printlogo


کد خبر: 196607تاریخ: 1397/5/16 00:00
اخبار

22 مرداد آخرین مهلت دریافت آثار جشنواره فیلم مقاومت
آخرین مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام شد. به گزارش «وطن امروز»، 22 مردادماه جاری آخرین فرصت ارسال آثار به بخش‌های مختلف مسابقه این دوره جشنواره مقاومت است. از این رو، متقاضیان شرکت در جشنواره فیلم مقاومت می‌توانند آثارشان را تا این تاریخ برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. بر پایه این خبر، در ساختار مسابقات جشنواره امسال، برای نخستین بار به منظور کشف و حمایت از استعدادهای جوان بخش «روایت نو» مربوط به داوری آثار فیلمسازان اول ایجاد شده که به برترین فیلم این بخش، لوح تقدیر، جایزه نقدی و نشان شهید آوینی اهدا خواهد شد. همچنین، شورای برگزاری این جشنواره، بخش ویژه «جلوه‌گاه نور» جشنواره را به مسابقه آثار سینمایی، کوتاه و مستند با موضوع و محوریت پیرامون «انقلاب و تاریخ انقلاب اسلامی» با هدف بازروایی و بازنمایی تاریخ انقلاب و توجه ویژه‌تر به محصولات سینمایی که در راستای ثبت و روایت انقلاب و مضامین و مفاهیم مرتبط با آن از قبیل نقش انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در احیای «هویت ایرانی - اسلامی» ساخته شده‌اند، اختصاص داده است. پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت امسال با تغییر زمان از مهرماه به دهه اول آذر (همزمان با هفته گرامیداشت بسیج) و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سینماگران داخلی و خارجی برگزار می‌شود.


«محمدرضا بایرامی» دبیر علمی جایزه جلال شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدرضا بایرامی را به عنوان دبیر علمی جایزه ادبی جلال منصوب کرد. به گزارش
«وطن امروز»، محمدرضا بایرامی که سال 95 با کتاب «لم یزرع» برنده جایزه جلال شده بود، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر علمی یازدهمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد انتخاب شد. بزودی اعضای هیات علمی یازدهمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد که از سوی معاونت امور فرهنگی پیشنهاد می‌شوند تعیین شده و حکم انتصاب خود را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت خواهند کرد.


ادامه یکه‌تازی تام کروز در باکس‌آفیس جهانی
در حالی که سینماهای آمریکا شاهد اکران فیلم‌های جدید در هفته گذشته بودند، «ماموریت غیرممکن» تام کروز براحتی توانست صدر باکس‌آفیس را همچنان در اختیار داشته باشد. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، تام کروز براحتی توانست از رقیبی چون «وینی پو» که بتازگی اکران خود را شروع کرده، پیشی بگیرد و در صدر باکس‌آفیس باقی بماند. ششمین فیلم از مجموعه جاسوسی تام کروز تاکنون ۱۲۴ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرده و فروش بین‌المللی آن تاکنون بیش از ۲۰۵ میلیون دلار بوده است. این در حالی است که این فیلم از ۳۱ آگوست در چین اکران می‌شود. «کریستوفر رابین» نخستین ‌فیلم کمپانی دیزنی پس از «چروکی در زمان» است که امسال نتوانسته راس باکس‌آفیس را به تصرف خود درآورد. این نسخه زنده اقتباسی از شخصیت‌های «وینی پو» است که در بازار بین‌المللی 8/4 میلیون دلار فروش کرده و در نخستین ‌آخر هفته اکرانش در مجموع 5/29 میلیون دلار فروخته است. این فیلم با بودجه ۷۵ میلیون دلاری ساخته شده و بیش از ۶۰ درصد مخاطبان آن را خانواده‌ها تشکیل می‌دهند. در این میان ۵۶ درصد تماشاگران این فیلم را زنان تشکیل داده‌اند. این در حالی است که «پلنگ سیاه» دیگر محصول دیزنی در آخر هفته‌ای که گذشت موفق شد به فروش ۷۰۰ میلیون دلاری در آمریکا برسد و سومین فیلم تاریخ سینما شود که در فروش داخلی خودش به این رقم رسیده است. این فیلم در بازار جهانی 3/1 میلیارد دلار فروش کرده است. دیگر فیلم جدید این هفته «سیاه‌ترین افکار» با فروش 7/5 میلیون دلار بود که در ۳۱۲۷ سالن سینما به نمایش درآمد. این فیلم ساخته جنیفر یو نلسون سازنده «پاندای کونگ فو کار» است.


Page Generated in 0/0064 sec