printlogo


کد خبر: 196543تاریخ: 1397/5/15 00:00
آوای شهر

شهردار تهران با اشاره به قانون جدید مجلس  درباره منع به‌کارگیری بازنشستگان:
برای ماندن باید  استفساریه بگیرم
شهردار تهران با بیان اینکه طرفدار قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان هستم، گفت: برای ماندن در شهرداری باید استفساریه بگیرم. به گزارش فارس، سیدمحمدعلی افشانی با اشاره به برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران که با حضور دستگاه‌ها و ارگان‌‌های ذی‌ربط برگزار شد، گفت: در جلسه اعضای ستاد بحران شهر تهران گزارش‌‌‌هایی مبنی بر میزان آمادگی خود در زمان بروز حادثه ارائه و اعلام کردند مهم‌ترین موضوع در مدیریت بحران و آسیب دیدگی شهروندان، ساماندهی نشدن درست منابع امداد و نجات است. شهردار تهران گفت: مقرر شد علاوه بر دستگاه‌‌های ذی‌ربط ساماندهی مردم محلات و خیابان‌ها به گونه‌ای باشد که در زمان بروز سیل و زلزله متولی شهروندان افراد خاصی باشند تا از ظرفیت مردم نیز استفاده شود. وی در پاسخ به پرسشی درباره اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در شهرداری تهران اظهار داشت: این قانون باید در شورای نگهبان به تصویب رسیده و ابلاغ شود اما سوای آن بنده موافق این قانون بوده و معتقدم باید همه تابع آن باشند و هر کسی مشمول آن می‌شود باید از این قانون تبعیت کند. افشانی افزود: باید یک نیروی جوان با تجربه لازم جایگزین بازنشستگان شود و این حضور موثر خواهد بود. شهردار تهران درباره اینکه آیا این قانون شامل حال خودش می‌شود یا خیر گفت: درباره بنده هم پس از ابلاغ و اجرای این قانون، استفساریه‌ای از مجلس خواهیم گرفت.

مسدود شدن حساب‌های شهرداری تهران
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت به دلیل شکایت‌هایی که سازمان تامین اجتماعی از شهرداری تهران داشته است، بعضی حساب‌های شهرداری مسدود شده که این موضوع ارائه خدمات را در شهر با مشکل مواجه می‌کند. مجید فراهانی درباره بدهی شهرداری تهران به سازمان تامین اجتماعی گفت: متاسفانه تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی مشکلاتی را برای بخش خصوصی و عمومی ایجاد می‌کنند. وی گفت: در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که سازمان تامین اجتماعی مدعی بعضی طلب‌های خود از شهرداری تهران است و با اجرائیه ارسال کردن باعث مسدود شدن بعضی حساب‌های شهرداری می‌شود، البته در گذشته نیز این اتفاق افتاده بود. فراهانی افزود: متاسفانه بعضی حساب‌های شهرداری تهران به دلیل شکایت سازمان تامین اجتماعی مسدود شده است. با توجه به اینکه شهرداری تهران در حوزه جمع‌آوری زباله و خدمات شهری اقدام می‌کند، بسته شدن حساب‌ها باعث مشکلاتی در شهر خواهد شد و به همین دلیل شهرداری نیز نمی‌تواند مطالبات خود را بدرستی پرداخت کند. رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت: امیدواریم سازمان تامین اجتماعی همکاری بیشتری با شهرداری تهران داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:
تنها ۱۵ درصد  درمقابل زلزله آماده‌ایم
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تنها ۱۵درصد در مقابل زلزله آمادگی داریم، گفت تهران روی ۸ گسل است و ممکن است هر لحظه حادثه‌ای در تهران اتفاق بیفتد. اسماعیل نجار، رئیس مدیریت بحران کشور در حاشیه برگزاری جلسه شورای مدیریت بحران شهر تهران گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، استان‌های معین در زمان بحران برای هر یک از مناطق تهران انتخاب شده‌اند. وی ادامه داد:۲۰۰ بیمارستان صحرایی با امکانات لازم در مرکز مدیریت بحران کشور در مجاورت حرم امام(ره) پیش‌بینی شده است. نجار با اشاره به اینکه ما تنها ۱۵درصد آمادگی در مقابل زلزله در تهران داریم، گفت: تهران روی ۸ گسل است و ممکن است هر لحظه حادثه‌ای در تهران رخ دهد. زلزله ملارد نشان داد مردم تهران آمادگی لازم را در مقابل زلزله ندارند.
 


Page Generated in 0/0066 sec