printlogo


کد خبر: 196613تاریخ: 1397/5/16 00:00
فصل جذاب لیگ جزیره؛ رقابت تئوریسین‌ها

شهبد پورصفر: تنها 4 روز تا شروع ‌لیگ برتر انگلیس زمان باقی مانده. قصه ۲۰۱۸ ‌لیگ برتر قرار است توسط بهترین تئوریسین‌های فوتبال نوشته شود، لیگی که حالا با اضافه شدن نفراتی چون اونای امری در تیم آرسنال و مائوریسیو ساری در تیم چلسی بیشتر در رسانه‌ها داغ می‌شود. رقابت دیرینه مورینیو و گوآردیولا نقطه عطف این موضوع است. در این یادداشت به بررسی ۵ تیم که از اصلی‌ترین شانس‌های فتح جام هستند، می‌پردازیم؛ از سوال منتقدان درباره تیم مورینیو تا تیم چراغ‌خاموش تاتنهام، و از چالش جدید پپ گوآردیولا تا خریدهای هیجان‌انگیز یورگن کلوپ.
 منچستر سیتی و پپ گوآردیولا
فاتح لیگ و حذف‌شده در لیگ قهرمانان اروپا، حالا چالش اثبات خودش را پیش رو دارد. آیا انگیزه کافی در تیم پپ وجود دارد؟ پپ اینطور جواب داد: خیلی از روزنامه‌نگاران از بازیکنان تازه‌ای که به جمع ما ملحق خواهند شد صحبت می‌کنند، در حالی که برای این فصل، ما یک عضو مهم‌تر داریم: «انگیزه برای بردن». اینکه آیا هدف پپ فتح مقتدرانه لیگ خواهد بود یا دستیابی به رویایی که 7 سال از آن می‌گذرد، سوالی است که شرایط سیتی این فصل به آن پاسخ خواهد داد.
 لیورپول و یورگن کلوپ
جذاب‌ترین تیم این فصل لیگ برتر بی‌شک لیورپول خواهد بود؛ با ساختن تیمی جذاب و آوردن نفراتی شاخص در دروازه و خط هافبک و همین طور خط حمله. مسلما اولویت این فصل کلوپ فتح لیگ خواهد بود و برآورده کردن هدفی که هواداران بیش از 20 سال منتظر آن هستند. اما ویژگی بارز تیم‌های کلوپ، لغزش در زمانی است که بشدت به کسب امتیاز نیاز دارند. حالا تیم این فصل لیورپول به بالانس خوبی رسیده و با تقویت دروازه و همین طور هافبک‌های دفاعی چندوجهی، برای هر حریفی یک مانع بزرگ خواهند شد.
چلسی و مائوریسیو ساری
بعد از رفتن یک ایتالیایی نوبت آوردن ایتالیایی دیگر برای هدایت سکان همیشه لرزان چلسی بود. کونته همان فصل اول چلسی را فاتح لیگ کرد و فصل بعد با اختلافی 30 امتیازی نسبت به صدرنشین کارش را به اتمام رساند، این مساله نشان داد آسمان این تیم لندنی همیشه آبی نیست. وظیفه ساری ساختن تیمی قدرتمندتر از فصل پیش است، این یعنی خریدهای بیشتر و خرج کردن، البته ساری استعدادهایی که در زمان کونته نیمکت‌نشین مطلق بودند را به چرخه سیستم و تفکرات خود بازگردانده است؛ رز بارکلی و داوید لوئیز. چالش بعدی مربوط به خود ساری است. تفاوت سری A که ناپولی او با تنها حریف قدرتمند یعنی یووه مبارزه می‌کرد تا لیگ برتری که هر تیمی برای بوسه زدن به جام در پایان فصل لحظه‌شماری می‌کند بسیار زیاد است؛ تفاوت تاکتیک و بازی‌های فشرده، چالشی است که ساری باید با آن دست و پنجه نرم کند.
 تاتنهام و پوچتینو
می‌گویند ورزشگاه جدید حسابی خرج روی دست مدیران محتاط تاتنهام گذاشته، بنابراین آنها فانوس به دست شرایط نقل و انتقالات را زیر نظر می‌گیرند. در حالی که رقیبان تاتنهام بخوبی خودشان را برای فصلی سخت تقویت کرده‌اند، هنوز خونی تازه به رگ‌های ورم کرده تاتنهام تزریق نشده است. رهبر همیشه آرام تاتنهام هم کمتر نسبت به این شرایط اعتراض داشته و با چراغ خاموش تمرینات پیش‌فصل را شروع کرده‌ است. نداشتن نیمکتی قوی، ضربه سختی به تاتنهام در طول فصل  پیش وارد کرد؛ شرایطی که به نظر می‌رسد این فصل هم ادامه داشته باشد.
آرسنال و اونای امری
رفتن ونگر و دور کردن تفکراتی که بیش از 20 سال در باشگاه بوده و مانند سایه‌ای سنگین روی تیم تاثیر منفی گذاشته، کار سخت اونای امری را نشان می‌دهد. امری با خریدهای نسبتا سن‌بالایی چون لیخشتاینر و سوکراتیس، عنصر گمشده زمان ونگر که تجربه بود را به تیم اضافه کرده است. اونای امری جزو آن دسته از مربیانی است که تحت فشار قرار گرفتن و سربلند بیرون آمدن از شرایط سخت را تجربه نکرده و برای اینکه ثابت کند در جمع مربیان بزرگ اروپا صاحب‌سبک ‌است، باید کشتی آرسنال را سالم به ساحل لیگ برتر برساند.


Page Generated in 0/0072 sec