printlogo


کد خبر: 196573تاریخ: 1397/5/15 00:00
چهارگوشه

انتقاد حاکم دوبی از سیاسیون عرب
حاکم دوبی، سیاستمداران جهان عرب را به سوءمدیریت متهم کرد و گفت بحران کنونی کشورهای عربی نداشتن مدیریت صحیح است. شیخ محمد بن‌راشد آل‌مکتوم در چند پیام توئیتری نوشت: ما در جهان عرب سیاستمدار زیاد داریم اما نقص ما در مدیریت است. بحران ما بحران مدیریت و نه منابع است. اگر به چین و ژاپن نگاه کنید آنها هیچ منابعی در اختیار ندارند ولی ببینید به کجا رسیده‌اند. آنها را مقایسه کنید با کشورهایی که نفت، گاز، آب و نیروی انسانی دارند ولی به توسعه نرسیده‌اند و اکنون حتی نمی‌توانند خدمات اولیه مانند ایجاد راه و برق را برای شهروندان خود فراهم کنند.

کشته‌شدن 3 نیروی ناتو در افغانستان
ناتو اعلام کرد در حمله روز یکشنبه در شرق افغانستان 3 تن از نیروهای ناتو کشته شده‌اند. در این حمله همچنین 2 سرباز ارتش ملی افغانستان و یک تن از نیروهای آمریکایی زخمی شده‌اند. خبرگزاری طلوع‌نیوز گزارش داد این انفجار در ولایت پروان واقع در شرق افغانستان رخ داده است.

سلاح‌های صهیونیست‌ها علیه مسلمانان میانمار
گزارش یک روزنامه صهیونیستی حاکی از آن است که هزار شرکت این رژیم در زمینه ساخت و صادرات اسلحه به 130 کشور جهان کار می‌کنند و مشتری‌های مورد علاقه آنها، طرف‌هایی خاص هستند. آرییل هوروویچ، نویسنده اسرائیلی در روزنامه مکور ریشون نوشت: این شرکت‌ها قراردادهایی با حکومت‌های مختلف از جمله میانمار در جهان امضا می‌کنند و فقط یک ممنوعیت دارند: اینکه به دشمنان اسرائیل اسلحه نفروشند اما کشورهایی با حاکمان ستمگر، شبه‌نظامیان دخیل در نسل‌کشی ملت‌ها و کشورهای درگیر با جنگ داخلی، مشتری‌های مورد علاقه تاجران اسرائیلی انواع مختلف سلاح، از تفنگ گرفته تا پهپاد هستند.

حمله به خودروی سفیر آمریکا در بنگلادش
بر اساس گزارش‌ها، روز یکشنبه خودروی حامل سفیر آمریکا در بنگلادش از سوی افرادی ناشناس هدف حمله قرار گرفت. پیش از این حمله، «مارسیا برینکات» به خانه فردی به نام بدیع‌العالم ماجومدر، مقام ارشد یک گروه فعال جامعه مدنی به نام گروه «شوجان» رفته بود که خانه او نیز بعدا هدف حمله قرار گرفت. این در حالی است که هزاران جوان و دانشجو اخیرا در شهر داکا پایتخت بنگلادش تظاهرات کردند و به مشکلات موجود اعم از وضعیت ترافیک و جاده‌ها اعتراض کردند. این تظاهرات‌کنندگان همچنین با پلیس درگیر شدند و پلیس به سمت آنها گلوله‌‌های پلاستیکی شلیک کرد.

افشاگری روزنامه آمریکایی از تلفات انسانی جنگ یمن
طبق گزارش روزنامه واشنگتن‌پست آمریکا، تلفات جنگ یمن به دست‌کم ۵۰ هزار نفر رسیده اما رسانه‌های بین‌المللی همچنان آمار قبلی خود مبنی بر 10 هزار کشته را تغییر نمی‌دهند.
در این گزارش آمده است: برای 2 سال است که رقم ۱۰ هزار کشته از غیرنظامیان در جنگ، توسط خبرنگاران و سازمان‌های امدادی به صورت مرتب استفاده شده است. اساس این عدد عمدتا گزارش‌های شبکه بهداشتی فلج شده یمن و ابتدا یک مقام ارشد سازمان ملل در آگوست ۲۰۱۶ است اما در بحث‌های عمومی درباره جنگ، هرگز این عدد تغییر نکرده است، حتی با وجود آنکه جنگ با شدت بالا همچنان ادامه داشته است.

پمپئو به جاکارتا سفر کرد
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به دیدار «جوکو ویدودو» رفته است. گفته می‌شود رئیس‌جمهوری کنونی اندونزی از شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات آتی این کشور برخوردار است و در عین حال با نخست‌وزیر مالزی «ماهاتیر محمد» نیز رابطه بسیار نزدیکی دارد، به همین جهت آمریکایی‌ها قصد دارند از او به عنوان پلی برای ارتباط مجدد با مالزی استفاد کنند. در همین حال احتمال این وجود دارد که «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی برای افتتاحیه بازی‌های آسیایی جاکارتا به اندونزی سفر کند. جوکو ویدودو از وی دعوت رسمی به عمل آورده است.
 


Page Generated in 0/0069 sec