printlogo


کد خبر: 196533تاریخ: 1397/5/15 00:00
اخبار

مدعیان حقوق بشر از ایجاد آشوب در ایران حمایت می‌کنند
آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه گفت: امروز که در یمن بیماران و کودکان و زنان مورد هجمه عظیم قرار می‌گیرند، دهان مدعیان حفظ حقوق بشر بسته است اما وقتی به ایران می‌رسند از آشوبگران خیابانی و کسانی که مغازه‌ها را به آتش می‌کشند حمایت می‌کنند. وی با انتقاد از وضعیت حقوق بشر در دنیا گفت: اکنون جنایات جنگی در یمن در حال رخ دادن است. امروز در یمن بیماران، کودکان و زنان مورد هجمه عظیم قرار می‌گیرند و اخیرا هم بیمارستانی مورد حمله قرار گرفت و بیش از 200 نفر کشته شدند. آیت الله آملی‌لاریجانی افزود: آمریکایی‌ها کارهایی در افغانستان و فلسطین انجام دادند تا امروز قراردادهای 25 ساله نفتی امضا کنند. همچنین خلق داعش نمونه بزرگ نقض حقوق بشر توسط آمریکا در دنیای معاصر است. حتی ترامپ در سخنرانی‌های انتخاباتی خود در رابطه با خلق داعش انتقاداتی را به اوباما و کلینتون مطرح کرد اما همین افراد ایران را محکوم به نقض حقوق بشر می‌کنند!

سیاست آمریکا چماق و چماق است نه چماق و هویج
فواد ایزدی، کارشناس مسائل سیاسی گفت: مطرح کردن پیشنهاد مذاکره از سوی ترامپ به دلیل برخی دعواهای داخلی آنها و همچنین به‌کارگیری بحث تبلیغاتی در سطح جهانی است، گویا آمریکا این کار را از اسرائیلی‌ها آموخته که همه جور فشاری را به طرف مقابل می‌آورند و هیچ‌گونه قصد مذاکره‌ای هم ندارند اما اینطور مطرح می‌کنند که می‌خواهند وارد مذاکره شوند. به گزارش مهر، ایزدی خاطرنشان کرد: در این باره توجه داشته باشیم که این سیاست آمریکا در قالب سیاست چماق و هویج نیست، آنها با انجام عملیات روانی اینطور وانمود می‌کنند که فشار و تحریم‌های ما را که دیدید، حالا هویج هم که مذاکره باشد را از سوی ما ببینید، در صورتی که در این داستان ما هویجی نمی‌بینیم، اصل داستان چماق و هویج این است که شما 2 انتخاب دارید اما سیاست آمریکا به واقع چماق و چماق است یعنی آمریکا می‌گوید ما شما را تحریم می‌کنیم و اگر این را نپذیرید باید تسلیم شوید، انتخاب بین تسلیم و تحریم است که هیچ کدام هم گزینه خوبی نیست.

برخی مدیران دولتی کار نفوذی‌های دشمن را می‌کنند
محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: ما معتقدیم علاوه بر ضعف‌‌های موجود در تیم اقتصادی فعلی دولت، مدیرانی در همین دولت هستند که کار نفوذی دشمن را انجام می‌دهند. وزارت اطلاعات موظف بوده و هست این اشخاص را شناسایی کند و برخورد لازم را با آنها از طریق قوه‌قضائیه به‌عمل آورده یا بعدا به عمل آورد. وی ادامه داد: به عنوان نمونه ورود بیش از ۶ هزار اتومبیل خارجی آن هم با تقلب در اسناد و مدارک جز با تبانی افرادی در داخل دولت میسر نبوده است. کار غیرقانونی محرزی که صدها میلیارد تومان درآمد نامشروع بادآورده را نصیب چند نفر کرده است. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور می‌دانند یا باید بدانند برای معاضدت با ایشان برای حل مشکلات مردم دایره وسیعی وجود دارد که در داخل این دایره افرادی کارآمدتر از تیم موجود اقتصادی هستند. ما دچار قحط‌الرجال نیستیم، همه نیروهای انقلاب آماده کمک به رئیس‌جمهور در این‌باره هستند.

دیدار سفیر ایران در پاکستان با عمران‌خان
سفیر ایران در اسلام‌آباد ضمن حضور در دفتر عمران‌خان، پیروزی «تحریک انصاف» در انتخابات عمومی پاکستان را به او و حزبش تبریک گفت. به گزارش تسنیم به نقل از صفحه رسمی رهبر حزب تحریک انصاف در فیس‌بوک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، «مهدی هنردوست» سفیر کشورمان در اسلام‌آباد با عمران‌خان، رهبر حزب تحریک انصاف که موفق شده است در انتخابات اخیر این کشور پیروز شود دیدار کرد و پیروزی وی را تبریک گفت. هنردوست ضمن ابلاغ پیام تبریک دولت ایران به وی ابراز امیدواری کرد در دولت عمران‌خان ارتباط میان 2 کشور بهتر از قبل شود. وی ضمن آرزوی موفقیت برای رهبر حزب تحریک انصاف ابراز امیدواری کرد روابط برادرانه تهران و اسلام‌آباد گسترش پیدا کند. عمران‌خان نیز ضمن تشکر و قدردانی از تلاش تهران برای تحکیم روابط دوجانبه گفت: برنامه ویژه‌ای برای گسترش روابط با ایران داریم و هیچ مانعی نمی‌تواند باعث کم شدن روابط ما با ایران شود.


Page Generated in 0/0073 sec