printlogo


کد خبر: 196552تاریخ: 1397/5/15 00:00
اخبار

روایتی متفاوت از خمینی پاکستان
مستند «فرزند امام» رونمایی شد
مستند «فرزند امام» با ارائه روایتی متفاوت از شهید عارف حسینی در تالار اسوه رونمایی شد. به گزارش «وطن امروز»، فواد ایزدی، کارشناس مسائل سیاسی در این مراسم گفت: مستند سینمایی «فرزند امام»  مستند بسیار خوب و جامعی است. بخش‌هایی از این مستند برای من تازگی داشت و به هیچ عنوان از آن مطلع نبودم. موضوعات و دغدغه‌های امام خمینی(ره) بخوبی در این مستند درک و به تصویر کشیده شده است. من دوستان بسیاری در پاکستان دارم و به نظرم شیعیان پاکستان و هند بهترین شیعیان تاریخ معاصر هستند. تصور می‌کنم این مستند بخوبی بتواند انقلاب اسلامی ما را ترویج دهد. حسن مسلمی‌نائینی، استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران نیز در این مراسم عنوان کرد: از آقای محتشم و دوستان‌شان برای ساخت این مستند قدردانی می‌کنم. تمام وقایعی که در این مستند به تصویر کشیده شد برای من تازگی داشت و به نحوی از این مستند درس‌هایی آموختم. به نظرم جوانان و علمای پاکستان باید بیشتر به اینگونه موضوعات بپردازند. امیدوارم در آینده شاهد آثار بیشتری از کارگردان این مستند باشیم. سیدمحتشم علی‌نقوی، کارگردان مستند «فرزند امام» در پایان این مراسم گفت: به نظرم ساخت چنین مستندی بعد از ۳۰ سال افتخار بزرگی نیست و ما جوانان پاکستانی باید زودتر از اینها به موضوعات اینچنینی می‌پرداختیم. متأسفانه اوضاع شیعیان پاکستانی مطلوب نیست و از همه سو مورد حمله قرار می‌گیرند. کار ما جوانان پاکستانی این است که موضوعات اینچنینی را بازخوانی کنیم تا به فراموشی سپرده نشوند. مستند من، تنها قدم اول این راه است و باید این راه توسط جوانان دیگر ادامه داد شود.


معرفی داوران پنجمین جشنواره هنر مقاومت
داوران بخش‌های دهگانه پنجمین جشنواره هنر مقاومت از سوی ستاد برگزاری این جشنواره معرفی شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، در بخش پوستر و تبلیغات شهری «کورش پارسانژاد»، «محمدرضا دوست‌محمدی» و «سیدحسن موسی‌زاده»، در بخش نقاشی دیجیتال «عبدالحمید قدیریان»، «فراز شانیار» و «فرهاد مفوز»، در بخش تایپوگرافی «مسعود سپهر»، «کورش پارسانژاد» و «مسعود نجابتی» در بخش عکس «فرهاد سلیمانی» و «مریم کهوند» داوری و انتخاب آثار برتر را بر عهده دارند. همچنین «محمدحسین نیرومند»، «اکبر ترابپور» و «عباس ناصری» در بخش کارتون، «سیدحسن موسی‌زاده»، «روح‌الله ابوالفضلی» و «مجید فیضی‌راد» در بخش پرچم و کتیبه، «وحید چوپان‌کاره»، «نیلوفر شادمهری» و «محمود آبایی» در بخش طراحی صنعتی و «حمیدرضا تیناتهرانی»، «محمدامین امامی» و «محمد قائلی» در بخش گرافیک متحرک داوری و انتخاب آثار برگزیده پنجمین جشنواره هنر مقاومت در بخش‌های یاد شده را انجام خواهند داد. پنجمین جشنواره هنر مقاومت، توسط گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح و در دی‌ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.


بن‌افلک و مت دیمون
سراغ تقلب مک‌دونالد می‌روند
بن افلک و مت دیمون با همکاری هم فیلمی درباره تقلبی که در مک دونالد روی داد، می‌سازند. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، کمپانی فاکس قصد دارد ماجرایی از بازی مونوپولی مک دونالد را در قالب فیلمی با کارگردانی بن افلک و بازی مت دیمون جلوی دوربین ببرد. این استودیو موفق شد حقوق یک داستان واقعی جنایی نوشته جف مایش را به دست بیاورد. این مطلب بتازگی در «دیلی بیست» منتشر شده بود و درباره جزئیات این ماجراست که چطور یک پلیس سابق به نام جرومی پل جیکوبسون در بازی مونوپولی مک دونالد در سال ۲۰۰۱ کلک زد و از این طریق میلیون‌ها دلار به چنگ آورد. دیمون و افلک در کمپانی خود پرل‌استریت این فیلم را تولید می‌کنند. افلک اکنون در حال بازی در فیلم تریلر سیاسی «آخرین چیزی که او می‌خواست» است که دی ریِس آن را کارگردانی می‌کند. دیمون نیز در نقش یک طراح اتومبیل به نام کارول شلبی در فیلم «فورد در برابر فراری» برای کمپانی فاکس در حال بازی کردن است.
 


Page Generated in 0/0059 sec