printlogo


کد خبر: 196603تاریخ: 1397/5/16 00:00
اخبار

 صفرشدن معامله خودروی خارجی
تقاضا برای خرید خودروی خارجی به دلیل گرانی تقریبا به صفر رسیده است. سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌ و فروشندگان خودرو در گفت‌وگو با فارس، درباره تقاضا برای خودروهای خارجی در بازار گفت: پس از اینکه نهادهای نظارتی، بازرسی‌ها را تشدید کردند، قیمت خودروهای خارجی نسبت به یک ماه گذشته کاهش یافت. وی افزود: به عنوان نمونه قیمت خودروی سانتافه حدود یک ماه پیش به  600 میلیون تومان رسیده بود اما با کاهش قیمت دلار در روزهای اخیر قیمت این خودرو اکنون به حدود 480 تا 500 میلیون تومان کاهش یافته است.  وی اظهار داشت: قیمت خودروی سانتافه سال گذشته حدود 220 میلیون تومان بود.

میزان رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو
گزارش ارزیابی رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال ۱۳۹۶ منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با نظرخواهی از ۳۲۳ هزار و ۴۲۳ نفر از خریداران خودروهای سواری اعلام کرد در فهرست شرکت‌هایی که بیش از 1/0 درصد سهم بازار را در اختیار دارند شرکت جهان نوین آریا ۷۴۸ امتیاز، مدیران خودرو ۷۱۹ امتیاز، ایرتویا ۷۰۶ امتیاز، آرین موتور پویا ۶۹۹ امتیاز، بهمن موتور ۶۸۲ امتیاز، ایران خودرو ۶۸۱ امتیاز، اطلس خودرو  ۶۷۲ امتیاز، سایپا  ۶۶۵ امتیاز، پارس خودرو  ۶۵۵ امتیاز، کرمان موتور ۶۴۶ امتیاز و نگین خودرو  ۶۰۹ امتیاز از 1000 امتیاز را به دست آورده‌اند.

احتمال افزایش 80 درصدی قیمت قطعات خودرو
در شرایط فعلی پیش‌بینی افزایش ۸۰ تا ۱۴۰ درصدی قیمت در قطعات خودرو مطرح است. آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان کشور با بیان این مطلب به تسنیم، گفت: در حال حاضر 100 قطعه‌ساز کشور در حالت تعلیق یا تعطیل هستند. وی افزود: هم‌اکنون کل مطالبات صنعت قطعه‌سازی بیش از 15 هزار میلیارد تومان است که حدود 5هزار میلیارد تومان از این مطالبات معوق است. وی با اشاره به افزایش قیمت قطعه در سطح بازار گفت: تا پیش از اجرای بسته ارزی پیش‌بینی افزایش 35‌درصدی قیمت‌ها مطرح بود که به نظر می‌رسد با اجرایی شدن سیاست‌های جدید، افزایش 80 تا 140 درصدی قیمت در قطعات خودرو رخ دهد.


سقوط تاریخی نرخ لیر ترکیه
دیروز و پس از آنکه دولت ترامپ اعلام کرد دسترسی بدون تعرفه دولت ترکیه را به بازار آمریکا بررسی می‌کند، لیر ترکیه به پایین‌ترین سطح تاریخ خود در برابر دلار سقوط کرد. به گزارش مهر، این اقدام ترامپ می‌تواند بر 6/1 میلیارد دلار از واردات ترکیه اثر بگذارد. این اقدام آمریکا در پاسخ به تعرفه‌های تلافی‌جویانه ترکیه بر کالاهای آمریکا به عوض تعرفه‌های آمریکا بر فولاد و آلومینیوم، انجام شد. ارز ترکیه که امسال یک‌چهارم ارزش خود را از دست داده است، بیشترین آسیب را از تلاش اردوغان، برای به دست آوردن کنترل پولی بیشتر، متحمل شده است. روز گذشته لیر ترکیه تا نرخ 18/5 لیر در برابر یک دلار سقوط کرد که پایین‌ترین نرخ تاریخ آن است.
 


Page Generated in 0/0063 sec