printlogo


کد خبر: 196608تاریخ: 1397/5/16 00:00
اخبار

موسوی گرمارودی:
مبالغه و افراط  مهم‌ترین آفت شعر آیینی است
سیدعلی موسوی گرمارودی از شاعران پیشکسوت شعر آیینی گفت: امروز مشکلات و آفت‌های متعددی در شعر آیینی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها مبالغه‌گویی و بزرگ‌نمایی افراطی است. به گزارش مهر، سیدعلی موسوی‌گرمارودی از شاعران آیینی، درباره آفت‌های شعر آیینی و مسائل مختلف آن گفت: شعر آیینی یکی از مهم‌ترین و ریشه‌دارترین موضوعات و سبک‌های ادبی و شعری در فضای معاصر ادبیات فارسی است. یکی از مسائلی که در شعر آیینی وجود دارد و به عنوان آفت از آن یاد می‌شود، اغراق، مبالغه یا بزرگ‌نمایی افراطی است؛ هرچند مبالغه یک صنعت ادبی است و شاعران بزرگی همچون فردوسی بسیار از آن وام گرفته‌اند اما بیان واژگان و ترکیب‌هایی در وصف اهل بیت(ع) که خودشان هم راضی نیستند سبب شده است جریان شعر اصیل آیینی با مشکلاتی مواجه شود. متاسفانه برخی ترکیب‌ها از حد و مرز اخلاق و توحید خارج می‌شود که همین مساله حواشی بسیاری را نیز ایجاد کرده است. عباراتی همچون فاش می‌گویم که زینب‌اللهی‌ام، یعنی کفرگویی و این مساله با ادبیات مورد پسند ائمه همخوانی ندارد. زمانی که شما به کفرگویی می‌رسید نشان از خط باطل است؛ از همین رو اینچنین آفتی در شعرهای آیینی وجود دارد که باید به واسطه توجه به خط اصیل شعر آیینی از میان حذف شود.


سعید بیابانکی مجری سری جدید «کتاب چهار» شد
سری جدید برنامه تلویزیونی «کتاب چهار» به تهیه‌کنندگی مهدی پوربلاسی از روز جمعه روی آنتن شبکه 4 سیما می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، برنامه «کتاب چهار» با نگاه و طراحی جدید به حوزه کتاب و کتابخوانی وارد شده و قرار است از روز جمعه 19 مردادماه به صورت هفتگی در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای از شبکه 4 پخش شود. به گفته پوربلاسی، تهیه‌کننده «کتاب چهار» این برنامه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است، در آیتم «سیرمطالعاتی» روند مطالعه یک مطلب خاص پیشنهاد می‌شود به طور مثال مثلاً کسی که می‌خواهد فلسفه غرب بخواند ابتدا از چه کتابی شروع کند و بعد چه کتاب‌هایی را بخواند. همچنین در بخش «بسته پیشنهادی» از نویسندگان و مترجمان صاحب‌نام دعوت کرده‌ایم پیشنهاد مطالعه یک کتاب را به مخاطبان بدهند. «اقتباس ادبی» و «ارتباطات مردمی» نام 2 بخش دیگری از این مجله تلویزیونی است که  در «اقتباس ادبی» فیلم‌ها و نمایش‌هایی که از رمان‌های معروف ساخته شده‌اند معرفی می‌شوند. «کتاب چهار» محصول گروه فرهنگ و اندشه شبکه 4 است که از این هفته، جمعه‌ها ساعت 16:45 پخش می‌شود.


ماجراهای «یک انتخابات طنزیم شده» منتشر شد
فروش اینترنتی مستند «یک انتخابات طنزیم شده» ساخته حجت عدالت‌پناه آغاز شد. به گزارش «وطن‌امروز»، فروش اینترنتی مستند «یک انتخابات طنزیم شده» به کارگردانی حجت عدالت‌پناه که نگاهی نقادانه به انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ دارد از روز ۱۴ مردادماه آغاز شد. «یک انتخابات طنزیم شده» مستندی سیاسی است که در آن با نگاهی طنز، انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ مرور می‌شود. این مستند، فضا و رویدادهای انتخاباتی سال گذشته را از دید طنزپردازان فعال در فضای انتخاباتی کشور مورد نقد قرار داده است، همچنین انتقاداتی به کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری وارد می‌کند که آن اتفاقات را رقم زدند و موجب جدایی و تفرقه بین مردم شدند. عدالت‌پناه، کارگردان فیلم در توضیح اثر جدیدش گفت: مستند «یک انتخابات طنزیم شده» بداخلاقی‌های موجود در دوران انتخابات کشور را به چالش کشیده است. این فیلم ضمن اینکه مرور خاطراتی از آن دوران برای مخاطب محسوب می‌شود، پند و اندرزی هم درباره اتفاقات رخ داده در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری می‌دهد. مستند «یک انتخابات طنزیم شده» محصول سال ۹۶ و در مدت زمان ۶۰ دقیقه ساخته شده است.


Page Generated in 0/0063 sec