printlogo


کد خبر: 196602تاریخ: 1397/5/16 00:00
اخبار

سخنگوی قوه‌قضائیه:
تعداد بازداشتی‌ها تخلفات بازار به 45 نفر رسید
بنا به گفته سخنگوی قوه‌قضائیه، تعداد بازداشتی‌های پرونده‌های تخلفات اخیر بازار به 45 نفر رسید. به گزارش فارس، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با بیان این مطلب در حاشیه جلسه مسؤولان عالی قضایی افزود: به دستور رئیس قوه قضائیه از همان روز‌های اول چند قاضی ویژه برای هر کدام از پرونده‌ها اختصاص داده شده است. وی با بیان اینکه چند پرونده در مرحله دادسرا به پایان رسیده و به دادگاه می‌رود، خاطرنشان کرد: امیدواریم دادگاه بزودی تشکیل شود و این افراد محاکمه شوند. وی افزود: طبق آخرین اخباری که در این باره پیگیر شدم، 45 نفر در این 3-2 پرونده از ابتدا تا به امروز بازداشت شده‌اند. البته افرادی هم هستند که ممکن است اتهامات‌شان کمتر باشد و با قرار وثیقه آزاد شده باشند.

سقوط قیمت سکه و ارز ادامه دارد
با وجود اینکه دیروز موعد رسمی شروع مرحله اول تحریم‌های آمریکا در زمینه‌های خودرو، طلا و فلزات گران‌بها بود اما قیمت دلار، یورو و انواع سکه‌های طلا سقوط کرد. روند کاهش قیمت در موارد مطرح‌شده از ابتدای هفته جاری و با تغییر رئیس‌کل بانک مرکزی شروع شده که با اعلام جزئیات بسته جدید ارزی به سرعت آن افزوده شد. بازگشایی صرافی‌ها و آزاد شدن خرید و فروش ارز، از اصلی‌ترین اقداماتی است که طی روزهای اخیر انجام‌ شده است. صبح دیروز شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار تشدید شد و قیمت سکه طرح جدید از 3 میلیون و 700 هزار تومان در روز گذشته به 3 میلیون و 370 هزار تومان رسید. در بازار ارز نیز فروشنده‌ها زیاد شدند و دلال‌های خیابان فردوسی بار دیگر روانه پاساژ افشار شده و به خرید و فروش ارز می‌پردازند. تعدادی از دلال‌‌های اصلی که در واقع برای صراف‌‌های بزرگ خرید و فروش می‌کنند، در برابر ریزش قیمت‌ها مقاومت می‌کنند ولی با این حال افزایش فروشنده موجب شده قیمت‌ها وارد مدار نزولی شود. اعلام اخبار مثبت در بازار طلا و ارز موجب شد دلار در بازار آزاد 9200 تومان فروخته شود.  قیمت یورو هم با 500 تومان کاهش به 10 هزار و 831 تومان رسید.

کاغذ روزنامه در گروه یک کالاهای اساسی
کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه در فهرست کالاهای گروه یک کالاهای اساسی قرار می‌گیرد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این باره اظهار داشت: کاغذ چاپ، تحریر و کاغذ روزنامه به منظور تامین ارز ترجیحی و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای در فهرست کالاهای گروه یک کالای اساسی و ضروری قرار خواهد گرفت. شریعتمداری با بیان اینکه فهرست کالاهای اساسی بزودی و به صورت رسمی اعلام می‌شود، اضافه کرد: مواد ضروری و پرمصرف از جمله برنج، قند و شکر، روغن، کنجاله سویا، ذرت، دارو و محصولاتی از این دست جزو فهرست کالاهای اساسی است. وی ادامه داد: با هماهنگی انجام شده میان وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت جهاد کشاورزی بزودی این فهرست اعلام خواهد شد.


احیای «بن کالا» قوت گرفت
نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به تشکیل جلسه کمیته مزد در اوایل هفته آینده گفت: گروه‌های کارگری پیشنهاد احیای ستاد بن در وزارت کار را دادند که نیازمند تایید و تخصیص بودجه از سوی دولت است. علی خدایی در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: پیشنهاد گروه کارگری این است که طبق رویه سال‌های قبل از سال 84  کالاهای اساسی نیروی کار از محل‌ بن تأمین شود؛ با این شیوه که ابتدا رقم فعلی حق بن کارگری به فیش حقوقی اضافه شود و دولت نیز معادل حق بن کارگری بودجه اختصاص دهد و مجموع منابع مربوط به «ردیف بن کارگری» به ستاد بن اختصاص یابد تا از این محل به صورت نظام‌مند و در چارچوب سازوکارهای نظارتی اقلام اساسی و ضروری کارگران به صورت ماهانه با فعال کردن تعاونی‌های اتحادیه‌های کارگری تامین شود.
 


Page Generated in 0/0070 sec