطالبه علما چیزی جدا از مطالبه عموم مردم نیست، اظهار کرد: بیانیه‌ای از سوی علما نوشته و در اختیار دولت قرار داده شد و البته علما امروز هم مانند گذشته پیگیر مطالبات اقتصادی مردم هستند؛ توصیه‌های زیادی از سوی علما و در رأس آنها رهبر انقلاب به قوای سه‌گانه شده که اگر به همان توصیه‌ها عمل شود، چنین مشکلاتی پدید نمی‌آید. وی در ادامه افزود: مردم نباید به بهانه‌های اقتصادی زمینه سوءاستفاده برخی معاندان را فراهم کنند؛ اگر مردم پشت سر علما حرکت کنند ضرر نخواهند کرد و اگر در مسیری غیر از مسیر منافع نظام حرکتی انجام شود، منافقین و اپوزیسیون با سوءاستفاده از تجمعات به اموال و جان مردم آسیب می‌رسانند.

ایران سوءقصد به جان مادورو را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن سوءقصد به جان نیکلاس مادورو، این اقدام را در جهت بی‌ثباتی و ناامنی ونزوئلا و به نفع دشمنان مردم این کشور خواند. به گزارش فارس، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه سوءقصد به جان رئیس‌جمهور ونزوئلا را بشدت محکوم کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اقدام تروریستی و سوءقصد به جان نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا اظهار داشت: ما این اقدام را حرکتی در جهت بی‌ثباتی و ناامنی در ونزوئلا و به نفع دشمنان دولت و مردم این کشور می‌دانیم و آن را بشدت محکوم می‌کنیم. بامداد دیروز (یکشنبه) وقوع یک حادثه امنیتی در جریان سخنرانی «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا، حضور وی در جمع نظامیان این کشور در «کاراکاس» را نیمه‌کاره گذاشت. دقایقی پس از این حادثه، مشخص شد یک پهپاد هدف تیراندازی محافظان مادورو قرار گرفته و هنگام سقوط با یک آپارتمان برخورد کرده است. به گفته سخنگوی دولت ونزوئلا،  این پهپاد حامل مواد منفجره بوده و قصد ترور رئیس‌جمهور ونزوئلا را داشت.

هر کمکی دولت بخواهد در اختیار قرار می‌دهیم
سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمــان بسیج مستضعفیــن در جمع مدیــران بسیج سازندگی استان‌ها گفت: انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته حتی یک روز از توطئه‌های دشمن مصون نمانده و این قضیه قابل قیاس با هیچ کشور و دوران دیگری نیست. رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به جنگ تمام‌عیار اقتصادی دشمن افزود: امروز وضعیت اقتصادی کشور به 2 علت دچار آسیب شده است؛ دلیل اول دشمنی‌های دنیای زر و زور و استکبار است که روز به روز به آن افزوده می‌شود. انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته حتی یک روز از توطئه‌های دشمن مصون نمانده و این قضیه قابل قیاس با هیچ کشور و دوران دیگری نیست.سردار غیب‌پرور دلیل دوم را نظام مدیریتی در کشور دانست و افزود: خداوند متعال همه ثروت‌ها را به ما داده است؛ مثل سرمایه انسانی بی‌نظیر، معادن، انرژی، جنگل و... چرا این توانمندی‌ها به کار گرفته نمی‌شود؟ ما هیچ چیزی برای زندگی سالم و کامل کم نداریم. وی با اعلام آمادگی برای کمک به دولت افزود: این ظرفیت وجود دارد که با بهره‌گیری از مدیران جوان جهادی و مشاوران انقلابی در سطوح مختلف کشور، هر کمکی که دولت بخواهد در اختیار بگذاریم.


Page Generated in 0/0070 sec